Gå til innhold

Android og Windows Phone får «kill switch»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjekt å kunne spore / fjernslette dingsene sine om de kommer på avveie - men, at antall tyverier har gått ned på iPhones og opp på Samsung-telefoner kan vel ha noe med endringene på markedet å gjøre. Det har rett og slett blitt solgt mye mer Samsung telefoner i det siste i forhold til for noen år siden.

 

Forøvrig, fjernsletting har vært mulig på Android ganske lenge, men ikke nødvendigvis "out of the box". Jeg har brukt Cerberus i mange år, og bruker det fortsatt. (Nå bruker jeg både-og, men Cerberus er nok det første jeg prøver om telefonen min forsvinner)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, i Secure Our Smartphones-rapporten snakkes det om en "kill switch" som effektivt skal gjøre telefonen ubrukelig helt til den eventuelt låses opp igjen - og hvor det ikke skal være mulig å resette telefonen til fabrikkinnstillinger el.l. for å komme rundt dette.

 

Apple iPhone fra og med iOS 7 fikk en funksjon som heter "activation lock" som krever at du taster inn Apple-ID og passord før du kan gjenopprette telefonen igjen. Skal få presisert dette i artikkelen.

Lenke til kommentar

*

Forøvrig, fjernsletting har vært mulig på Android ganske lenge, men ikke nødvendigvis "out of the box". Jeg har brukt Cerberus i mange år, og bruker det fortsatt. (Nå bruker jeg både-og, men Cerberus er nok det første jeg prøver om telefonen min forsvinner)

Den fungerer vel ikke som en kill switch, hva skjer med Cerberus om man flasher ROM på nytt?

 

Dette har eg då kunne gjort i WP lenge?

Fint om du hadde forklart hvordan også.

 

Del gjerne den informasjonen med Microsoft også, de utalte nylig at de jobber med en løsning, så de kjenner tydeligvis ikke til denne funksjonen i OS-et sitt de heller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...