Gå til innhold

Lar deg strømme fire UHD-filmer uten å svette


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skeptisk. streaming av film har altid skapt hodebry og irritasjon hos meg over wifi. derfor kjører jeg heller kabel i veggene i hele huset. mye bedre og mer stabilt, og helt sikkert billigere en denne dingsen

 

Finnes enkelte som ikke har mulighet eller vil ha kabel til alle enhetene de har i huset.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altibox leverer HDTV via trådløsrouter helt uproblematisk med opptil 3-4 samtidig strømmer til hver mottakerboks (hvor totalen da raskt overstiger 4). De har 1 senderboks som støtter div. antall mottakerbokser. Det er riktignok et dedikert trådløsnett med dedikerte bokser men likevel viser dette at det er fult mulig med høyoppløst TV over WiFi med mange samtidige strømmer til hver mottaker.

 

Hos oss kjører vi forløpig alle dekodere via 1Gb trådnett men hos min svigermor kjører vi alt via trådløsløsningen til altibox.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

skeptisk. streaming av film har altid skapt hodebry og irritasjon hos meg over wifi. derfor kjører jeg heller kabel i veggene i hele huset. mye bedre og mer stabilt, og helt sikkert billigere en denne dingsen

 

Hos oss streames det på opptil 4 enheter i HD. Alt via Wifi. Aldri hatt problemer. Men, jeg er av samme skole som deg. Jeg foretrekker kablet nett såfremt det er mulig

Lenke til kommentar

Altibox leverer HDTV via trådløsrouter helt uproblematisk med opptil 3-4 samtidig strømmer til hver mottakerboks (hvor totalen da raskt overstiger 4). De har 1 senderboks som støtter div. antall mottakerbokser. Det er riktignok et dedikert trådløsnett med dedikerte bokser men likevel viser dette at det er fult mulig med høyoppløst TV over WiFi med mange samtidige strømmer til hver mottaker.

 

Hos oss kjører vi forløpig alle dekodere via 1Gb trådnett men hos min svigermor kjører vi alt via trådløsløsningen til altibox.

 

Men TV-sendinger har vel tradisjonelt 720P eller 1080i for HD-sendinger? Har vel normalt en båndbredde på 6-10 mbps? En høykvalitets MKV eller Blu-Ray ligger jo ofte på 16-30 mbps ved 1080P. Båndbredden på UHD blir vel heller ikke lavere.

 

 

Men hvem bryr seg vel om RT-AC87U når Asus allerede har vist frem RT-AC3200?

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjell på maksimal overføringspotensiale og realistisk overføringspotensiale i hjemmet. 5Ghz går dårlig gjennom vegger og vil først og fremst fungere best i rommet hvor ruter er satt opp, altså plassen hvor det lettest er satt opp kabel til å begynne med.

 

For folk flest er ikke dette en ruter som det finnes behov for ennå, men det er allikevel et steg mot fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

skeptisk. streaming av film har altid skapt hodebry og irritasjon hos meg over wifi. derfor kjører jeg heller kabel i veggene i hele huset. mye bedre og mer stabilt, og helt sikkert billigere en denne dingsen

Finnes enkelte som ikke har mulighet eller vil ha kabel til alle enhetene de har i huset.

 

 

Ja takk, begge deler!! :love:

 

 

 

Altibox leverer HDTV via trådløsrouter helt uproblematisk med opptil 3-4 samtidig strømmer til hver mottakerboks (hvor totalen da raskt overstiger 4). De har 1 senderboks som støtter div. antall mottakerbokser. Det er riktignok et dedikert trådløsnett med dedikerte bokser men likevel viser dette at det er fult mulig med høyoppløst TV over WiFi med mange samtidige strømmer til hver mottaker.

 

Hos oss kjører vi forløpig alle dekodere via 1Gb trådnett men hos min svigermor kjører vi alt via trådløsløsningen til altibox.

 

Men TV-sendinger har vel tradisjonelt 720P eller 1080i for HD-sendinger? Har vel normalt en båndbredde på 6-10 mbps? En høykvalitets MKV eller Blu-Ray ligger jo ofte på 16-30 mbps ved 1080P. Båndbredden på UHD blir vel heller ikke lavere.

 

 

Men hvem bryr seg vel om RT-AC87U når Asus allerede har vist frem RT-AC3200?

 

Jeg mener å huske at jeg fant en lenke i en liknende artikkel-diskusjon, hvor brikkeprodusenten regner med mer en 10 antenner eller flere om 1-2 år fra nå.

 

 

 

Altibox leverer HDTV via trådløsrouter helt uproblematisk med opptil 3-4 samtidig strømmer til hver mottakerboks (hvor totalen da raskt overstiger 4). De har 1 senderboks som støtter div. antall mottakerbokser. Det er riktignok et dedikert trådløsnett med dedikerte bokser men likevel viser dette at det er fult mulig med høyoppløst TV over WiFi med mange samtidige strømmer til hver mottaker.

 

Hos oss kjører vi forløpig alle dekodere via 1Gb trådnett men hos min svigermor kjører vi alt via trådløsløsningen til altibox.

 

Er det derfor det er hele 3 TV-RJ45-kontakter på Zyxel-router'en?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en problem med wifi så er det noe som forstyrrer og en justerer etter det. Eller en kjøper en ny og skikkelig ruter. Er den endel år gammel så er det som regel på tide å skifte...det skjer endel ting på den fronten også.

 

vissvass. Den eneste årsaken til wifi problemer er ikke forstyrrelser. at 5ghz går dårligere gjennom vegger en 2.4ghz er et faktum.

 

Noen kan komme å fortelle at det fungerer fint for dem, og til mange gjør det også det, men saken er at norske hus har ofte tjukke vegger, gulv og tak, og hvis man sitter på mer enn en 60kvadrats leilighet midt i Oslo, så kan 5ghz faktisk være for ustabil.

 

Det er samme vissvass med 4G markedsføringen, og også 5G når det kommer til mobil, mange plasser får du betydelig mindre en hva du betaler for, nettopp fordi at signalet ikke kommer til.

 

Det er ikke bestandig en konspirasjon av naboer som bruker samme kanal som deg på wifi, men dette er selvsagt også en årsak til problem med wifi for noen.

Lenke til kommentar

Betyr ikke dette at den også kan makte en 8K filmstrøm 4K * 4 =16. 16 * 1080p = 8K ?

 

Vet ikke om dette gir deg bra nok svar:

 

"Dette lar seg gjøre fordi Asus benytter seg av Quantennas nye QSR1000 4x4 MU-MIMO-brikkesett i RT-AC87. Dette tillater at opptil fire av enhetene dine kan motta data fra flere datastrømmer samtidig, mot bare én med dagens MIMO-versjon."

 

Det som revolusjonerer er at den kan sende til 4 samtidig. Om det kan mottas 8k signal med 4 mottakere, går det vel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...