Gå til innhold

På tide å oppdatere iPhonen din igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke slikt at man må ta backup av alt man har på iPhone for hver minioppdateringer / oppdateringer man tar med at oppdateringen vil slette alt på iPhone / iOS enhetene?

 

Eller slipper man dette med disse minioppdateringene?

 

Det du foreslår er jo brukerfiendtlig, derfor stemmer det ikke. Apple lager ikke brukerfiendtlige ting. Dette overlater apple til alle android produsentene

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er det ikke slikt at man må ta backup av alt man har på iPhone for hver minioppdateringer / oppdateringer man tar med at oppdateringen vil slette alt på iPhone / iOS enhetene?

Eller slipper man dette med disse minioppdateringene?


Det du foreslår er jo brukerfiendtlig, derfor stemmer det ikke. Apple lager ikke brukerfiendtlige ting. Dette overlater apple til alle android produsentene

 

 

Ehh, det du sier her er jo ikke helt rett med at Apple påtvinger brukerne å bruke iTunes om dem vil overføre musikk og videoer osv til sin iOS enhet. Er dette brukervennlig?

 

Men uansett, så vil jeg ha svar på det jeg spurte om i min første post.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

 

 

Er det ikke slikt at man må ta backup av alt man har på iPhone for hver minioppdateringer / oppdateringer man tar med at oppdateringen vil slette alt på iPhone / iOS enhetene?

 

Eller slipper man dette med disse minioppdateringene?

Det du foreslår er jo brukerfiendtlig, derfor stemmer det ikke. Apple lager ikke brukerfiendtlige ting. Dette overlater apple til alle android produsentene

Ehh, det du sier her er jo ikke helt rett med at Apple påtvinger brukerne å bruke iTunes om dem vil overføre musikk og videoer osv til sin iOS enhet. Er dette brukervennlig?

 

Men uansett, så vil jeg ha svar på det jeg spurte om i min første post.

Det stemmer ikke som jeg skrev, du kan bare trykke oppdater og så skjer alt av seg selv. Litt typisk apple, ting bare fungerer.

 

Og er vel fåtall som bruker iTunes lengre, alt man trenger finnes jo andre plasser. Hvem er det som overfører filer, video og musikk fra pc til mobil i dag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det stemmer ikke som jeg skrev, du kan bare trykke oppdater og så skjer alt av seg selv. Litt typisk apple, ting bare fungerer.

 

Slik er det ikke når man f.eks går i fra iOS 7 til iOS 8, så er derfor jeg spør om disse minioppdateringene om det bare er å trykke oppdater OTA og installere oppdateringen hvor alt er indentisk etter installasjonen?

 

Hvem er det som overfører filer, video og musikk fra pc til mobil i dag?

 

Mange. De som ikke vil betale i dyre dommer hver måned for å måtte ha Spotify osv og ha et mobil abbonemang med masse data vil nok heller overføre sin egen musikk i fra datamaskinen og over til telefonene sine for å spare penger.

 

Jeg har ca 80 GB med MP3 filer på min datamaskin, så ja jeg vil nok overføre musikken jeg selv har over til min telefon. Dette er lekende lett å gjøre på en Android enhet mens det er mere om og men med iOS (med at man må bruke iTunes denne veien). Så kan jo kanskje skjønne at noen foretrekker strømming på iOS her.

Lenke til kommentar

Man trenger da ikke ett dataabonnement med masse data for å ha Spotify? Offlinealbum og lister funker fjell. Å hvis man synes 99,- kr pr mnd for Spotify i mnd er dyrt og det er der man vil spare, ja da vet ikke jeg. Jeg tror ikke det er der folk i dag går på trynet økonomisk.

 

Ellers har jeg heller ikke mistet noe etter ota oppdatering på iPhone, men der som på Android er det mange som anbefaler en reset etter en stor oppdatering.

Lenke til kommentar

Man trenger da ikke ett dataabonnement med masse data for å ha Spotify? Offlinealbum og lister funker fjell. Å hvis man synes 99,- kr pr mnd for Spotify i mnd er dyrt og det er der man vil spare, ja da vet ikke jeg. Jeg tror ikke det er der folk i dag går på trynet økonomisk.

 

Ellers har jeg heller ikke mistet noe etter ota oppdatering på iPhone, men der som på Android er det mange som anbefaler en reset etter en stor oppdatering.

 

Vel, regner kanskje med at de fleste som skal ut på tur eller noe slikt gjør sine spillelister på Spotify tilgjengelig i offline modus før dem drar hvor man ikke trenger noe 3G nett osv for å kunne spille av musikken sin. Og man blir ikke akkurat fattig av å måtte betale 99 kroner i måneden, men jeg er den personen som tenker 'en krone spart her og en krone spart der' er smart om man vil spare masse penger i måneden sånn totalt sett. Kan jeg spare meg 99 kroner i måneden med at jeg har alternativer tilgjengelig, så sparer jeg de pengene uten å tenke på det.

 

Og takk, var det jeg trengte å vite om disse OTA oppdateringene. Det er vel sikkert under disse store oppdateringene i fra iOS 7 til iOS 8 at man må ta backup av tingene sine?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Er det ikke slikt at man må ta backup av alt man har på iPhone for hver minioppdateringer / oppdateringer man tar med at oppdateringen vil slette alt på iPhone / iOS enhetene?

 

Eller slipper man dette med disse minioppdateringene?

 

Di slipper det ja..

Lenke til kommentar

 

Det stemmer ikke som jeg skrev, du kan bare trykke oppdater og så skjer alt av seg selv. Litt typisk apple, ting bare fungerer.

 

Slik er det ikke når man f.eks går i fra iOS 7 til iOS 8, så er derfor jeg spør om disse minioppdateringene om det bare er å trykke oppdater OTA og installere oppdateringen hvor alt er indentisk etter installasjonen?

 

Jo, helt siden Apple kom med OTA-oppdateringer for snart tre år siden så har alt vært gjort fra telefonen, uten backup, uten iTunes etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vindicator er ikke helt oppdatert. Som selvutnevnt mobilspesialist så skulle man tro han tok seg råd til å eie en iphone av å til slik at han har peiling hva det er han kan prate dritt om eller ikke.

Om du tror det er normalt å ha 80GB med mp3'er så får du tro omigjen. Streaming og tjenester som spotify kommer til å ta over det meste av markedet. CD salget er ned, og piratkopiering er ned, dermed er problemstillingene du surker over nesten ikke eksisterende for folk flest.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vindicator er ikke helt oppdatert. Som selvutnevnt mobilspesialist så skulle man tro han tok seg råd til å eie en iphone av å til slik at han har peiling hva det er han kan prate dritt om eller ikke.

Om du tror det er normalt å ha 80GB med mp3'er så får du tro omigjen. Streaming og tjenester som spotify kommer til å ta over det meste av markedet. CD salget er ned, og piratkopiering er ned, dermed er problemstillingene du surker over nesten ikke eksisterende for folk flest.

 

Er en selvfølge at man ikke er oppdatert på alt hele tiden. Noe må man oppdatere seg på etterhvert som tiden går. Men hvorfor skal jeg eie en iPhone når jeg har en mobil som er mye bedre enn en iPhone 5S f.eks?

 

Joda, er enig i at Streaming kommer til å ta over etterhvert så lenge at streaming tillater meg å gjøre min egen musikk streambar (som på Google Play Musikk f.eks) om jeg vil. Skal jeg betale for musikk, så skal jeg ha eneretten på å eie musikken jeg betaler for. Jeg vil ikke leie musikken og betale hver måned for å høre på min musikk. Da vil jeg heller betale for hver sang for å kunne høre så mye jeg vil på sangene etter å ha kjøpt dem uten å betale noe mere for dem.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

Det stemmer ikke som jeg skrev, du kan bare trykke oppdater og så skjer alt av seg selv. Litt typisk apple, ting bare fungerer.

 

Slik er det ikke når man f.eks går i fra iOS 7 til iOS 8, så er derfor jeg spør om disse minioppdateringene om det bare er å trykke oppdater OTA og installere oppdateringen hvor alt er indentisk etter installasjonen?

 

 

Dette er en påstand, ikke et spørsmål. Det er ikke engang et "vel" eller liknende i setningen som kunne indikert at du var på usikker grunn,

Lenke til kommentar

 

 

Det stemmer ikke som jeg skrev, du kan bare trykke oppdater og så skjer alt av seg selv. Litt typisk apple, ting bare fungerer.

 

Slik er det ikke når man f.eks går i fra iOS 7 til iOS 8, så er derfor jeg spør om disse minioppdateringene om det bare er å trykke oppdater OTA og installere oppdateringen hvor alt er indentisk etter installasjonen?

 

 

Dette er en påstand, ikke et spørsmål. Det er ikke engang et "vel" eller liknende i setningen som kunne indikert at du var på usikker grunn,

 

Er det ikke slik at man alltid blir anbefalt å ta backup av dataene sine på sine iOS enheter når man tar en slik storoppdatering?

 

Hvis ja, da skjønner du hvor jeg vil hen med at iTunes må bli brukt i det tilfelle, sant?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...