Gå til innhold

TEST: MSI GS70 Stealth


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare kjøp en mac, så slipper vi med disse nerde pcne.

 

Nå kommer det ikke ann på hvordan data man har for hvor nerd man er. Kunnskap kommer med om hvor mye du kan om programvare og hardware. Å si at Mac ikke er en nerde pc blir veldig feil da de fleste som jobber med data bruker det pga at de er bra til kjøre virtuelle maskiner på.

 

Og om argumentet ditt er at alle som er smartere enn deg er nerder så ville jeg slutta å sagt det så mye :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Vel, jeg eier den typen Macbook de har sammenlignet MSI maskinen med... uten at jeg spiller på den, må jeg si at det er egentlig imponerende av Apple.

 

Men når dette er sagt har jeg aldri (siden ca 2006) kjøpt bærebare datamaskiner for spill. Der er det egentlig kun stasjonære beist som duger, i alle fall for de som ikke er "casual gamers". En spill-PC er ikke verdt dette tittelet med mindre man kan merke diverse bieffekter som høyere strømregning og høy temperatur i rommet ;)

Lenke til kommentar
Bare 860? Er desverre ikke mulig å putte så mye kraftigere skjermkort i en så tynn maskin. Gigabyte har en 17" modell(aorus, eget brand) som har 2x860 det er ganske iimponerende. du kan også regne med at prisen blir ca 4000 mer enn msi-en, ikke umulig gjerne multicom kommer til å ta den inn. Uten at jeg sitter på noen informasjon, baserer det bare på at de allerede fører ett par gigabyte pc-er. Denner er forøvrig også basert på kepler da maxwell ikke støtter SLI:S
Jeg har den forrige generasjonen gs70 med 765 og må si jeg er strålende fornøyd. Prisen er ikke så helsprø dersom man sammenligner med andre gaming maskiner.
Asus g750jm: Koster 10k men har ikke ssd og 8gb RAM mindre så det kost deg 1500 kroner og da har du to identiske maskiner bortsett fra designen.
Kunshan P170S 17.3: Koster 10 , men mangler også ssd og 8gb med RAM i tilleg til windows 8. Disse 3 tingene koster deg 2300 kroner. Kunhan har til gjengjeld ett kraftigere skjermkort i gt 870m.
Så da er egentlig spørsmålet om designen og portabilitet er verdt 1500-2000 kroner:) MSI: 2.66kg, Multicom kunshan 3.9 og Asus 4.5 kilo. I tilleg er strømforsyningen på konkurentene større.og tyngre. MSI er halparten så tynn og ser i tilleg ut mye bedre ut. Jeg vet at design er veldig subjektivt men jeg er sikker på at 99/100 av foretrekker utsenede på MSI og materialvalget.
Det er en maskin du fint kan ta med deg på jobben og vise ting fremfor kunder og det kan man ikke si om alle gaming laptoper.
MSI-GS70-2OD-001US-back.jpg
eller
Asus-G750jz-G06.jpg
Helt klart ikke en pc for alleman alle, men for meg er den perfekt. Ypperlig til å ta med seg rundt om kring og matt skjerm er DEILIG!
Lenke til kommentar

Dyrt ræl...... Kjøp en av multicom sine spillbærbare i stedet......

Eller så kan du kjøpe den samme maskinen med en svart finish som er satt sammen av Multicom, og som kommer uten den glorete msi-logoen - til en bedre pris. msi selger nemlig chassiset til selskaper som setter sammen egne maskiner ;)

 

- Multicom Arya MS-1772 (11 995,-)

i7 4700HQ - nVIDIA GTX 870m 2GB GDDR5 - 8GB RAM - 128GB mSATA SSD+750GB HDD

 

- Multicom Arya MS-1772 (13 495,-)

i7 4700HQ - nVIDIA GTX 870m 3GB GDDR5 - 16GB RAM - 256GB mSATA SSD+1TB HDD

 

Disse versjonene kommer med nVIDIA GTX 870m som også (desverre) er laget med Kepler-arkitekturen, men gir bedre ytelse enn GTX 860m.

 

____________________________________

 

Jeg har en litt eldre versjon av denne og er kjempefornøyd! :)

Endret av StigtriX
Lenke til kommentar

 

 

Bare kjøp en mac, så slipper vi med disse nerde pcne.

 

Er det ikke 10-15 år på etterskudd å bruke nerd som skjellsord?

 

AtW

 

 

Hehe, det er skjellsord hvis man bruker det om Apple-folk. Går nok aldri ut på dato den veien.

 

 

Du mener folk som Tim Cook, Eddy Cue, Craig Federighi - for å nevne noen av de mer kjente - eller alle ingeniørene som jobber for Apple? Tror ikke de nødvendigvis oppfatter "nerd" som et skjellsord, sannsynligvis er det en del av dem som gladelig bruker betegnelsen om seg selv... :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Bare kjøp en mac, så slipper vi med disse nerde pcne.

 

Er det ikke 10-15 år på etterskudd å bruke nerd som skjellsord?

 

AtW

 

 

Hehe, det er skjellsord hvis man bruker det om Apple-folk. Går nok aldri ut på dato den veien.

 

 

Du mener folk som Tim Cook, Eddy Cue, Craig Federighi - for å nevne noen av de mer kjente - eller alle ingeniørene som jobber for Apple? Tror ikke de nødvendigvis oppfatter "nerd" som et skjellsord, sannsynligvis er det en del av dem som gladelig bruker betegnelsen om seg selv... :p

 

 

Ja, som AtW sier .. det er litt på etterskudd, derfor kaller folk seg gjerne nerder i dag uten at det blir oppfattet særlig negativt lengre.

 

Men nå finnes det jo flere betydninger av "nerd", så det er ganske avhengig av ordlyden åssen det vil oppfattes, vanskelig via tekst. Uansett er betydningene i essensen negative, men skiller mellom god negativ eller dårlig negativ.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det kommer en bærbar som er tilsvarende den her, bare med den nyere GPU teknologien i nærmeste fremtid?

 

(Fikk med meg at Asus GX500 er på vei, men ifølge andre medlemmer her som har kommentert på artikkelen til GX500 så høres det ut som at den blir hakket dyrere enn GS70, typ 15k-20kish)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...