Gå til innhold

Snart kan du snakke norsk til Mac-en din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Spent på hvor bra/dårlig dette fungerer. Spørs om det er noe bra, det bør det jo være, det kommer jo fra Apple. Alt fra Apple pleier å være gjennomført og ferdig.

Har dette på min iphone allerede nå, siden jeg er utvikler, og det fungerer aldeles utmerket.

 

 

Hva legger du i "utmerket", hvordan er det sammenliknet med andre kjente talegjennkjenningsprogram?

 

AtW

Lenke til kommentar

Den virkelige utfordringen ligger i å forstå alle dialektene i Norge. Fra ''ka e været, siri?'' i trønderlag, til ''ka e værrrrret, siri?'' i bergenstraktene og sunnmøre. Så har du nord-norge med ''ka fan i hælvete, blæs d ute?''. Kan forstå at det tar sin tid å optimalisere Siri. Apple bruker å slippe godt gjennomførte produkter uten slurv heldigvis.

Lenke til kommentar

Dette med å snakke til dingsene mine er noe jeg syns er helt forferdelig, selv når jeg er alene føler jeg meg som en tulling. Kan forstå bruken i bil og for synshemmede/eldre, men ellers er det for mye gimmik for min del. Men jeg er sikkert overtalt om det motsatte innen 5 år. :p

Blir spennende å se om Apple får det til, er enig med Vebjørn i at dialekter kan bli et problem.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...