Gå til innhold

Neste Blackberry-mobil får kvadratisk skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så bra som touchskjermtastaturene har blitt (sjekk siste versjon av Swiftkey!) så ser jeg virkelig ingen fremtid for mobiler med fysisk tastatur.

 

Når det er sagt er det ikke utenkelig at Blackberry kan gjenvinne en del popularitet blant bedriftskunder. Bare det faktum at de har så liten markedsandel gjør dem mye mindre utsatt for sikkerhetsangrep ;)

Lenke til kommentar

For det første er det gledelig omsider å se en artikkel her på Amobil som omhandler BlackBerry, dog på en forferdelig forutinntatt og ensidig måte. For det andre, hvis Espen Erwing Swang faktisk hadde gjort litt mer 'research' når det gjelder BlackBerry, kunne han fort ha funnet ut at selskapet gjør det bedre og bedre. De store endringene har åpenbart ikke vist seg enda da selskapet har et helt nytt 'utseende' - ny styreformann og ny kurs med BlackBerry OS 10. BlackBerry har også gått inn i partnerskap med Amazon. Det burde være åpenbart at det ikke akkurat er noen 'picnic' å kjempe mot gigantene Apple og Samsung på smarttelefon-fronten for tiden. Artikkelforfatterne her på Amobil gjør det heller ikke noe enklere ved alltid å vende fokuset på de største aktørene med de mest glorete 'specsa'. Hele tonen ved denne artikkelen er fryktelig negativ og fordømmende. Det kan være en idé faktisk å vente med dommen før man har prøvd produktene. Og såvidt jeg husker var det Swang selv som testet ut den første BlackBerry 10 modellen Z10 med begeistring og ga den et 'anbefalt' stempel.

 

Det er fremdeles mange av oss rundt omkring i verden som foretrekker et fysisk tastatur. Jeg har selv hatt BlackBerry Q10 i snart ett år. Det er uten tvil den beste smarttelefonen jeg har hatt - og det sier muligens litt da jeg har hatt eller prøvd de fleste og beste smarttelefonene på markedet helt siden 2002 (Nokia 7650 og Sony Ericsson P800). BlackBerry OS 10 er så overlegen både iOS, Android og WP på flere områder enn jeg orker å oppsummere her. Personlig ser jeg frem til å oppgradere min Q10 til BlackBerry Classic (Q20) i november. BlackBerry Passport er definitivt ikke min kopp te heller, men det betyr ikke at jeg automatisk drar konklusjonen at det ikke fins et marked for den.

 

Tro det eller ei, Swang og Amobil, det fins faktisk folk der ute som bryr seg mer om *funksjonalitet* enn fancy specs og diverse latterlige gimmicks.

Lenke til kommentar

Øhh. Får du mobilen med den kvadratiske skjermen ned i bukselomma da? :D

 

BlackBerry Q10 og BlackBerry Classic har begge kvadratiske skjermer og er begge relativt små og hendige mobiler med henholdsvis 3.1 og 3.5 tommers skjermer. Men jeg skjønner selvfølgelig at det er BlackBerry Passport du, og alle andre, gjør narr av. ;) Den har en 4.5 tommer 1x1 (kvadratisk) skjerm, er kantete og stor - så den passer vel omtrent like godt ned i bukselomma som hvilken som helst av dagens toppmodeller som f. eks Sony Xperia Z2 vil jeg anta. ;)

Lenke til kommentar

For det første er det gledelig omsider å se en artikkel her på Amobil som omhandler BlackBerry, dog på en forferdelig forutinntatt og ensidig måte.

 

....

 

Tro det eller ei, Swang og Amobil, det fins faktisk folk der ute som bryr seg mer om *funksjonalitet* enn fancy specs og diverse latterlige gimmicks.

 

Endelig noen som har peiling som kommenterer. Dette var en glimrende kommentar. Black Berry har desverre aldri hatt noe fotfeste i Norge og de fleste som uttaler seg om BB mangler kunnskap. BB har mye spennende på gang.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...