Gå til innhold

– Uoriginale ladere ødelegger iPhonen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke iphone designet for å kunne lades i diverse dockinger, samt via PC/MAC?

 

Det høres ut som at telefonen simpelthen ikke har en fungerende strømbegrenser.

 

iPhone kan lades med 5V spenning, det er den spenningen USB-ladere og USB-porter har.

De billige Kina-laderne har dårlige transformatorer, og leverer ugjevn spenning. Dette ødelegger iPhonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er ikke iphone designet for å kunne lades i diverse dockinger, samt via PC/MAC?

 

Det høres ut som at telefonen simpelthen ikke har en fungerende strømbegrenser.

 

iPhone kan lades med 5V spenning, det er den spenningen USB-ladere og USB-porter har.

De billige Kina-laderne har dårlige transformatorer, og leverer ugjevn spenning. Dette ødelegger iPhonen.

Alle andre moderne smarttelefoner går også på 5V, men ingen av dem blir tydeligvis ødelagt av random kabler/adaptere. Jeg har sikkert brukt 50-100 forskjellige kabler og adaptere(PC'er og andre direkte USB-uttak, sigarettenner-adaptere, og USB-veggadaptere i kombinasjon med hvilken som helst mikro-usb jeg finner, eller mini>micro adapter, hva som helst) på 10 forskjellige telefoner. Ingen av dem har fått dette problemet, og tydeligvis heller ikke iPhone 1-4.

 

Er du fortsatt i tvil om at den faktiske feilen ligger i iPhone5's hardware? Når ALLE andre telefoner, inkludert apple, ikke får dette problemet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Standarden sier, noe forenklet, at USB skal ligge mellom 4,75 og 5,25V. Imidlertid bør chippen ha minst 10% eller 2V toleranse oppover på chippen. Inntrykket mitt er at mange av laderne med høyere effekt ligger i det øvre sjiktet av spenningen, noe som må til for å oppnå ønsket ladestrøm, og da vil toleranseavvik kunne havne utenfor 0,25V-området.

 

Uansett, siden jeg jobber som produktutvikler på denne type produkter vil jeg uforbeholdent hevde at en slik krets bør være langt mer robust enn hva som ser ut til å være tilfellet for disse modellene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bytte batteri? Bytte brikke? :?

 

Gjelder dette hele tat i Norge? da her blir ikke iPhoner på garanti reparert, men byttet til nye de to første årene.. (Swapet) ;P

 

Å er ihele tat mendmyi et godkjent apple autorisert verksted? (I Norge, så har vel ikke apple autoriserte verksteder lov å skru på iPhoner..)

 

Å hva deffinerer dere som ikke orginale ladera? -er STOR forskjell på ikke orginale ladere kjøpt i Norge.. Å kjøpt eks. på ebay.. Da de fleste kjøpt i Norge, er Apple lisensierte med samme strøm brikke/chip som apple selv har i sine.. Om så, så fungerer disse akkurat like bra, om ikke bedre (Høyere A) ein apple sine. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...