Gå til innhold

Kvinne skadd etter at laptop eksploderte og tok fyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

De blir varme, varme fører til brann, og brann fører til skade med mer. Er av samme grunn du heller ikke burde ha laptopen i senga eller oppe på dyna.

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Lite realistisk illustrasjonsbilde. Man ser tydelig væsken som spruter av eksplosjonen, samt at flammene nok ikke er typisk for en batteribrann.

 

 

 

 

Da brannmannskapet ankom stedet lå batteriet på gulvet i deler, og biter av både batteriet og datamaskinen ble funnet så langt unna som flere meter.

 

Jøje meg. Flere meter. Mye kraft i slikt altså. :)

Lenke til kommentar

Aldri en god ide å ha dei på fanget, sjølv om det heite laptop :)

Se hvor det bryr meg...

Slike laptop-ulykker er så sjeldne at jeg heller ville tenkt meg om to ganger før jeg gikk over gata.

Det å kunne ha den i fanget er den eneste grunnen til at jeg i det hele tatt har laptop.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De blir varme, varme fører til brann, og brann fører til skade med mer. Er av samme grunn du heller ikke burde ha laptopen i senga eller oppe på dyna.

 

Gi deg, a. Som L4r5 sier, er den eneste grunnen til å i det hele tatt vurdere en laptop muligheten til å ha den i fanget.

 

Dersom laptopen du bruker blir så varm at den er en reell brannfare, eller bare er ubehagelig i fanget, er det noe galt med den.

Lenke til kommentar

En annen sak er at levetiden/serviceintervallene på en laptop som kjører på sengen/dynen blir vesentlig redusert i forhold til en som får stå på et hardt underlag. Bare tenk på den potensielle mengden støv som kan suges inn i viften/maskinen og som forringer kjølingen til PC'en...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har erfart at laptop`er som blir brukt i senga og på fanget å slikt, får ødelagt cpu vifta pga for dårlig kjøling.. er ikke 100% sikker på at det er grunnen, men har stortsett skjedd med mine :p

 

Ja, jobber i elkjede, og ser støtt og stadig pc'er som blir varme og bråker pga. tette vifter/kjølekanaler. Jeg bruker _alltid_ ett brett som den står på. Dette gjelder både på fanget, i senga eller i andre situasjoner hvor den ikke står på ett hardt underlag.

Lenke til kommentar

 

Hvis man har den i fanget kommer man ikke til det man trenger å komme til når man bruker pcen til det man trenger å bruke en pc til.

Det skal godt gjøres å ha en så stor laptop at man ikke får hånden nedi buksen, hvis det var det du mente? :p

 

 

Exactly that! Hehe!

Lenke til kommentar

 

Hvis man har den i fanget kommer man ikke til det man trenger å komme til når man bruker pcen til det man trenger å bruke en pc til.

Det skal godt gjøres å ha en så stor laptop at man ikke får hånden nedi buksen, hvis det var det du mente? :p

 

Jeg har en 17-tommer. ;)

 

Dette gjelder både på fanget, i senga eller i andre situasjoner hvor den ikke står på ett hardt underlag.

Men den står jo på et hardt underlag i fanget. ;) Endret av Tåkelur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har erfart at laptop`er som blir brukt i senga og på fanget å slikt, får ødelagt cpu vifta pga for dårlig kjøling.. er ikke 100% sikker på at det er grunnen, men har stortsett skjedd med mine :p

 

Med mindre man er helt nedsnødd, så sørger man for att man ikke blokkerer den lufta som kommer ut enten på baksiden eller på siden. Har hatt laptop i mange år og brukt de flittig både over dyna og i fanget uten problemer.

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med mindre man er helt nedsnødd, så sørger man for att man ikke blokkerer den lufta som kommer ut enten på baksiden eller på siden. Har hatt laptop i mange år og brukt de flittig både over dyna og i fanget uten problemer.

Problemet er ikke lufta som kommer ut, men lufta som suges inn fra undersiden. Den inneholder støv som fester seg inni maskina så vifta blir tett.
Lenke til kommentar

 

Aldri en god ide å ha dei på fanget, sjølv om det heite laptop :)

Se hvor det bryr meg...

Slike laptop-ulykker er så sjeldne at jeg heller ville tenkt meg om to ganger før jeg gikk over gata.

Det å kunne ha den i fanget er den eneste grunnen til at jeg i det hele tatt har laptop.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/helse-og-medisin/tolvaaring-med-permanente-skader-av-laptop-i-fanget/a/10041351/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...