Gå til innhold

Nå kan superstoffet grafén bli lettere å masseprodusere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Superstoffet grafén kan være nærmere enn du tror"

 

"Stoffet er altså ikke «ekte» grafén"

 

Så overskriften er altså direkte løgn, flotte greier :)

 

Er ikke sikker på om det er noe løgn i overskriften. HW.no opplyser jo bare at "grafén kan være nærmere" enn hva du og jeg tror.

 

Nå vet ikke jeg hvordan HW.no vet noe om hva jeg tror, men grafén er jo laget av karbon, og jeg tror at det er ganske mye karbon i nærheten av meg (og i meg også). Det må man vel kunne si at er ganske nærme.

 

Videre har man vel klart å produsere grafén på TFE på Kjeller utenfor Oslo. Det er jo ikke så langt unna der jeg sitter og jeg mener det kvalifiserer til å være nærme.

 

Men man kan vel ikke se bort i fra at det HW.no ønsket å si var at praktisk bruk av stoffet grafén kan være nærstående i tid og ikke geografisk fordeling i forhold til hver enkelt leser og hva hver enkelt leser måtte tro/vite om denne fordelingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sånn som artikkelen framstår virker det som om man er i ferd med å finne en mer praktisk konkurrent til grafén i et polymermateriale, og dermed kan masseproduksjon av grafén være _lengre unna_ enn man tror, fordi et billigere, mer praktisk alternativ kan slå beina under behovet/fundinga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er ikke sikker på om det er noe løgn i overskriften. HW.no opplyser jo bare at "grafén kan være nærmere" enn hva du og jeg tror.

 

På grunn av det de skriver her; "Den nye prosessen gjør disse stegene unødvendige, og er «klart til bruk» med én gang, med den samme effektiviteten som grafén, sier forskerne" at det blir det løgn å skrive grafèn.

 

Det er et stoff TILSVARENDE grafèn de nå produserer på en enkel metode. Hvis de hadde skrevet grafèn i gåseøyne så hadde overskriften blitt bra.

 

Men dette gjør at vi kan få enheter med samme ytelse som grafèn som igjen gjør dette til et enormt fremskritt. Blir bare irritert over klikk-genererende overskrifter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor høy varme tåler plastpolymeren, før den elektriske ledningsevnen ødelegges? Like bra som ordinær grafen da, eller?

 

Kuult, jeg vil ha meg en superledende grafenring til å ha på fingeren. SSSSSssst ZzzAP så har jeg gitt noen et perfekt håndtrykk. :green:

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...