Gå til innhold

«Find My iPhone» har ført til færre tyverier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med iOS 7 introduserte Apple oss for teknologien Find My iPhone, som gjør det mulig for deg som har mistet eller blitt frastjålet telefonen å spore den opp igjen. I fjor utvidet selskapet dette til at du selv kunne sperre telefonen din dersom den ble borte, slik at eventuelle tyver ikke kunne ta den i bruk

Find My iPhone ble introdusert i iOS 5. Det som ble nytt i iOS 7 er at du må ha passord for å slå det av selv om du gjenoppretter fabrikkinnstillinger på telefonen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er det dummeste jeg har hørt på lenge... Stjålne telefoner sørger jo for høyere salg når man må kjøpe ny telefon etter et tyveriet. Det er kanskje ikke helt å skyte seg selv i foten, men hvertfall lilletåa :p

 

Jeg vet at det er veldig polulært å fremstille bedrifter (store bedrifter, vel å merke - småbedrifter er mye mer likandes) som kyniske profittjegere som ikke skyr noen midler for å tjene så mye penger som overhodet mulig.

 

Realiteten er jo allikevel at også store bedrifter har noen grenser de ikke vil krysse, og er villige til å på noen områder ofre profitt for å hensynta andre ting. Dette er ett av disse områdene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet at det er veldig polulært å fremstille bedrifter (store bedrifter, vel å merke - småbedrifter er mye mer likandes) som kyniske profittjegere som ikke skyr noen midler for å tjene så mye penger som overhodet mulig.

Realiteten er jo allikevel at også store bedrifter har noen grenser de ikke vil krysse, og er villige til å på noen områder ofre profitt for å hensynta andre ting. Dette er ett av disse områdene.

 

 

Tror ikke du skjønte ironien. Telefoner i sirkulasjon er like stor med eller uten tyveriene. De stjålne enhetene blir solgt til folk de også, som dermed ikke kjøper telefoner som produsentene får profitt av. Å hindre tyveri vil faktisk øke profitten til produsenten pga at man ikke vil få tak i tyvegods billig og dermed fører til at de folkene som hadde kjøpt tyvegodset mest sannsynlig vil kjøpe "ekte" vare.

 

Skulle kanskje spesifisert hva jeg mente med en gang, men hvor er morroa i det :p

 

Det er da min mening i forhold til logikken i hodet mitt om dette temaet :)

 

Edit; Tok vekk noe teit, er forsåvidt enig med det du skrev :)

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...