Gå til innhold

TEST: TomTom Runner Cardio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bortsett fra at pulsmåleren ikke funker når man blir våt av regn eller svette på arma. Selv om man strammer aldri så mye. Har denne selv... Da må man stadig tørke arma og under klokka for at den skal få pulssignal igjen. Litt stress å måtte gjøre det når man er på løpetur.

Lenke til kommentar

Bortsett fra at pulsmåleren ikke funker når man blir våt av regn eller svette på arma. Selv om man strammer aldri så mye. Har denne selv... Da må man stadig tørke arma og under klokka for at den skal få pulssignal igjen. Litt stress å måtte gjøre det når man er på løpetur.

 

Hm - dette har ikke jeg opplevd under testingen. Har ikke brukt klokken i regn, men vært temmelig gjennomvåt av svette etter løping i varmen. Kanskje det er en svakhet med din klokke? Evt. kan det jo være forskjeller fra person til person med tanke på hvordan blodårer ligger under huden, og at pulsmåleren dermed lettere "faller ut" på enkelte personer? Bare en teori... :-)

Lenke til kommentar

Kan være, ja. Jeg bruker den også som "Running" på fjellturer, ettersom man enkelt kan endre aktiviteten på websidene etterpå (til feks hiking eller fitness walk). Har opplevd det samme på fjellturene, at den noen ganger faller ut i noen minutter pga fuktighet. Da må jeg tørke arma litt og justere plasseringen av klokka litt, så fungerer den igjen. Skal bruke den på fjellet igjen i dag. Kanskje det har noe med blodårer å gjøre, men jeg har ganske synlige blodårer på armen, så den burde ikke ha problemer med å lese pulsen. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

 

Bortsett fra at pulsmåleren ikke funker når man blir våt av regn eller svette på arma. Selv om man strammer aldri så mye. Har denne selv... Da må man stadig tørke arma og under klokka for at den skal få pulssignal igjen. Litt stress å måtte gjøre det når man er på løpetur.

 

Hm - dette har ikke jeg opplevd under testingen. Har ikke brukt klokken i regn, men vært temmelig gjennomvåt av svette etter løping i varmen. Kanskje det er en svakhet med din klokke? Evt. kan det jo være forskjeller fra person til person med tanke på hvordan blodårer ligger under huden, og at pulsmåleren dermed lettere "faller ut" på enkelte personer? Bare en teori... :-)

Etter 2 måneders utprøving har jeg bestemt meg for å reklamere på pulsklokka. Problemet med at pulsmåleren faller ut hver gang jeg blir svett på arma, uansett hvor stramt jeg fester klokka, er dessverre ikke til å leve med.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

Bortsett fra at pulsmåleren ikke funker når man blir våt av regn eller svette på arma. Selv om man strammer aldri så mye. Har denne selv... Da må man stadig tørke arma og under klokka for at den skal få pulssignal igjen. Litt stress å måtte gjøre det når man er på løpetur.

Hm - dette har ikke jeg opplevd under testingen. Har ikke brukt klokken i regn, men vært temmelig gjennomvåt av svette etter løping i varmen. Kanskje det er en svakhet med din klokke? Evt. kan det jo være forskjeller fra person til person med tanke på hvordan blodårer ligger under huden, og at pulsmåleren dermed lettere "faller ut" på enkelte personer? Bare en teori... :-)

Etter 2 måneders utprøving har jeg bestemt meg for å reklamere på pulsklokka. Problemet med at pulsmåleren faller ut hver gang jeg blir svett på arma, uansett hvor stramt jeg fester klokka, er dessverre ikke til å leve med.

 

Hei. Jeg opplever akkurat samme problem som deg med denne klokken. Når jeg blir svett, så faller pulsmålingen ut, og eneste mulighet er da å ta av klokke, tørke denne og arm, før den igjen kan settes på og den viser puls. Ikke noe man ønsker å gjøre under en løpetur. Er derfor veldig spent på hvilket svar du fikk når du reklamerte på klokken?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...