Gå til innhold

TEST: Asus GeForce GTX 780 Strix OC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dere noen anelse om når R9 280 Strix kommer til landet?

Ser ut som at kjøleløsningen stort sett holder det Asus lover, men litt drøy pris gjør nok at 280-kortet blir litt mer aktuelt.

 

Håper de tar seg tid til å test Sapphire Radeon R9 290 Vapor-X OC. Bedre ytelse enn R9 280 Strix og sannsynligvis kjøligere :)

Lenke til kommentar

Synes det er dumt av hw å ikke nevne i anmeldelsen hvor bra dette kortet yter ved overklokking (eller for den saks skyld prøve å overklokke det), pga den gode kjøleløsningen, noe som er lett å gjøre med gpu-z.

I en veldig god og bred test jeg leste danket dette kortet lett ut et gtx 780 ti og et amd r9 290x, ved overklokking riktignok.

 

Her er linken: http://m.hardocp.com/article/2014/06/17/asus_strix_gtx_780_oc_6gb_overclocking_review/2#.U8gYQWIayK0

 

Har lurt på en stund om jeg skal kjøpe dette kortet, så har gjort en del research...

 

pS! Det burde også nevnte at alle asus kort med directcu II etc, overklokkes marginalt fordi de heller overlater dette til forbrukeren, mens gigabyte overklokker kortene sine så mye som de kan, ergo så yter dermed de bedre i alle testene.

 

Nå må dere i hw skjerpe dere! En anmeldelse skal/burde ikke bare være faktaoppramsing og tallesing. Det skal være en ordentlig konklusjon med sammenligninger og grundige forklaringer på hvorfor ting er som de er, som ting jeg har nevnt, slik at oss forbrukere kan ta det mest mulig korrekte valget. Denne anmeldelsen blir rett og slett for dårlig, rett og slett for lite grundige info.

Se testen jeg linket til for en mer dyptpløyende analyse...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

"Selv om Battlefield 4 byr på enda lekrere grafikk med riktig maskin, tar vi ikke dette inn i testrutinene med det første. Ettersom det stadig kommer endringer og oppdateringer som kan påvirke ytelsen, ville nemlig ikke resultatene hatt særlig lang holdbarhet."

 

Er ikke denne litt tynn nå? Det er klart, da må dere jo teste en hel haug kort for å ha noe å sammenligne med? Best å vente til 5 har vært ute noen måneder kanskje?

 

Skjønner at det gir sammenlignbare resultater, men synes unnskyldningen er for tynn blitt.

Lenke til kommentar

Synes det er dumt av hw å ikke nevne i anmeldelsen hvor bra dette kortet yter ved overklokking (eller for den saks skyld prøve å overklokke det), pga den gode kjøleløsningen, noe som er lett å gjøre med gpu-z.

I en veldig god og bred test jeg leste danket dette kortet lett ut et gtx 780 ti og et amd r9 290x, ved overklokking riktignok.

 

Her er linken: http://m.hardocp.com/article/2014/06/17/asus_strix_gtx_780_oc_6gb_overclocking_review/2#.U8gYQWIayK0

 

Har lurt på en stund om jeg skal kjøpe dette kortet, så har gjort en del research...

 

pS! Det burde også nevnte at alle asus kort med directcu II etc, overklokkes marginalt fordi de heller overlater dette til forbrukeren, mens gigabyte overklokker kortene sine så mye som de kan, ergo så yter dermed de bedre i alle testene.

 

Nå må dere i hw skjerpe dere! En anmeldelse skal/burde ikke bare være faktaoppramsing og tallesing. Det skal være en ordentlig konklusjon med sammenligninger og grundige forklaringer på hvorfor ting er som de er, som ting jeg har nevnt, slik at oss forbrukere kan ta det mest mulig korrekte valget. Denne anmeldelsen blir rett og slett for dårlig, rett og slett for lite grundige info.

Se testen jeg linket til for en mer dyptpløyende analyse...

 

Skal man sammenligne så må man jo sammenligne med 780ti og 290X med tredjeparts kjøler og overclocke disse også.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke poenget med denne kjøleløsningen. Slik jeg ser det så bråker ikke skjermkort før de får noe tungt jobbe med. Om vifte går i 0 RPM eller 600 RPM ved idle så spiller det ingen rolle. Hadde vært bedre om man kunne lage skjermkort som ikke høres ut som et Jetfly når man spiller. Så langt er vannkjøling eneste løsning slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Mine 2 referanse 780Ti kort (60 og 66,6 ACIS) klarer fint 1250/7600 OC og under benchmark ligger tempen på ca 60-65 grader med viftene på AUTO. Såklart gir dette del støy men dette viser jo bare potensialet i kortet. Synes dermed at det er "dårlig" at HW ikke lengre OC kortene i testene sine da det er her potensialet til f.eks 780/780Ti ligger.

 

Uansett, så vil det alltid være ekspeter der ute som mener de vet mer om produktet enn produsenten selv så ja, kan ikke gjøre alle glade :)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

"Til denne testen benyttet vi driverversjon 334.89"

 

Hvorfor? Det har jo kommet flere nye driverversjoner etter denne.

 

Hei! Vi tester så langt det er mulig med samme driverversjon på alle kort, sånn at vi kan se at forskjeller i ytelse stammer fra bedre\dårligere maskinvare - ikke en driver-fiks. Det gjør at vi kan se akkurat hvor mye sterkere eller svakere dette skjermkortet faktisk er kontra flere titalls andre modeller.

 

Synes det er dumt av hw å ikke nevne i anmeldelsen hvor bra dette kortet yter ved overklokking (eller for den saks skyld prøve å overklokke det), pga den gode kjøleløsningen, noe som er lett å gjøre med gpu-z.

I en veldig god og bred test jeg leste danket dette kortet lett ut et gtx 780 ti og et amd r9 290x, ved overklokking riktignok.

 

Her er linken: http://m.hardocp.com/article/2014/06/17/asus_strix_gtx_780_oc_6gb_overclocking_review/2#.U8gYQWIayK0

 

Har lurt på en stund om jeg skal kjøpe dette kortet, så har gjort en del research...

 

pS! Det burde også nevnte at alle asus kort med directcu II etc, overklokkes marginalt fordi de heller overlater dette til forbrukeren, mens gigabyte overklokker kortene sine så mye som de kan, ergo så yter dermed de bedre i alle testene.

 

Nå må dere i hw skjerpe dere! En anmeldelse skal/burde ikke bare være faktaoppramsing og tallesing. Det skal være en ordentlig konklusjon med sammenligninger og grundige forklaringer på hvorfor ting er som de er, som ting jeg har nevnt, slik at oss forbrukere kan ta det mest mulig korrekte valget. Denne anmeldelsen blir rett og slett for dårlig, rett og slett for lite grundige info.

Se testen jeg linket til for en mer dyptpløyende analyse...

 

Heisann!

 

Nå peker den lenken der til en dedikert overklokkingstest som HardOCP laget i tillegg til deres vanlige test - og etter mitt syn forteller den svært lite nytt om ytelsen fra kortet. Ser du deres ordinære test benytter de dessuten et mye mindre sammenlikningsgrunnlag - kun to kort - og de kjører dessuten færre tester (selv om de er spredt over flere sider).

 

Vi kjører som regel ikke slike dedikerte overklokkingstester, selv om det hender - rett og slett fordi de nesten ikke blir lest, og fordi de tar like mye eller mer tid enn en hel vanlig test.

 

Spørsmålet er da: Skal vi droppe å teste et annet nytt og spennende skjermkort, slik at vi får tid til å sjekke et overklokkingspotensiale i ett kort, som kun et veldig lite mindretall av leserne er interessert i?

 

Vi tror at det som gir forbrukerne best beslutningsgrunnlag er å ha flest mulig å sammenlikne ytelsen til, og velger derfor som oftest å heller teste flere produkter.

 

"Selv om Battlefield 4 byr på enda lekrere grafikk med riktig maskin, tar vi ikke dette inn i testrutinene med det første. Ettersom det stadig kommer endringer og oppdateringer som kan påvirke ytelsen, ville nemlig ikke resultatene hatt særlig lang holdbarhet."

 

Er ikke denne litt tynn nå? Det er klart, da må dere jo teste en hel haug kort for å ha noe å sammenligne med? Best å vente til 5 har vært ute noen måneder kanskje?

 

Skjønner at det gir sammenlignbare resultater, men synes unnskyldningen er for tynn blitt.

 

Hei igjen! Tja, men kom det ikke akkurat ut en ny utvidelsespakke? Det er også mye høylytt klaging på at spillet er "ødelagt" i diverse forum, så vi stoler ikke helt på at DICE er ferdig med feilrettingen helt ennå. En annen ting, dog bare mitt personlige syn, er at det blir litt rart å kjøre Mantle-spill frem til vi vet om det faktisk er en API som har kommet for å bli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...