Gå til innhold

Derfor var Telenor og DNB nede i går og i natt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye er det realistisk at en stor leverandør som Every skal ta høyde for? Høres jo ut som om det er snakk om mange tilfeldigheter og "uflaks" som satt dem i klemma. Om det burde skje er vel en annen sak...

 

Det kan du si. Men greie er at DnB og andre betaler flesk for at sånt ikke skal skje. At Evry ikke klarer å holde systemet opp er dermed mest sansynlig brudd på SLA avtalen de har. Det er en svært vanskelig oppgave å ha et system som hver minste del er redundant og enkelte ting som feks spenningsfeil under oppdateringer er vanskelig å planlegge for. Jo mer komplekse systemet jo mer koster det. Så det blir jo en kost/nytte vudering for Evry og DnB. Hvor mye dårlig omtale og sinte kunder tåler vi kontra kostnaden ved å duplisere alt.

 

Er jo billigere å bytte navn hver gang det gamle forbindes med for mye negativitet ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Får fint logge inn på DNB. Men problemene er når jeg har overført noen tusen fra lønnskontoen min til brukskontoen. Det går fint i en eller to dager å bruke bankkortet. Men når jeg senere skal betale med kortet så blir det avvist. Det viser seg at det er ingen penger på kontoen jeg overførte penger til så jeg er da nødt til å igjen overføre penger. Sånt har det vært i ei uke nå.

Lenke til kommentar

Tsetsefluen beskriver hvordan det er å ha for høyt personlig forbruk:

 

 

Men problemene er når jeg har overført noen tusen fra lønnskontoen min til brukskontoen. Det går fint i en eller to dager å bruke bankkortet. Men når jeg senere skal betale med kortet så blir det avvist. Det viser seg at det er ingen penger på kontoen jeg overførte penger til så jeg er da nødt til å igjen overføre penger. Sånt har det vært i ei uke nå.

 

Forslag til problembegrensning:

- sperr samboerens tilgang til brukskontoen,

- sperr tilgangen til nettbutikker og auksjonsløsninger,

- sperr tilgangen til online gambling,

- øk intekten til der man har råd til å bruke noen tusen per en eller to dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...