Gå til innhold

PODKAST: Retro Crew


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke se poenget med Virtual Console når det fins en overflod av emulatorer på nettet. I tillegg fins det billige USB-adaptere for de fleste kontrollere.

 

Poenget er ene og alene lovligheten. Pluss at vi gjerne vil at Nintendo må ta kontroll over sin historie. Gjør det lovlig, gjør det tilgjengelig. Folk vil betale.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

VC på Wii U suger i alle fall balle. Nesten ingen spill der å dryppene er små og sjelden med unntak av et par GBA spill som kom nylig. Who the fuck i Nintendo tenkte at GBA spill på en 42" var en god ide?!

 

EDIT: Vil bare presisere at jeg setter pris på å få spilt igjen klassikere (Thumbs up Nintendo!). Skulle bare ønske at de gjorde mer ut av det.

Endret av TickleMeJesus
Lenke til kommentar

Det viktigste grepet Nintendo kan gjøre etter min mening er å tilby et valg mellom amerikansk NTSC og europeisk PAL versjon på spill hvor dette er en faktor. Orker ikke spille gamle klassikere i 50hz med tregere gameplay og lyd. SÅ nostalgisk er jeg ikke. De tilbyr amerikansk versjon på spill som ikke har mulighet for flere språk, men gir deg altså tragiske PAL versjoner på flere storspill, bl.a. Super Metroid og Zelda: ALTTP. Slutt med det, så skal jeg kjøpe flere spill.

Lenke til kommentar

 

Jeg klarer ikke se poenget med Virtual Console når det fins en overflod av emulatorer på nettet. I tillegg fins det billige USB-adaptere for de fleste kontrollere.

Spoken like a true pc-gamer.....

 

 

Ja, PC-gamere foretrekker jo gjerne de beste løsningene.

 

Sånn ser jeg på emulatorer som løsning;

 

1. De fleste spill man emulerer er spill man eide fra før, og derfor vil spille igjen, derfor har man allerede kjøpt det.

2. Om det ikke er tilfellet og det finnes til en grei pris på VC eller noe annet kan man kjøpe det der, og emulere det på en skikkelig emulator.

3. Om ikke, så er min sympati for produsenten som ikke får penger for det gamle produktet de ikke selger lenger særlig høy.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg klarer ikke se poenget med Virtual Console når det fins en overflod av emulatorer på nettet. I tillegg fins det billige USB-adaptere for de fleste kontrollere.

Spoken like a true pc-gamer.....

Ja, PC-gamere foretrekker jo gjerne de beste løsningene.

 

Sånn ser jeg på emulatorer som løsning;

 

1. De fleste spill man emulerer er spill man eide fra før, og derfor vil spille igjen, derfor har man allerede kjøpt det.

2. Om det ikke er tilfellet og det finnes til en grei pris på VC eller noe annet kan man kjøpe det der, og emulere det på en skikkelig emulator.

3. Om ikke, så er min sympati for produsenten som ikke får penger for det gamle produktet de ikke selger lenger særlig høy.

 

AtW

Du må gjerne si det til deg selv.

Det jeg mener er at dere ikke foretrekker de beste, men de billigste løsningene. Alltid!

Gjerne de kriminelle som ikke koster noeen verdens ting!

I samme momang spør dere dere selv om hvorfor de som gir ut og lager spill fokuserer på konsoll....??

Er det mulig? Svaret er ja!

Videre argumentasjon er fulstendig overflødig!

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke se poenget med Virtual Console når det fins en overflod av emulatorer på nettet. I tillegg fins det billige USB-adaptere for de fleste kontrollere.

 

Må egentlig også si meg selv enig her. Har selv en ekte SNES kontroller som jeg bruker med en USB adapter. Derimot så om spillene faktisk hadde vært tilgjengelige på Wii U så er det god mulighet for at de ville blidd kjøpt.

 

Derimot for at jeg skulle ville kjøpt noen måtte spillene ende opp fast til en profil og ikke til konsollen slik at når Wii U blir utdatert og får en oppfølger så skal det ikke være noe tvil om at de jeg har kjøpt skal følge videre igjen.

 

For de andre så nekter jeg å betale det Nintendo ønsker for spillene sine. Greit at de er nostalgiske, men de er likevel gamle nokk til å nærmest være antikker så jeg nekter å betale 64kr for ett super nintendo spill.

 

1kr per bit for ett gammelt spill hadde vært akseptabelt. 8kr for 8-bits NES spill og 16kr for 16bits SNES spill.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke se poenget med Virtual Console når det fins en overflod av emulatorer på nettet. I tillegg fins det billige USB-adaptere for de fleste kontrollere.

 

Har kjøpt en knallbra og billig gamepad for pc som funker på alle emulatorer jeg har prøvd, hvorfor styre med gammelt rask? Anyway, VC er for dårlig og spillene for dyre. 60 kr for spill som har ligget svært tilgjengelig på nettet i sikkert 15 år er drøyt. Alle spill som eksisterer til SNES er sikkert ikke mer enn 1GB elns. Men litt billigere og mye bedre utvalg så kunne de kanskje ha tjent litt læll.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke se poenget med Virtual Console når det fins en overflod av emulatorer på nettet. I tillegg fins det billige USB-adaptere for de fleste kontrollere.

 

Det at Nintendo i tillegg dreit seg ut ved å kun utgi bedritne trege 50Hz-versjoner av spill på VC i Europa gjør heller ikke saken bedre. Vet ikke om de har korrigert dette nå, men kjenner jeg dem rett tipper jeg at de ikke har det.

 

Nintendo har aldri helt klart å fått noe grep på online-funksjonaliteten sin på noen av sine konsoller. Med innkjøp og "friend codes" som er bundet til hardware og annet drit har jeg egentlig gitt opp håpet om at de kommer til å få noe skikkelig system i sakene sine.

Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig enig med dere i omtrent alt dere sier om VC - det suger balle. At de ikke har lagt inn alle klassikerne sine der, i tillegg til alle Mario og Zelda-spillene er jo helt på trynet. Det er der /spesielt/ Playstation slår dem på alle områder.

 

Det jeg egentlig vil snakke om, er Mario Kart 8, for dere snakker litt om det, og som til tross for at det er et ganske bra utvikla online-system, så er det masse tull der . Jeg har spilt et par timer MK8 Online nemlig, og jeg har til gode å se noen som faktisk bruker skrivefunksjonen. De roper bare hello en eller annen gang og sånn shit. Tidligere i kveld så slet jeg med å velge character, for jeg ville prøve noen andre enn Luigi. Plutselig hadde jeg 10 sekunder igjen, så forca de meg bare til å velge Luigi med den verste karten noen sinne, valgte fuckings bane for meg, og kasta meg inn i banen uten noe forvarsel. Jeg ble så forbanna at jeg quitta instantly. Så skjønner jeg heller ikke hvordan det poengsystemet, for jeg har landa på sånn 8.-9. plass og fortsatt fått poeng. Nintendo skjønner heller ikke forskjellen på regional og global, for når jeg velger regional, så vil jeg i det minste ikke race folk fra USA og Australia, det heter jo regional for svarte! Om jeg ikke kan battle folk fra Sverige og Danmark, så i hvertfall bare fra land i Europa, come on Nintendo, get a grip eller noe! Jeg kan skrive i bøttevis både om hvor bra Mario Kart 8, både online og offline er, men det er fortsatt jævli mye bullshit igjen der assa.

 

Så håper jeg dere vier en episode til Mario Party, for det er definitivt min favorittspill-serie av Nintendo.

 

- Henrik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...