Gå til innhold

Disse kapslene skal frakte pendlere med en fart på 240 km/t


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker ikke å reise i ting som henger ned fra noe. Får alltid litt sånn fobifølelse om vedlikeholdet er godt nok, om konstruksjonen er testet ordentlig for risiko for materialtretthet.

 

Berg-og-dalbane sluttet jeg å ta allerede like etter barndommen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir alltid litt skeptisk når løsninger for "offentlig transport" reklamerer med å skulle eliminere all biltrafikk.

Folk må fortsatt ha bil om de skal komme seg steder/tider der transporten ikke har rute, og når de først har bil så er det ofte enklere å bruke den selv der det går offentlig transport, fordi man slipper å tenke på avgangstider/retur og har plass til det man vil av bagasje.

Det kan sikkert redusere trafikken litt, men jeg vil tro det hovedsaklig "stjeler" kunder fra eksisterende offentlig transport.

 

For å erstatte biler må du oppfylle de samme kravene, man må kunne dra når man vil og dit man vil.

Lenke til kommentar

Da må den utrydde alle fuglene som ferdes i samme sted dette skal brukes. Siden det skal gå over bakken igjennom byer og tettsteder i høy fart.

Artig at det bildet har med fugler. Ennå så klarer dem ikke å tenke på dette problemet virker det som.

 

For å ikke nevne hva slags ruter den må ha! En kapsel som flyr 240 km/t som får en fugl midt i glasset er en rimelig død fugl men det kan såklart også få fatale konsekvenser for de som sitter inni!

Lenke til kommentar

Ser ut som noen endelig har kjøpt lisens for General Atomics' Inductrack. Konseptet ble bekreftet med testbane ved Lawrence Livermore National Laboratories en god del år tilbake, dog med spor på bakken. Det var en tid snakk om en bane for interntransport av containere ved Port of Los Angeles, men det ble tydeligvis lagt på is. Fint å se at noen plukket det opp igjen, og ikke minst at de faktisk har fått en kunde ved Tel Aviv. Er usikker på om testbanen ved NASA Ames er ferdigstilt enda.

Lenke til kommentar

Dette virker ikke som en god ide. Det som jeg tror på er autonome biler som du leier. Via en app i telefon så bestiller du en bil som kommer der du er og kjører deg til avtalt sted, når du er fremme så går bilen videre til neste som har bestilt bil. På denne måten blir det mye færre biler og de utnyttes på en helt annen måte. Dette tror jeg er fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...