Gå til innhold

TEST: SteelSeries H Wireless


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere burde også ta en titt på Astro sin A50, om dere vurderer fler trådløse headset i overkant av 2000. (~2500,-).

Jeg fant dette vesentlig bedre enn Steelseries sin da jeg prøvde ut trådløse headset for min del.

og ja, jeg prøvde de fleste før jeg faktisk kjøpte noe.

 

Etter jeg kjøpte Astro A50 så er det i grunn ingenting annet jeg kan anbefale om man vil ha et multifunksjonabelt headset som er trådløst med studiomic og sinnsykt bra lyd.

 

Alle de jeg har solgt det til har og blitt forbauset over kvaliteten på både lyd og oppbyggingen av selve headsettet.

 

Men ja, når det kommer til Steelseries sitt trådløse, så syntes jeg passformen var litt merkelig.

Var det som tok kaka for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere burde også ta en titt på Astro sin A50, om dere vurderer fler trådløse headset i overkant av 2000. (~2500,-).

Jeg fant dette vesentlig bedre enn Steelseries sin da jeg prøvde ut trådløse headset for min del.

og ja, jeg prøvde de fleste før jeg faktisk kjøpte noe.

 

Etter jeg kjøpte Astro A50 så er det i grunn ingenting annet jeg kan anbefale om man vil ha et multifunksjonabelt headset som er trådløst med studiomic og sinnsykt bra lyd.

 

Alle de jeg har solgt det til har og blitt forbauset over kvaliteten på både lyd og oppbyggingen av selve headsettet.

 

Men ja, når det kommer til Steelseries sitt trådløse, så syntes jeg passformen var litt merkelig.

Var det som tok kaka for min del.

 

Har Astro fikset feilene med statisk støy, spesielt i forbindelse med bruk av mikrofonen, som har vært en gjenganger i alle deres produkter? Har et intrykk av at Astro etter hvert kommer til å lage gode produkter, men at de per i dag ikke har full oversikt og kompetanse for å få alle detaljene riktig. Dette ser man i praksis ved ulyder både i forbindelse med dårlig isolering i forhold til eksterne støykilder, støy i forhold til interne støykilder og annen støy og ulyder i forbindelse med ulike volumnivåer.

 

Når det gjelder Steelseries-headsettet i denne artikkelen tror jeg at jeg fortsetter å holde meg unna. Har hatt et utall ulike Steelseries-headsett opp gjennom årene, men de har desverre sviktet lenge før det som er å forvente av produkter som blir betegnet som "god byggkvalitet". En gjenganger er at kontakten til øreklokken på motsatt side av ledningen blir dårlig eller kuttes totalt, noe som resulterer i lyd i bare ett øre. Nå kan det jo hende at oppsettet er litt annerledes i et trådløst headsett, men jeg kan vel kanskje tenke meg at "hjernen" sitter i en av øreklokkene og at også dette hodesettet kan være utsatt for samme problematikk.

Lenke til kommentar

 

Dere burde også ta en titt på Astro sin A50, om dere vurderer fler trådløse headset i overkant av 2000. (~2500,-).

Jeg fant dette vesentlig bedre enn Steelseries sin da jeg prøvde ut trådløse headset for min del.

og ja, jeg prøvde de fleste før jeg faktisk kjøpte noe.

 

Etter jeg kjøpte Astro A50 så er det i grunn ingenting annet jeg kan anbefale om man vil ha et multifunksjonabelt headset som er trådløst med studiomic og sinnsykt bra lyd.

 

Alle de jeg har solgt det til har og blitt forbauset over kvaliteten på både lyd og oppbyggingen av selve headsettet.

 

Men ja, når det kommer til Steelseries sitt trådløse, så syntes jeg passformen var litt merkelig.

Var det som tok kaka for min del.

 

Har Astro fikset feilene med statisk støy, spesielt i forbindelse med bruk av mikrofonen, som har vært en gjenganger i alle deres produkter? Har et intrykk av at Astro etter hvert kommer til å lage gode produkter, men at de per i dag ikke har full oversikt og kompetanse for å få alle detaljene riktig. Dette ser man i praksis ved ulyder både i forbindelse med dårlig isolering i forhold til eksterne støykilder, støy i forhold til interne støykilder og annen støy og ulyder i forbindelse med ulike volumnivåer.

 

Når det gjelder Steelseries-headsettet i denne artikkelen tror jeg at jeg fortsetter å holde meg unna. Har hatt et utall ulike Steelseries-headsett opp gjennom årene, men de har desverre sviktet lenge før det som er å forvente av produkter som blir betegnet som "god byggkvalitet". En gjenganger er at kontakten til øreklokken på motsatt side av ledningen blir dårlig eller kuttes totalt, noe som resulterer i lyd i bare ett øre. Nå kan det jo hende at oppsettet er litt annerledes i et trådløst headsett, men jeg kan vel kanskje tenke meg at "hjernen" sitter i en av øreklokkene og at også dette hodesettet kan være utsatt for samme problematikk.

Jeg har ikke hatt noe problem med statisk støy på mitt Astro A50 siden dag 1..

Fantastisk godt headsett som kan anbefales :)

Lenke til kommentar

Har for min del aldri hatt noe problemer med et Steelseries produkt :) - Har blant annet et Siberia v2 headset som jeg har hatt i over 2 år nå, uten noen form for tull!

Så dette kunne vært noe å prøvd ut.. og se hvordan det legger seg opp mot Logitech G930 - som da er et veldig populært valg innenfor trådløse headset!

Eneste som er litt synd er at man ikke har mulighet til å styre trådløse headset fra en normal stereoforsterker, sånn som kan med kablete headset som f.eks Siberia!

Har mye å si på lydkvalitet det og.. men i det siste så har den trådløse teknologien blitt mye bedre :)

Så for min del har det vært morsomt å testet de audiofile egenskapene til dette headsettet

Lenke til kommentar

 

- snipp -

 

- snipp -

Har aldri hatt problem med støy på Astro-produkter.

Ingen av de vi selger har det problemet iallfall. Hverken A30, A40 eller A50.

Jeg kjenner ikke til de tidligere produktene deres har jeg sett eller prøvd, så kan ikke svare grundig på det.

Men så langt har alle kundene våre som har kjøpt Astro vært de mest fornøyde kundene.

Eneste å trekke på er at ladeledningen er utrolig kort, men dette er standard på alle trådløse headset, da de ikke skal brukes mens man lader de.

Selv så kjøpte jeg lengre ledning, og synes det fungerer utrolig bra.

 

Men skal sies at jeg har fått en god del headset i retur som det har vært statisk støy i.

Blant annet Logitech G930, Razer sine headset (virker som de har en god del feil på Razer-produkter generelt. Spesielt Megalodon og Characias.

Så virker som om det er et problem all over egentlig,

men har som sagt aldri prøvd tidligere Astro-headset.

Lenke til kommentar

Jeg gikk til innkjøp av et Astro A50, men fikk det byttet på garanti ettersom mic'en takket for seg. Det var også problemer med det fra dag 1, blant annet at den ikke ville koble seg til og eneste løsning var å lade det helt ut før jeg kunne prøve igjen.

 

Etter å ha lest litt rundt, fikk jeg byttet til Steelseries, og har ikke angret. Begge er gode gamer-headsett, men jeg må si at Steelseriessitt er så langt min favoritt.

Steelseries sin batteri-løsning er genial. Skulle man gå tom for batteri når man spiller, er det bare å bytte, og det er ingen fikling med ledninger når man skal lade opp headsettet heller.

 

Det skal sies at Steelseries sin mic er litt mer kludrete enn A50, men jeg sitter med inntrykket av lyden i Steelseries sin er bedre enn A50.

 

Det store spørsmålet er egentlig om headsettene er verdt godt over 2k...

Lenke til kommentar

Dere burde også ta en titt på Astro sin A50, om dere vurderer fler trådløse headset i overkant av 2000. (~2500,-).

Jeg fant dette vesentlig bedre enn Steelseries sin da jeg prøvde ut trådløse headset for min del.

og ja, jeg prøvde de fleste før jeg faktisk kjøpte noe.

 

Etter jeg kjøpte Astro A50 så er det i grunn ingenting annet jeg kan anbefale om man vil ha et multifunksjonabelt headset som er trådløst med studiomic og sinnsykt bra lyd.

 

Alle de jeg har solgt det til har og blitt forbauset over kvaliteten på både lyd og oppbyggingen av selve headsettet.

 

Men ja, når det kommer til Steelseries sitt trådløse, så syntes jeg passformen var litt merkelig.

Var det som tok kaka for min del.

 

Bare synd det ikke er utskiftbart batteri, ingen god kombinasjon med batteritid på ca 6 timer. Men ja ville gjerne sett en hwtest av A50

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...