Gå til innhold

Tele2 Norge selges til Netcom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette syns jeg bare er totalt uakseptabelt. Jeg har vært tele2 kunde i mange år. Fra år 2000 til dags dato, og nå ska det bli solgt til netcom som jeg aldri vil vær kunde hos. Verken dem eller telenor. Hva valg har jeg nå? Dette er ræva dårlig av tele2 å selge seg ut sånn . Nå blir d jo nesten ikke konkurranse igjen i det norske markedet . Bare 2 svære grådige selskap som melker kundene for det dem vil ha.... norske myndigheter si nei. ... ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Gå til forumtråden" virker ikke.

 

Er selv kunde av Onecall, og sliter litt nå når dette trer i kraft. Har ikke vært kunde av Telenor siden ISDN-krangelen jeg hadde med de for 12-13 år siden, og som fikk meg til å si opp fasttelefon og linje for godt. Netcom har litt for dårlig dekning i de områdene jeg stort sett ferdes, og Telenor er uaktuelle.

Lenke til kommentar

Dette syns jeg bare er totalt uakseptabelt. Jeg har vært tele2 kunde i mange år. Fra år 2000 til dags dato, og nå ska det bli solgt til netcom som jeg aldri vil vær kunde hos. Verken dem eller telenor. Hva valg har jeg nå? Dette er ræva dårlig av tele2 å selge seg ut sånn . Nå blir d jo nesten ikke konkurranse igjen i det norske markedet . Bare 2 svære grådige selskap som melker kundene for det dem vil ha.... norske myndigheter si nei. ... ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjør.

 

Haha. Dårlig gjort av tele2 ja... Den var go

Lenke til kommentar

Så... Mobilnettet OneCall bruker, Network Norway, blir bare borte? Tenker på det madammim skrev, med at Netcom har dårlig dekning hvor han bor. Hvilket nett bruker Netcom, igjen?

 

Netcom bruker sitt eget nett. madammim har Onecall nå, som enten bruker Network Norway eller Telenor sitt nett. Når Onecall nå blir kjøpt opp av Netcom, så vil de jo bytte til Netcom-dekning. Hva som skjer med Network Norway, vet jeg ikke, men tviler på at de bygger ned hele nettet. Kanskje de bruker det til å utvide Netcom-nettet der det er svakt?

 

madammim: Egentlig har du vært Telenor-kunde i alle de årene du har hatt Onecall da du indirekte betaler til Telenor via Onecall for bruk av deres nett (Network Norway er dårlig utbygd).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette syns jeg bare er totalt uakseptabelt. Jeg har vært tele2 kunde i mange år. Fra år 2000 til dags dato, og nå ska det bli solgt til netcom som jeg aldri vil vær kunde hos. Verken dem eller telenor. Hva valg har jeg nå? Dette er ræva dårlig av tele2 å selge seg ut sånn . Nå blir d jo nesten ikke konkurranse igjen i det norske markedet . Bare 2 svære grådige selskap som melker kundene for det dem vil ha.... norske myndigheter si nei. ... ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjør.

 

Det er jo bare å bli værende i Tele2 og ikke gå over til Netcom. Det står ingenting om at Tele2 skal legges ned, det kjøpes bare opp av Netcom. Vi vet ingenting om i hvor stor grad Netcom skal legge seg opp i Tele2 sitt daglige virke.

Lenke til kommentar

 

madammim: Egentlig har du vært Telenor-kunde i alle de årene du har hatt Onecall da du indirekte betaler til Telenor via Onecall for bruk av deres nett (Network Norway er dårlig utbygd).

 

Ja, er klar over dette. Fortsatt en bedre løsning enn at jeg betaler direkte til Telenor. Nå når denne muligheten forsvinner helt så tvinges jeg mer eller mindre over til Telenor. Får satse på at dette medfører rask utbygging av Netcom sitt nett, så får jeg heller leve med (eventuelt) dårlig dekning i begynnelsen. Har lovet at jeg aldri skal bli kunde av Telenor igjen, og satser på å holde dette løftet :-)

Lenke til kommentar

Så bra, da samles alle med dårlig kundeservice i ett firma. Har enda tilgode å ikke ha problemer med kundeservice hos NetCom, Tele2, OneCall og spesielt ICE, Telenor er de som har hatt best kundeservice av alle telefirmaene jeg har vært innom.. Desverre er jeg låst til Netcom via jobben nå, men sånn er det bare. Artig er når jeg er ute å kjører og kona har Telenor har full 4G og 3G dekning mens jeg på netcom har Edge store deler av turene. Nei, håper på at jobben skal se fornuften i å bytte tilbake til Telenor.

Lenke til kommentar

Uaktuelt for meg å bruke OneCall om dem (og det er jo klart...) bytter dekning til Netcom. Her vil jeg tro at distriktskundene vil rømme fra OneCall så fort dette skjer. Av alle venner og familie jeg har anbefalt OneCall til, så tror jeg at vi alle blir å hoppe over på Talkmore. Det er ikke tvil om at Telenor har den beste dekningen i distriktsnorge, Netcom er ikke aktuelt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, her var det mange rare kommentarer!

 

Tele2 har roamet i netcoms nett i ca 10 år allerede.

Dette skjedde ca i de dager da utbyggingen av 3Gnett for alvor skøt fart. Når de da gikk over til en roamingavtale med netcom, ble det mange tele2kunder ute i distrikrene som ikke fikk (og fortsatt ikke har) 3G dekning.

 

Tele2 har ikke klart å levere noe fornuftig de siste 4årene, noe som var mye av årsaken til at jeg byttet leverandør. De har vært avhengig av netcoms utbygging og har heller ikke fått 3.partsgode som f.eks. HDVoice. Dette regner jeg med det blir forandring på nå. Likevell ser det ut som produktspekteret vil bestå, litt à la telenor og djuice.

 

Her omkring er Telenor best på 3G/4G dekning og netcom best på 2G.

Jeg savner den stabile taledekningen netcom gav meg, men i 2014 forventer jeg muligheten til å f.eks. streame spotify/wimp/youtube utnenom bykjernene, og der faller netcom totalt igjennom.

 

Dog, med en større kundebase kan det hende at netcom får ut fingeren og åpner for bedre 3G/4G dekning ute i distriktene (men jeg tviler).

Lenke til kommentar

Dette syns jeg bare er totalt uakseptabelt. Jeg har vært tele2 kunde i mange år. Fra år 2000 til dags dato, og nå ska det bli solgt til netcom som jeg aldri vil vær kunde hos. Verken dem eller telenor. Hva valg har jeg nå? Dette er ræva dårlig av tele2 å selge seg ut sånn . Nå blir d jo nesten ikke konkurranse igjen i det norske markedet . Bare 2 svære grådige selskap som melker kundene for det dem vil ha.... norske myndigheter si nei. ... ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjør.

 

Haha. Ja det var dårlig gjort. Om du ikke ønsker Netcom så velger du Chess da vet du. Der har jeg vært siden de ble etablert også og har aldri opplevd noe negativt. Aldri rør med fakturaer eller noe annet og super kundeservice. Du får 4G med full gass, noe du ikke får hos Telenor eller Netcom :) Jeg visste helt ærlig ikke at Tele2 engang eksisterte fortsatt

Lenke til kommentar

Dere bør rette på forumlenkgen "Gå til forumtråden", den virket ikke.

 

Dette betyr at alle Netcom, Tele2 og Telenorkunder bør/må sondere terrenget på helt på ny. Dette vil jo skape et totalt forskjellig produkt. Jeg håper ikke Netcom tar med seg OneCall og Tele2 sin upålitelighet. Spark noen av nekene som jobber der, det er min oppfordring.

Lenke til kommentar

Uaktuelt for meg å bruke OneCall om dem (og det er jo klart...) bytter dekning til Netcom. Her vil jeg tro at distriktskundene vil rømme fra OneCall så fort dette skjer. Av alle venner og familie jeg har anbefalt OneCall til, så tror jeg at vi alle blir å hoppe over på Talkmore. Det er ikke tvil om at Telenor har den beste dekningen i distriktsnorge, Netcom er ikke aktuelt..

 

Så vit jeg vet så går du til Telenor hvis du velger Talkmore

 

Det er skrevet at de gjør det for konekransens skyld som er en merkelig begrunnelse

 

Jeg skulle til å sammenligne med hva Microsoft har hold på med men ser at det blir feil. derfor holder jeg meng til norske forhold

 

ICA kjeden påstod at de hadde for hard konkurranse mot REMA 1000 og ville derfor samarbeide med Norges gruppen

Dette medførte til at Rema 1000 ville samarbeide med COOP

Da ble ICA nektet dette

Det kunne ikke bare være 2 store aktører igjen

 

Hvorfor tillater man da at det bare er 2 store telefon aktører igjen ?

Selv om det sikkert finnes 10-15 forskjellige selskaper som tilbyr mobil og fast telefon så er de eid av enten hos Telenor elle Netcom

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...