Gå til innhold

Supersikker e-post har blitt blokkert av PayPal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På tide via får en PayPal basert i feks Sveits så kan vi få slutt på dette tullet. Enhver person som får suksess på internett risikerer at PayPal fryser kontoen.

 

Når jeg sier PayPal, så mener jeg "PayPal"-liknende tjeneste. Ikke at de skal åpne kontor i Sveits.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er direkte trist hvordan internasjonale selskaper blir tvunget til å være løpegutter for NSA og hollywood. Det er en lang liste over nettsteder som ikke har brutt loven i det landet de operer utifra og som likevel opplever at betalingstjenestene som visa/master/amex og paypal plutselig stopper tjenestene. Paypal's måte å håndtere slikt på kan være "fryse" kontoer i så lang tid at kontohaver blir bankerott i mellomtiden.

 

Er det rart det er en stadig økning i e-valuta?

 

Også har vi mengder av norske politikere som ønsker å avskaffe kontanter.........

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det positive er jo at tjenesten antagelig fungerer bra når maktbegjærlige & kontrollsøkende organisjasjoner forsøker å stoppe den. Utviklerne får ta det som et kompliment.

 

Alle andre kan fundere på hvem som leser deres epostene deres på gmail, hotmail & co siden ingen viser interesse for å stanse disse tjenestene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Dette er grunnen til at jeg nekter å bruke PayPal (et verktøy for det korrupte am. maktapparatet). Vi brukere må boikotte tjenester som PayPal. Jeg er møkka lei disse am. selskapene (Google, Facebook, PayPal etc.) som kan operere i diverse europiske land, og betale helt ned i 1 promille skatt, ofte rundt 2-3 promille. Disse selskapene betaler nesten ingen skatt til fellesskapet (deres "gratistjenester" er en trojansk hest som stjeler privatlivet ifra vanlige mennesker), og tar også rotta på mindre aktører ved å ha urimelige fordeler i markedet - så vel som å bli brukt til å tvinge igjennom USAs økonomiske og geopolitiske egeninteresser.

Se bare hvordan Obama og co har redusert beviligningene til forskning og NASA, men gir billioner av dollar til et orwelliansk overvåkningsapparat.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

hvordan kan det være ulovlig å gjemme informasjon fra offentligheten og NSA, det virker jo som om USA tror de er Big Brother. det er ihvertfall sånn de oppfører seg. og ut ifra hva jeg leser så virker det som at det å kryptere noe som helst er ulovlig, og hvis det er sant, så vil jo også SSL og andre krypteringbroer være ulovlig da?

Lenke til kommentar

Fornøyd med at jeg sa opp Paypal kontoen min nesten rett etter at jeg opprettet den, egentlig.

 

For jeg hadde virkelig vært i trøbbel, jeg drifter min egen epost server og jeg har ikke spurt *noen* om lov til å sette den opp!!

 

(Filler'n, burde ikke sagt dette)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er rart at det nesten alt av digitale betalingstjenester er private og utenfor bankene. Det burde vært myndighetsstyrte systemer og bankstyrte systemer (i Norge har vi faktisk BankAxess) istedenfor Visa og PayPal.

 

Grunnen til at PayPal kan oppføre seg sånn er at de ikke er en bank, derfor er de ikke underlagt vanlige lover og regler for finansinstitusjoner. En vanlig bank kan ikke fryse kontoen din i hytt og gevær, fordi pengene som er på kontoen er dine "eiendeler". Mens pengene du har på en PayPal-konto ikke er ekte penger, men et slags "krav/tilgodehavende" mot PayPal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er rart at det nesten alt av digitale betalingstjenester er private og utenfor bankene. Det burde vært myndighetsstyrte systemer og bankstyrte systemer (i Norge har vi faktisk BankAxess) istedenfor Visa og PayPal.

 

Grunnen til at PayPal kan oppføre seg sånn er at de ikke er en bank, derfor er de ikke underlagt vanlige lover og regler for finansinstitusjoner. En vanlig bank kan ikke fryse kontoen din i hytt og gevær, fordi pengene som er på kontoen er dine "eiendeler". Mens pengene du har på en PayPal-konto ikke er ekte penger, men et slags "krav/tilgodehavende" mot PayPal.

 

Om jeg ikke har blitt feilinformert, er hele det amerikanske finanssystemet (Federal Reserve, banker, valuta, smitt og smule) privateid. Da hjelper det ikke å underlegge Paypal det amerikanske banksystemet, som allerede er eid og driftet av private aktører.

Med med tanke på hvem som står bak og presser dem til å stenge kontoer så hadde det vel hatt lite å si om det var lovstridig eller ei...

Lenke til kommentar

Med med tanke på hvem som står bak og presser dem til å stenge kontoer så hadde det vel hatt lite å si om det var lovstridig eller ei...

PayPal stenger kontoer rimelig tilfeldig uavhengig av om noen presser på.

 

Da hjelper det ikke å underlegge Paypal det amerikanske banksystemet, som allerede er eid og driftet av private aktører

Jo, det vil hjelpe litt, fordi banker er underlagt et strengere regelverk en PayPal. Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

 

Med med tanke på hvem som står bak og presser dem til å stenge kontoer så hadde det vel hatt lite å si om det var lovstridig eller ei...

PayPal stenger kontoer rimelig tilfeldig uavhengig av om noen presser på.

 

Da hjelper det ikke å underlegge Paypal det amerikanske banksystemet, som allerede er eid og driftet av private aktører

Jo, det vil hjelpe litt, fordi banker er underlagt et strengere regelverk en PayPal.

 

 

 

Hjelper ikke en dritt. Alle store betalings og kredittkort har blitt manipulert til å være løpegutter for særinterresser, det være seg film og musikkbransjen eller diverse agencies som styres av amerikanske myndigheter helt på kanten av loven og også langt over, eller gjerne direkte i strid med deres egne lover.

 

 

At private aktører med dype nok lommer klarer å presse internasjonale konsern som faktisk driver en tjeneste som er samfunnkritisk og som alle forventer virker mer eller mindre hele tiden er under enhver kritikk. Hvor mange ganger har ikke visa, mastercard og gjengen stengt ned betalingsmuligheten til forskjellige tjenester og nettsteder?

Og veldig ofte skjer dette helt uten rettslige avgjørelser, og det har liketil skjedd stikk i strid med grunnloven i land der enkelte nettsteder har operert.

 

At også Paypal er underlagt big brother bør ikke være en overraskelse for noen. Enhver "diktatorstat" ønsker jo å kunne kontrollere alle betalingsmidler. Og nå ser vi at noen faktisk kan det. En liten tankevekker er jo at også norske politikere ønsker 100% kontroll og sporingsmuligheter på alle pengetransaksjoner du gjør. Enten du kjøper en pølse i brød på Shellen, eller du betaler ut penger til en håndverker. Enn så lenge kan vi betale cash, men det blir vanskeligere å vanskeligere. 1.000 lapper er det flere som nekter å ta imot, da skylder de gjerne på at de ikke har veksel. De mest kontrollkåte politikerne våre vil jo avskaffe kontanter helt og holdent og bruker vikarierende argumenter som at cash er for kriminelle. Ja cash er for kriminelle også, men skal vi kriminalisere en hel nasjon fordi at noen få velger svart betaling i cash fremfor heroin og hasj? Kjelttringer ville jo aldri stoppe å være kjeltringer om NOK forsvant. De ville tatt betalt i smykker, gull, narkotika, drivstoff etc.

 

Må si jeg venter i spenning til e-valuta er gangbar mynt også hos den norske handelsstanden. Så kan vi alle i større grad verne om vårt privatliv.

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

På tide via får en PayPal basert i feks Sveits så kan vi få slutt på dette tullet. Enhver person som får suksess på internett risikerer at PayPal fryser kontoen.

 

Å få til noe lignende PayPal idag er jo nærmest umulig. Tror heller Bitcoin blir stabilt nok til å kunne erstatte paypal helt før noen andre lager en identisk konkurent til paypal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...