Gå til innhold

Hondas ville robot har blitt mye bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke litt fy-fy å drive å oppgradere et så utdatert design som ASIMO er? Ingeniørene bak roboten må da ha lyst til å begynne med rene ark isteden for å drive å presse en km/t ut her og en km/t ut der..... for noe tull....

Høres nesten ut som du ikke forstå hva dette innebærer.

Roboten er nå langt mer "menneskelig" og kan gjøre ting som bare for noen få år siden var helt utenkelig, fortsetter det sånn kan roboter snart gå blant mennesker uhindret , noe som er faktisk viktig om de skal fungere i et arbeidsmiljø eller være til hjelp på en eller annen måte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er det ikke litt fy-fy å drive å oppgradere et så utdatert design som ASIMO er? Ingeniørene bak roboten må da ha lyst til å begynne med rene ark isteden for å drive å presse en km/t ut her og en km/t ut der..... for noe tull....

Høres nesten ut som du ikke forstå hva dette innebærer.

Roboten er nå langt mer "menneskelig" og kan gjøre ting som bare for noen få år siden var helt utenkelig, fortsetter det sånn kan roboter snart gå blant mennesker uhindret , noe som er faktisk viktig om de skal fungere i et arbeidsmiljø eller være til hjelp på en eller annen måte.

 

forstår produktutvikling bedre enn de aller fleste :)

Lenke til kommentar

forstår produktutvikling bedre enn de aller fleste :)

 

 

Isåfall så kommer du særlig dårlig ut her på måten du prøver å komme med et poeng , spesielt når du fokuserer på "en km her og der".

Joda, "designmessig" ser den kanskje ikke så avansert ut , men dette er jo tross alt en utviklingsmodell som baner vei til mer avanserte og "menneskelige" versjoner , og utifra spesifikasjonene så er dette en model som greier å bevege seg og i samme slengen unngå å kollidere med mennesker, noe jeg synes personlig er imponerende.

 

I farta kan jeg i alle fall ikke huske at jeg har lest om en robot som er like avansert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror Henrik2k henviser til at ASIMO ser mer eller mindre helt identisk ut som den har gjort i en år-rekke nå. Hver gang jeg ser det gamle skallet til ASIMO nå, så er første tanken som melder seg: meh..

 

Kan de ikke i det minste gi den noen C3PO gullfargede paneler eller noe? :p

Lenke til kommentar

Utseendet på roboten er meg likegyldig, kunne sett ut som terminator uten hud for alt jeg bryr meg. Plattformen derimot er moden for utskiftning, man kan kun bygge så langt på et design.... men jeg skjønner greia, japan er et veldig spesielt land, gutta som utviklet første iterasjon asimo er nå seniorer hos Honda og nåde dem som forsøker å forkaste dems revolusjonerende robot, da vil dem jo tape ansikt og alt sånt.... nei huff. mye av det der i norge også dessverre.....

Endret av Henrik2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utseendet på roboten er meg likegyldig, kunne sett ut som terminator uten hud for alt jeg bryr meg. Plattformen derimot er moden for utskiftning, man kan kun bygge så langt på et design.... men jeg skjønner greia, japan er et veldig spesielt land, gutta som utviklet første iterasjon asimo er nå seniorer hos Honda og nåde dem som forsøker å forkaste dems revolusjonerende robot, da vil dem jo tape ansikt og alt sånt.... nei huff. mye av det der i norge også dessverre.....

 

Hva med å konkretisere litt hva du mener er problemet?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Utseendet på roboten er meg likegyldig, kunne sett ut som terminator uten hud for alt jeg bryr meg. Plattformen derimot er moden for utskiftning, man kan kun bygge så langt på et design.... men jeg skjønner greia, japan er et veldig spesielt land, gutta som utviklet første iterasjon asimo er nå seniorer hos Honda og nåde dem som forsøker å forkaste dems revolusjonerende robot, da vil dem jo tape ansikt og alt sånt.... nei huff. mye av det der i norge også dessverre.....

 

Hva med å konkretisere litt hva du mener er problemet?

 

AtW

 

Jeg mener det er på tide å starte med blanke ark, dem har lært nok på ASIMO nå til å kunne "do it right", man gjør det aldri riktig første gang, første gang er alltid for å lære å gjøre det riktig. Det er moderne produktutvikling vs gammeldags produktutvikling det kommer ned til.... ASIMO er utdatert, start over... do it right.... å gå i en trapp klarte den for 15 år siden.... utvikle samme platformen i 15 år(egentlig 20? ASIMO startet vel i 1995 elns)? uhørt i dagens bransje

Lenke til kommentar

Utseendet på roboten er meg likegyldig, kunne sett ut som terminator uten hud for alt jeg bryr meg. Plattformen derimot er moden for utskiftning, man kan kun bygge så langt på et design.... men jeg skjønner greia, japan er et veldig spesielt land, gutta som utviklet første iterasjon asimo er nå seniorer hos Honda og nåde dem som forsøker å forkaste dems revolusjonerende robot, da vil dem jo tape ansikt og alt sånt.... nei huff. mye av det der i norge også dessverre.....

 

Virket som om prosjektet her var å forbedre intelligensen til roboten. Ikke finne opp en helt ny plattform. Eneste mekaniske endringen var bedre finmotorikk, noe som var nødvendig om den skulle gjøre disse nye tingene slik som åpne flasker etc. Mulig du vet noe om produktutvikling, men du burde nok også ta et kurs i prosjektstyring og økonomi. Blir dyrt om du skal finne opp kruttet på nytt for hver gang...
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Utseendet på roboten er meg likegyldig, kunne sett ut som terminator uten hud for alt jeg bryr meg. Plattformen derimot er moden for utskiftning, man kan kun bygge så langt på et design.... men jeg skjønner greia, japan er et veldig spesielt land, gutta som utviklet første iterasjon asimo er nå seniorer hos Honda og nåde dem som forsøker å forkaste dems revolusjonerende robot, da vil dem jo tape ansikt og alt sånt.... nei huff. mye av det der i norge også dessverre.....

Hva med å konkretisere litt hva du mener er problemet?

 

AtW

Jeg mener det er på tide å starte med blanke ark, dem har lært nok på ASIMO nå til å kunne "do it right", man gjør det aldri riktig første gang, første gang er alltid for å lære å gjøre det riktig. Det er moderne produktutvikling vs gammeldags produktutvikling det kommer ned til.... ASIMO er utdatert, start over... do it right.... å gå i en trapp klarte den for 15 år siden.... utvikle samme platformen i 15 år(egentlig 20? ASIMO startet vel i 1995 elns)? uhørt i dagens bransje

har man laget et god utgangspunkt som dette var så trenger man ikke å bytte ut alt bare for å få noe nytt

hva vet vel du om hav de har byttet ut ?

De kan ha byttet ut al innmaten uten at hverken du eller jeg vet noe om det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...