Gå til innhold

Samsung har lansert superversjonen av S5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Same shit sam.....

 

I grunnen ja. Tilfører egentlig ikke noe nytt uten små umerkbare nyanser. Man får neppe utnyttet full pupp på LTE uansett og oppløsningen skal man være god for å se forskjell på. Fartøkningen på SOC merkes vel best i benchmark og neppe overhodet i praktisk bruk.

Same shit, enig der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leste ryktene om en ny og bedre S5, men så snart jeg leste at skjermoppløsningen skulle økes enda mer mistet jeg helt interessen. Jeg gikk for standard S5; S4en jeg hadde slet i en del tilfeller mer enn min gamle S2 med Snes/GBA/Sega Mega Drive emulatorer pga at maskinvaren ikke klarte å drifte alle pikslene på en bra nok måte.

S5en gikk som smør derimot, og S4en gav jeg til min mor som hadde en gammel Windows Phone fra før av ;)

 

Dessuten synes jeg at 1080p er plenty for så små mobilskjermer.

Endret av Oly
Lenke til kommentar

Same shit sam..... Sony Xperia Z3 blir kongen når den blir lansert i September

 

Sony Xperia Z

sony-xperia-z-ofic-1.jpg

 

Sony Z1:

sony-xperia-z1_1381142284.jpg

 

Sony Z2:

xperia-side.jpg

 

 

.. Og hvem sier at alle andre ikke har "same shit"? Dette er en oppgradering, på lik linje som Sony har gjort hele tiden..

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Same shit sam..... Sony Xperia Z3 blir kongen når den blir lansert i September

 

...såfremt de fikser på sensorprikkene i skjermen XD

Er det egentlig et reelt problem? Ja, man ser de under sterkt lys når skjerm er avskrudd. Har enda til gode å klare å se de når skjermen er på og i bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kva pokker skal ein med så høg oppløysing på ein mobil? Få opp batterikapasisteten fyrst!

 

Sa ikke alle det samme når TV'ene gikk i fra 720p til 1080p?

 

Ja, altså på hva man skal med 1080p når man har 720p som var godt nok i den tid?

 

Så lenge 1440p er bedre enn 1080p og gir skarpere skjerm, så er jo det bare positivt.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kva pokker skal ein med så høg oppløysing på ein mobil? Få opp batterikapasisteten fyrst!

Sa ikke alle det samme når TV'ene gikk i fra 720p til 1080p?

 

Ja, altså på hva man skal med 1080p når man har 720p som var godt nok i den tid?

 

Så lenge 1440p er bedre enn 1080p og gir skarpere skjerm, så er jo det bare positivt.

men det gir dårligere batteritid, som jeg ville hatt fremfor noen ekstra pixler. Når har jo jeg Sony Xperia Z1 og er fornøyd både med batteritiden og pixeltettheten på 1920 x 1080 ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kva pokker skal ein med så høg oppløysing på ein mobil? Få opp batterikapasisteten fyrst!

 

Så lenge 1440p er bedre enn 1080p og gir skarpere skjerm, så er jo det bare positivt.

 

 

 

Dette er et to-egget sverd. For det første så har jo allerede Samsung Galaxy S5 et utrolig bra AMOLED skjermpanel, vi vet ingenting om panelkvaliteten (fargespekter, kalibrering osv..) på denne 2560x1440 pentile matrix AMOLED skjermen kommer til å matche den som er i Galaxy S5 per i dag. Om høyere oppløsning går på bekostning av fargekvalitet og gjengivelse så vil jeg nå si det faktisk er en negativ utvikling da det vil være enklere for folk å merke forskjell og oppfatte svakere fargekvalitet enn overgangen fra 1920x1080 til 2560x1440 piksler, pentile eller ikke.

 

 

For det andre så går jo ikke høyere oppløsning uforpkatet hen. Det krever mer av maskinvaren, er tyngre å drive som potensielt vil føre til høyere strømforbruk og varmeutvikling. Dette er utelukkende negativt, så om du ender opp med høyere strømforbruk og varmeutvikling på grunn av en økning i oppløsning de fleste ikke vil klare å nyttiggjøre seg av så vil jeg igjen påstå at det er negativt. Tester av Samsung Galaxy S5 viser jo også at den sliter med throttling fordi maskinvaren blir for varm under belastning så SoC må klokke seg ned, dette vil jo da kunne bli et enda større problem med denne modellen om Samsung ikke har forbedret kjøleegenskapene.

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kva pokker skal ein med så høg oppløysing på ein mobil? Få opp batterikapasisteten fyrst!

 

Sa ikke alle det samme når TV'ene gikk i fra 720p til 1080p?

 

Ja, altså på hva man skal med 1080p når man har 720p som var godt nok i den tid?

 

Så lenge 1440p er bedre enn 1080p og gir skarpere skjerm, så er jo det bare positivt.

 

 

En TV går på 220V rett fra veggen da og ikke batteri. Tullete svar forøvrig når man ser forskjell på 720 og 1080, men ikke fra 1080 til 1440. Da er 1440 langt fra utelukkende bedre. Det blir mest som å få trangen til å dekket en whitesheet på bekostning av ytelse/batteri.

Lenke til kommentar

Dette er et to-egget sverd. For det første så har jo allerede Samsung Galaxy S5 et utrolig bra AMOLED skjermpanel, vi vet ingenting om panelkvaliteten (fargespekter, kalibrering osv..) på denne 2560x1440 pentile matrix AMOLED skjermen kommer til å matche den som er i Galaxy S5 per i dag. Om høyere oppløsning går på bekostning av fargekvalitet og gjengivelse så vil jeg nå si det faktisk er en negativ utvikling da det vil være enklere for folk å merke forskjell og oppfatte svakere fargekvalitet enn overgangen fra 1920x1080 til 2560x1440 piksler, pentile eller ikke.

 

Jeg vil nok tro at Samsung har klart å holde samme kvalitet på 1440p skjermen på denne nye Galaxy S5 versjonen som dem har på den vanlige Galaxy S5 versjonen. Men testene får vise resultatet av det.

 

For det andre så går jo ikke høyere oppløsning uforpkatet hen. Det krever mer av maskinvaren, er tyngre å drive som potensielt vil føre til høyere strømforbruk og varmeutvikling. Dette er utelukkende negativt, så om du ender opp med høyere strømforbruk og varmeutvikling på grunn av en økning i oppløsning de fleste ikke vil klare å nyttiggjøre seg av så vil jeg igjen påstå at det er negativt. Tester av Samsung Galaxy S5 viser jo også at den sliter med throttling fordi maskinvaren blir for varm under belastning så SoC må klokke seg ned, dette vil jo da kunne bli et enda større problem med denne modellen om Samsung ikke har forbedret kjøleegenskapene.

 

Denne nye Galaxy S5 versjonen har en Snapdragon 805 prosessor som er kraftigere og har en bedre GPU enn det som er i Snapdragon 801. Dessuten så bruker Snapdragon 805 prosessoren mindre strøm enn det Snapdragon 801 prosessoren gjør. Så at denne nye Galaxy S5 versjonen får mere RAM, høyere oppløsning på skjermen osv veies mest sannsynligvis opp for lavere strømforbruk på Snapdragon 805 prosessoren.

Lenke til kommentar

 

Denne nye Galaxy S5 versjonen har en Snapdragon 805 prosessor som er kraftigere og har en bedre GPU enn det som er i Snapdragon 801. Dessuten så bruker Snapdragon 805 prosessoren mindre strøm enn det Snapdragon 801 prosessoren gjør. Så at denne nye Galaxy S5 versjonen får mere RAM, høyere oppløsning på skjermen osv veies mest sannsynligvis opp for lavere strømforbruk på Snapdragon 805 prosessoren.

 

 

Tenk så bra om det ville blitt om strømgjerrige prosessorer ble knyttet opp til "normale" skjermer ;)

Lenke til kommentar

 

Dette er et to-egget sverd. For det første så har jo allerede Samsung Galaxy S5 et utrolig bra AMOLED skjermpanel, vi vet ingenting om panelkvaliteten (fargespekter, kalibrering osv..) på denne 2560x1440 pentile matrix AMOLED skjermen kommer til å matche den som er i Galaxy S5 per i dag. Om høyere oppløsning går på bekostning av fargekvalitet og gjengivelse så vil jeg nå si det faktisk er en negativ utvikling da det vil være enklere for folk å merke forskjell og oppfatte svakere fargekvalitet enn overgangen fra 1920x1080 til 2560x1440 piksler, pentile eller ikke.

 

Jeg vil nok tro at Samsung har klart å holde samme kvalitet på 1440p skjermen på denne nye Galaxy S5 versjonen som dem har på den vanlige Galaxy S5 versjonen. Men testene får vise resultatet av det.

 

For det andre så går jo ikke høyere oppløsning uforpkatet hen. Det krever mer av maskinvaren, er tyngre å drive som potensielt vil føre til høyere strømforbruk og varmeutvikling. Dette er utelukkende negativt, så om du ender opp med høyere strømforbruk og varmeutvikling på grunn av en økning i oppløsning de fleste ikke vil klare å nyttiggjøre seg av så vil jeg igjen påstå at det er negativt. Tester av Samsung Galaxy S5 viser jo også at den sliter med throttling fordi maskinvaren blir for varm under belastning så SoC må klokke seg ned, dette vil jo da kunne bli et enda større problem med denne modellen om Samsung ikke har forbedret kjøleegenskapene.

 

Denne nye Galaxy S5 versjonen har en Snapdragon 805 prosessor som er kraftigere og har en bedre GPU enn det som er i Snapdragon 801. Dessuten så bruker Snapdragon 805 prosessoren mindre strøm enn det Snapdragon 801 prosessoren gjør. Så at denne nye Galaxy S5 versjonen får mere RAM, høyere oppløsning på skjermen osv veies mest sannsynligvis opp for lavere strømforbruk på Snapdragon 805 prosessoren.

 

 

 

Tiden vil vise hvor effektiv Snapdragon 805 er. Men det forandrer jo ikke på det faktum at Galaxy S5 med 1080P @ Snapdragon 805 er mer strømeffektivt og ville gitt bedre batteri og mindre varmeutvikling enn hva Galaxy S5 med 1440P @ Snapdragon 805 gjør. Når folk flest ikke vil merke noen praktisk forskjell på denne økningen i oppløsning så er det jo rett og rimelig å gå ut ifra at mange heller hadde foretrekt økningen i batterilevetid og lavere varmeutvikling.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...