Gå til innhold

I oktober starter kampen om menneskenes nye hjem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig kan man gjøre noe etter man har sendt ut sine romskip som har ankommet "Alpha Centauri".

 

Litt spent på hvordan det vil fungere med "wonders of the world",

da det er noe av det jeg liker best selv med Civilization.

Er ingenting bedre enn å bygge pyramidene eller eiffeltårnet på nytt.

Lenke til kommentar

De minispillene i gamle Civ hvor man bygger seg et lite slott eller pusser opp hula si med gaver fra folket, det er det beste med hele spillserien. Jeg fikk aldri fullført noen av de der før de slutta å gi meg gaver... Det hadde vært et fint lite spill i seg selv!

Lenke til kommentar

CIV5 er ikke et bra spill for dem som har fulgt hele serien fra CIVI. Spillet er blitt veldig kommersielt, man tar vekk halvparten av spillet for å selge det som expansion packs, man finpusser bare grafikken litt og spillet har et brettspill-følelse med dårlig krigføring.

 

Jeg kan forstå at nye spillere kanskje syns det er litt gøy, men for oss som har fulgt serien har det stagnert fullstendig og gått i gal retning.

 

Jeg tror Beyond Earth blir en flopp. Det er bare en dårlig mod og gimmic av en gammel engine. De burde heller konsentrere seg om CIV VI og gjøre det mer realistisk og mindre brettspill, forbedre krigføringen, tidoble teknologier, gjøre det mer real-time, lage armeer, tidoble units, værgenerator, night/day, lære fra TotalWar og masse andre spill som gjør dette mye bedre. Alle civilisasjoner bør være like ved multiplayer, da vi vil spille mot hjernen til motspillerne... ikke et preset av egenskaper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig kan man gjøre noe etter man har sendt ut sine romskip som har ankommet "Alpha Centauri".

 

Litt spent på hvordan det vil fungere med "wonders of the world",

da det er noe av det jeg liker best selv med Civilization.

Er ingenting bedre enn å bygge pyramidene eller eiffeltårnet på nytt.

 

http://strategywiki.org/wiki/Sid_Meier's_Alpha_Centauri/Secret_Projects

Endret av DurinVIII
Lenke til kommentar

CIV5 er ikke et bra spill for dem som har fulgt hele serien fra CIVI. Spillet er blitt veldig kommersielt, man tar vekk halvparten av spillet for å selge det som expansion packs, man finpusser bare grafikken litt og spillet har et brettspill-følelse med dårlig krigføring.

 

Jeg kan forstå at nye spillere kanskje syns det er litt gøy, men for oss som har fulgt serien har det stagnert fullstendig og gått i gal retning.

 

Jeg tror Beyond Earth blir en flopp. Det er bare en dårlig mod og gimmic av en gammel engine. De burde heller konsentrere seg om CIV VI og gjøre det mer realistisk og mindre brettspill, forbedre krigføringen, tidoble teknologier, gjøre det mer real-time, lage armeer, tidoble units, værgenerator, night/day, lære fra TotalWar og masse andre spill som gjør dette mye bedre. Alle civilisasjoner bør være like ved multiplayer, da vi vil spille mot hjernen til motspillerne... ikke et preset av egenskaper.

 

Ikke alle som deler din mening om civ5. Har selv spillt denne serien fra 2en kom ut, og mener at spillet har tatt steget i en riktig retning. Spillet er veldig forskjellig fra de tidligere spillene, men på en modernisert måte, hvis dette spillet skulle fortsatt slik det var fra 4en så hadde nok ikke civ5 fått flere og nye tilhengere og fans, civilizations serien hadde virket for mange det samme gamle og hadde ikke fått like god kritikk fra annmeldere. En spillserie som har så mange spill i samme serie bør fornye seg og følge med i tiden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

CIV5 er ikke et bra spill for dem som har fulgt hele serien fra CIVI. Spillet er blitt veldig kommersielt, man tar vekk halvparten av spillet for å selge det som expansion packs, man finpusser bare grafikken litt og spillet har et brettspill-følelse med dårlig krigføring.

 

Jeg kan forstå at nye spillere kanskje syns det er litt gøy, men for oss som har fulgt serien har det stagnert fullstendig og gått i gal retning.

 

Jeg tror Beyond Earth blir en flopp. Det er bare en dårlig mod og gimmic av en gammel engine. De burde heller konsentrere seg om CIV VI og gjøre det mer realistisk og mindre brettspill, forbedre krigføringen, tidoble teknologier, gjøre det mer real-time, lage armeer, tidoble units, værgenerator, night/day, lære fra TotalWar og masse andre spill som gjør dette mye bedre. Alle civilisasjoner bør være like ved multiplayer, da vi vil spille mot hjernen til motspillerne... ikke et preset av egenskaper.

 

Uenig. Har spilt alle civ spillene i 100 vid ad timer, og civ 5 er etter min mening et av de beste. De fjernet unødvendig kompleksitet, og moderniserte konseptet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er enig med alle her som synes siste utgave er det beste av spillene, og har i motsetning til Andante79 inntrykk av at det gjelder en stor andel andre Civ-veteraner. Jeg har vært skeptisk til nesten alle de mest revolusjonerende nyvinningene i serien ved så godt som hver utgave, men har hatt gleden av å ta feil hver gang.

 

Kan faktisk ikke komme på noen andre lange spillserier som blir bedre for hver utgave. Det eneste som er i nærheten er kanskje fotballmanager-serien CM/FM.

Lenke til kommentar

Spør du meg er Civ4 det beste sett under ett, men kan ikke gå tilbake etter Civ5. En del av forandringene gjør det vanskelig, fordi det forandrer spillet til det bedre. Det er veldig mange veteraner som er uenig med meg, har vært en del av fan community siden 2000 og de fleste av oss gamlekara har gitt opp Civ5. Men jeg liker spillet.:)

Lenke til kommentar

Civ IV, var det ikke det som hadde fulgt hypen over til absolutt helt meningsløs 3D-motor slik at det brukte sjokkerende mye ressurser, og gikk treigere og treigere til det kræsja etter bare noen få timers spill, noe som er helt utilgivelig for et Civilization-spill?

Lenke til kommentar

Det var Civ IV som gikk over til 3D-motor, så det må nødvendigvis være den utgaven det snakkes om. Jeg hadde uansett ingen problemer med bugs, og det gikk for meg helt fint å spille det på en gammel, halvdårlig laptop, så det tok ikke spesielt mye ressurser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...