Gå til innhold

Dette materialet er svartere enn noe annet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjemmekino? Hjemmekino.

 

Heh, hadde nok neppe godt for ett så dyrt alternativ om jeg først var villig til å ha ett totalt svart rom.

 

 

EDIT: Må innrømme at jeg leste overskriften først som "dette materialet er svakere enn noe annet", og lurte på hvorfor noen ville forske seg fram til noe sånt :)

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hadde vært festlig med klær fra topp til tå i denne "fargen"

Da hadde man nok blitt gjort om til en menneskelig ovn når solen er fremme

 

 

 

Det tenkte jeg faktisk ikke på. Den absorberer jo alt lys, og da også varmen. Blir jo værre enn en helt svart bil i solsteiken det asss.

Endret av Bakken91
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er flere år siden jeg leste om tettpakkede "skoger" av karbonnanorør som verdens svarteste materiale. Mulig det nye her er at det ikke avsondrer skumle stoffer.

 

Håper stoffet blir tatt i bruk av fotoindustrien. Skulle gjerne sett solblendere med dette og innvendinge konstruksjoner i kamerahus og objektiver med dette.

 

En annen anvendelse kan kanskje være i solfangere?

 

 

Hadde vært festlig med klær fra topp til tå i denne "fargen"

Store damers standardtriks tatt til nye høyder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er flere år siden jeg leste om tettpakkede "skoger" av karbonnanorør som verdens svarteste materiale. Mulig det nye her er at det ikke avsondrer skumle stoffer.

Tviler litt, i og med at både HW.no og kilden siterer og bruker vel i hovedsak videoen (som ble lagt ut på youtube i 2011).

Lenke til kommentar

 

Det er flere år siden jeg leste om tettpakkede "skoger" av karbonnanorør som verdens svarteste materiale. Mulig det nye her er at det ikke avsondrer skumle stoffer.

Tviler litt, i og med at både HW.no og kilden siterer og bruker vel i hovedsak videoen (som ble lagt ut på youtube i 2011).

 

Så var det, hvor lenge er "flere år siden" da :)

 

Denne artikkelen er 6-7 år gammel, er vel innenfor å kunne kalle det flere år siden i mine øyne.

http://www.sciencedaily.com/releases/2008/01/080122154610.htm

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...