Gå til innhold

Disse mobilene lader raskest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

idiotisk konklusjon/test, siden det er forskjellig størrelse på batteriene. Samsung Note 3 er uten tvil den mobilen jeg har hatt som lader raskest i forhold til størrelse på batteriet.

 

Notice a trend? Yep, this year's flagships and even midrangers from Samsung are all in the game when it comes to fast charging, due to a combination of powerful wall chargers, and battery electronics management optimizations. The Galaxy Note 3 Neo is another prime example here, as with its 3100 mAh unit it not only lasted more than 8 hours of screen-on time during our battery test, but also charged from 0-100% for just two hours and 13 minutes with the 2A charger, so kudos to Samsung here.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

idiotisk konklusjon/test, siden det er forskjellig størrelse på batteriene. Samsung Note 3 er uten tvil den mobilen jeg har hatt som lader raskest i forhold til størrelse på batteriet.

 

Større batterier har større volum og overflate, og kan derfor lades med høyere strøm enn et mindre batteri. Derfor bør ikke størrelsen på batteriet ha så mye å si.

 

Om batteriene har godt av hurtiglading er et helt annet spørsmål, normalt må man velge mellom hurtig lading eller bedre kapasitet/levetid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde Xperia Z. Den fikk sprekk i skjermen da den var i lomma, en måned etter at jeg kjøpte den.

Etter at den ble reparert kjøpte jeg deksel, men med dekselet på passer ikke ladedokken som fulgte med.

 

Jeg valgte å kjøpe telefonen fordi den er vanntett.

Jeg ønsker ikke å velge mellom en telefon som knuses lett, og et deksel som hindrer bruk i ladedokken.

SONY designet ladedokken uten marginer for deksel.

Vel vitende om at den ikke tåler å bli brukt uten deksel.

 

Min nåværende Z2 ble valgt pga. det markedsledende batteriet. Det er herlig å slippe å lade telefonen i lunchpausen.

Den fikk sprekk kort tid etter kjøp, men siden det "bare" er baksiden, så fungerer den 100% tross skaden. Og jeg kjøpte deksel samme uke.

 

Jeg skjønner at skjermen må være glass, så vi kan se gjennom den. Baksiden skal ikke være gjennomsiktig, og burde være et annet materiale. Alle dagens telefoner trenger jo deksel.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

 

idiotisk konklusjon/test, siden det er forskjellig størrelse på batteriene. Samsung Note 3 er uten tvil den mobilen jeg har hatt som lader raskest i forhold til størrelse på batteriet.

Større batterier har større volum og overflate, og kan derfor lades med høyere strøm enn et mindre batteri. Derfor bør ikke størrelsen på batteriet ha så mye å si.

 

Om batteriene har godt av hurtiglading er et helt annet spørsmål, normalt må man velge mellom hurtig lading eller bedre kapasitet/levetid.

 

 

Rareste konklusjonen jeg har lest på lenge. Det spiller virkelig en rolle for meg. Når jeg kan lade batteriet på min Note 3 like raskt, eller raskere enn kona kan med sin S3, og attpåtil mitt batteri varer lengre enn hennes. Mitt varer uten problemer fra morgen til kveld, selv ved "hissig bruk", mens andre som lader lengre en meg går tom for strøm raskere. Da er min konklusjon at det er SVÆRT viktig at min telefon lader like raskt / raskere. Diskuterte dette akkurat med henne, og nå er en ny Note 3 på vei til henne i posten. Som hun sa, det er helt idiotisk at den ikke holder en hel dag, jeg har mindre skjerm, dårligere utstyrt telefon og bruker minst like lang tide som deg på å lade. Hun gleder seg til å hente den i morra :)

Lenke til kommentar

Først: Skulle ønske man kunne få opp et ordentlig diskusjons forum her. F.eks disqus.

 

De viktigeste telefonene, hallo? Telefonen er vel viktig for uansett merke, så man burde kanskje ha endret overskriften litt i denne artikkelen.

 

Har bare en ting å si. Bruk trådløs lading og du vil aldri ha en telefon uten. Du har da selvfølgelig en høyttaler med trådløs lading på nattbordet. Ha i tillegg et trådløs ladestativ (hvor du naturlig legger fra deg tlf), og du trenger ikke tenke på det med å måtte lade, det bare skjer.

Problemet er ikke hvor lang tid det tar, eller hvor ofte man må lade, problemet ligger i at man glemmer å lade.

Lenke til kommentar

Telefonen passer ikke i ladedokken hvis det er deksel på den.

Derfor benytter jeg bare USB-kabelen.

 

Hvis telefonene var mer solide, hadde jeg ikke trengt deksel.

Bakstykke av glass? IDIOTER!

Ehm, jeg har deksel og den passer som bare det! I esken til mobilen var det med en ekstra klips til ladedokken som er breiere og dermed kan du bruke den med deksel ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde Xperia Z. Den fikk sprekk i skjermen da den var i lomma, en måned etter at jeg kjøpte den.

Etter at den ble reparert kjøpte jeg deksel, men med dekselet på passer ikke ladedokken som fulgte med.

 

Jeg valgte å kjøpe telefonen fordi den er vanntett.

Jeg ønsker ikke å velge mellom en telefon som knuses lett, og et deksel som hindrer bruk i ladedokken.

SONY designet ladedokken uten marginer for deksel.

Vel vitende om at den ikke tåler å bli brukt uten deksel.

 

Min nåværende Z2 ble valgt pga. det markedsledende batteriet. Det er herlig å slippe å lade telefonen i lunchpausen.

Den fikk sprekk kort tid etter kjøp, men siden det "bare" er baksiden, så fungerer den 100% tross skaden. Og jeg kjøpte deksel samme uke.

 

Jeg skjønner at skjermen må være glass, så vi kan se gjennom den. Baksiden skal ikke være gjennomsiktig, og burde være et annet materiale. Alle dagens telefoner trenger jo deksel.

Ehm, jeg har deksel og den passer som bare det! I esken til mobilen var det med en ekstra klips til ladedokken som er breiere og dermed kan du bruke den med deksel

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...