Gå til innhold

ANBEFALING: Spilleren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

For nøyaktig den samme summen ligger det en mer eller mindre ny PC ut på bruktmarkedet med i7 3930K og 32 GB RAM.

 

Gode tips dette, og definitivt et mye bedre valg. Dessverre få som tenker over slikt.

Bortsett fra at i5-prosessoren som er nevnt i listen ovenfor yter bedre i forhold til pengene om man sammenligner med i7 3930k.

Lenke til kommentar

 

 

For nøyaktig den samme summen ligger det en mer eller mindre ny PC ut på bruktmarkedet med i7 3930K og 32 GB RAM.

 

Gode tips dette, og definitivt et mye bedre valg. Dessverre få som tenker over slikt.

Bortsett fra at i5-prosessoren som er nevnt i listen ovenfor yter bedre i forhold til pengene om man sammenligner med i7 3930k.

Leste du ikke hva jeg skrev? "For nøyaktig SAMME PRIS".

 

http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/35238

Lenke til kommentar

Kan ikke forstå at det er anbefalt i5-4690k. i7-4790k er å foretrekke for en spillemaskin. Ekstra cache og hyperthreading vil kunne øke ytelsen i flere spill. Det koster litt mer, men når man først bruker rundt 12000 på en spillemaskin er det jo rart å holde tilbake på en i5 etter min mening.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Grei pc, men ville nok kutta litt mer for lavere pris, for eksempel som gamer har jeg aldri brukt mer enn 256gb lagringsplass, og selv da kunne jeg klart meg med 128gb eller kjørt 2 hardisker, en ssd for spill lagring og den andre til system\bilder\video osv.. og dette blir billigere en å innvistere i en 512gb hardisk >.<

Cpuen kunne man også spart litt på, skjermkorte er somsakt det viktigste, men selv ville jeg gått for et kort som tar max alt i hd i stede for høyerer oppløsninger og max AA-FXAA BLOOM og alt det der jeg ikke bruker, kansje 2xAA i bestefall.. men på 24-34' skjerm vil dette ikke ha stor innvirkning på penheten, spesielt ikke over 2x AA som jeg selv synes er nok... har leket med noen spillemotorer som tar opp til sinsyke 64x AA... forskjellen er minimal~

OG bloom liker jeg ikke i detheletatt om det brukes osv er mange innstillinger... uansett 760-670 kortene tar max alt i hd uansett spilll akkurat nå, med 60+ fps, ikke vits å innvestere i noe som kan kjøre opp mot 600+ fps max alt i hd, om man ikke har 4k oppløsning, da vil fpsn falle igjen til lave høyder.

Lenke til kommentar

Kan ikke forstå at det er anbefalt i5-4690k. i7-4790k er å foretrekke for en spillemaskin. Ekstra cache og hyperthreading vil kunne øke ytelsen i flere spill. Det koster litt mer, men når man først bruker rundt 12000 på en spillemaskin er det jo rart å holde tilbake på en i5 etter min mening.

Hyperthreading og ekstra cache har fortsatt til gode å vise at det har noen spesielt merkbar effekt for spill, hvis du mener at "fremtidens spill vil støtte Hyperthreading" må jeg påpeke at nøyaktig det same ble sagt i 2009 da valget sto mellom i5-750 og i7-860.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Kan ikke forstå at det er anbefalt i5-4690k. i7-4790k er å foretrekke for en spillemaskin. Ekstra cache og hyperthreading vil kunne øke ytelsen i flere spill. Det koster litt mer, men når man først bruker rundt 12000 på en spillemaskin er det jo rart å holde tilbake på en i5 etter min mening.

Hyperthreading og ekstra cache har fortsatt til gode å vise at det har noen spesielt merkbar effekt for spill, hvis du mener at "fremtidens spill vil støtte Hyperthreading" må jeg påpeke at nøyaktig det same ble sagt i 2009 da valget sto mellom i5-750 og i7-860.

 

Det ble vell også sagt når Intel introduserte HT på P4 også ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke forstå at det er anbefalt i5-4690k. i7-4790k er å foretrekke for en spillemaskin. Ekstra cache og hyperthreading vil kunne øke ytelsen i flere spill. Det koster litt mer, men når man først bruker rundt 12000 på en spillemaskin er det jo rart å holde tilbake på en i5 etter min mening.

 

Ekstra cache og hyperthreading har liten eller ingen effekt i spill. Bare penger kasta i bøtta det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

jatakk skulle gjerne hatt men om jeg flekka inn arma3 og satte alt på full måkkings, vil dere garantere at jeg ikke ser en eneste lagg?

 

Jeg kan garantere deg at du vil lagge. Har ganske tilsvarende spesifikasjoner selv og 450 timer i ArmA 3. Overklokking hjelper masse da du vil få økt ytelsen per kjerne som er veldig viktig i ArmA.
Lenke til kommentar

@Sindrech - Se på Cooler Master sitt HAF XB, koster rundt 800 kr og er kubeformet, har det selv under skrivebordet. Det er god plass i det, det er delt i to lag, så hovedkortet ligger horisontalt. Strømforsyng, SSD´er, HDD´er og optiskedrev ligger i "kjelleren" under. God luftflyt og masser av plass å feste/organisere kabler.

 

Hadde CM HAF X før, gedigent monster. HAF XB er mye mer anvenelig, har to håntak på sidene og lett å ta med seg. Svært god byggekvalitet og.

 

Ellers vil jeg anbefale deg å se på Z97 hovedkort i og med Z97 ikke er så mye dyrere enn Z87.

Se på en i5-4690K også, i7 yter ikke stort bedre til spill enn i5. Så der er penger spart til Steams sommersalg! :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når samme DVD-drev er valgt, og resten er i nabolaget, er det vel ikke noen hemmelighet at bygget er basert på Black Refinery. Det er imidlertid gjort et par modifikasjoner som jeg mener forverrer bygget i den grad at du får mindre for pengene.

 

ASUS ROG Maximus VII Ranger har vel foruten utseendet, ikke særlig mye mer å by på enn MSI Z97-G43 til 400 kroner mindre. Ikke noe SATA Express, ei heller WiFi.

 

Har sånn sett ikke så veldig mye imot å investere i 500GB SSD, nå som prislappen har krøpet under 2000 kroner. Som poengtert før i tråden, er det imidlertid mer troverdig at en har bruk for 250GB til applikasjoner, mens ekstra lagring er til oppbevaringsplass for dokumenter, videoer etc. Disse kan med fordel legges på en langt rimeligere HDD.

 

Ellers er forskjellen at Corsair CS har blitt byttet ut til fordel for Cooler Master VS. Dette er egentlig ett fett, da begge er gode enheter som krangler litt om å ha laveste pris. Resten mener jeg å se at er satt opp likt som Black Refinery. :)

 

Originaltråd:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...