Gå til innhold

TEST: Acer Iconia W4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min erfaring etter en måned med Surface 2 er at det ikke noen som helst grunn til å la seg skremme av begrensningene i Windows RT. Den er lynrask, har et bra utvalg av modern ui-apper og modern ui gir en uslåelig bruksopplevelse når man ikke bruker type coveret.

 

Selv om man ikke kan legge inn egne skrivebordsprogrammer uten jailbreak får man fortsatt en skikkelig filbehandler, tilnærmet full Office, kontrollpanel og remote desktop som en fin bonus. Et nettbrett med Windows RT kan definitivt ikke erstatte en laptop med full Windows, men gir spennende muligheter sammenlignet med et iOs eller Android-brett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer litt mer rundt dette med hvor lenge batteriet holder. "Dagesvis" eller "laaaaaaaang" er liksom ikke helt nøyaktig nok for meg. Hvor mye ble det brukt i "dagesvis"?

 

At batteriindikatoren knapt beveget seg på flere dager er heller ikke veldig nøyaktig.

 

Dagesvis når man venter på noe godt er kjempelenge. Dagesvis om man har det gøy går fort unna.

Lenke til kommentar

Artikkelen fikk oppmerksomheten min når jeg leste om batteriet, men jeg mistet fullstendig interessen og sluttet å lese når jeg så at den ikke har 1080P. Det er helt latterlig at det fortsatt produseres nettbrett og PC (og jeg vil også påstå mobiltelefoner) som ikke har 1080P -- en ganske gammel standard nå!

 

Jeg tror jeg holder meg til fjorårets Nexus 7 en god stund til. Stilig og god design som er lett å holde i, 500 kroner billigere, 1900x1200-oppløsning og vanilla Android.

 

For en så ufyselig design og så dårlig oppløsning, er 2500,- faktisk dyrt!

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes dette var en litt tynn test. Savner flere ting:

 

* Hvordan er lysstyrken på skjermen?

* Hva ble batteritiden målt til?

* GPS?

* Hvor mye lagringsplass gjenstår av de opprinnelige 32 GB?

* Hvordan er lydkvaliteten (både utgang og høytaler)?

* Hvordan er byggkvaliteten foruten at den er av plast?

* Hvor lang tid bruker enheten på å lade? Egen kontakt for lading, eller bruker den usb til dette - som det forøvrig finnes kun én port av?

Lenke til kommentar

Artikkelen fikk oppmerksomheten min når jeg leste om batteriet, men jeg mistet fullstendig interessen og sluttet å lese når jeg så at den ikke har 1080P. Det er helt latterlig at det fortsatt produseres nettbrett og PC (og jeg vil også påstå mobiltelefoner) som ikke har 1080P -- en ganske gammel standard nå!

 

Jeg tror jeg holder meg til fjorårets Nexus 7 en god stund til. Stilig og god design som er lett å holde i, 500 kroner billigere, 1900x1200-oppløsning og vanilla Android.

 

For en så ufyselig design og så dårlig oppløsning, er 2500,- faktisk dyrt!

 

I praksis er oppløsningen tilstrekkelig på denne skjermstørrelsen, og de fleste vil ikke reflektere noe over dette når de bruker den. Har flere Surface brett og en Surface Pro selv, og selv om oppløsningen på disse er forskjellig, er det ikke noe jeg egentlig tenker over/legger merke til 98% av tiden.

 

Det brettet du sammenligner med har en vesentlig mangel, det er ikke en fullblods PC. De som kjøper W4 ønsker en PC i et hendig format, med mest mulig av fordelene tradisjonelle nettbrett har. Og her gjør kombinasjonen W8 og atom en god jobb.

 

Om man ønsker å bruke MS økosystemet, ikke har behov for W8, og ønsker skarpere skjerm, kan Surface 2 være et alternativ, selv om dette faktisk er dyrere enn mange atomalternativer.

 

Men om ikke den lange batterilevetiden er et must, hadde jeg nok vurdert å spore opp en førstegenerasjon Surface Pro, har sett dem på salg til priser som ikke ligger veldig langt over prisen på dette.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...