Gå til innhold

Vil teste oransje superbananer på mennesker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig med slike saker. Mange sier overbefolkning er et problem, men vi prøver også å lage ting som dette for å forhindre død :p

 

Snap, der var det enda fler folk som ikke liker meg.

 

Tja, det kan jo være at mindre død i Afrika fører til færre folk der, men det har du vel allerede tenkt på ;) Hvorfor? Fordi når færre av ungene dine dør, trenger du ikke ha mange for å sikre deg når du blir eldre. En annen litt morsom ting er at velstand fører til færre unger, fordi vi blir mer selvsentrerte og ønsker å bruke pengene på oss selv, istedenfor ungene våre. Vi mennesker er festlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cue opptøyer med ignorante mennesker med "nei til monsanto" og "nei til genmodifisering" plakater.

 

Spørs jo helt hva modifiseringen innebærer. Om det er for å øke nivået av et vitamin så er ikke det spesiellt farlig. Men øker du nivået av naturlig forekommende stoffer som skader insekter så kan det være negativt. Det som skader et insekt kan skade deg. Mer resistens mot sprøytemidler er en annen fare, da kan man fort ende opp med å bruke mer sprøytemidler siden plantene tåler mer.

 

Man kan ikke si "Nei/Ja til genmodifisering!". Det er mer komplisert enn som så.

Lenke til kommentar

Selv dagens bananer har jo blitt genmodifiserte av oss mennesker til de grader i løpet av årenes løp.

Ja, bare at man gikk den lange veien for å modifisere dem, hvor man satset på tilfeldige mutasjoner og videre dyrking av disse mutasjonene som genmodifisering.

Genmodifisering er kanskje noe av det mest naturlige du har, bare at du i dag dropper å gå rundt grøten, som er å vente på at endringene skal skje tilfeldig. Så folk som er mot dette kan ta seg en bolle.

For ikke å snakke om kroppen deres, som også har blitt genmodifisert ved at foreldrene sorterte ut gener de likte. (hadde sex med en person med attraktive/ønskelige attributer) Og på lik linje med naturlige genmodifiseringer så kan og vil "naturlige" endringer i DNA og gener gi kjipe resultater som defektheter, kreft osv..

 

Slik ser bla. ville typer banana som ikke har blitt påvirket/genmodifiserte av oss mennesker:

1024px-Inside_a_wild-type_banana.jpg

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Artig med slike saker. Mange sier overbefolkning er et problem, men vi prøver også å lage ting som dette for å forhindre død :p

Nå er ikke antall mennesker noen god måleskala for bærekraftighet akkurat. Det er gode muligheter for å øke bærekraften per menneske så mye at planeten fint kan tåle mange flere.

 

Cue opptøyer med ignorante mennesker med "nei til monsanto" og "nei til genmodifisering" plakater.

Folk skyter på feil blink. Problemet med Monsanto er ikke genmodifiseringen i seg selv, men måten de misbruker patenter til å skaffe seg de facto monopol og oppføre seg verre enn mafiaen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Dette er nok genmanipulert for mer enn ekstra A-vitamin og jern.

 

Mye tyder på at de giftstoffene som er i GMO ødelegger tarmsystemet over tid.

Og med "mye tyder på..." så har du dette fra hvor?

 

Håper vi snakker om litt mer mattnyttig enn en bare noe random tull som folk kommer med fra tid til annen.

 

Det hjelper nok ikke saken din at du legger ved en video som strengt talt ikke har så mye med temaet, og samtidig er en lite seriøs/lite gjennomtenkt video fra en typisk "konspirisjonist" som tydelig ikke forstår seg på temaet han kommenterer.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen som tvinger deg til å sette deg inn i det. Skulle egnetlig ønske at jeg klarte å benekte det selv. Forretningsideen er jo genial og ond da. Tjene penger på fattige land samtidig som man depopulerer under påskudd av å gjøre noe humanitært. Hvis du vil ha en referanse så kan du sjekke opp BT-toksin.

Lenke til kommentar

Og hvor begynner man å sette seg inn i slikt? Foreløpig er det bare deg som jeg har sett som har kommet med en slik drøy påstand om at de prøver å forgifte folk.

 

Og hva slags diskusjon er det når jeg selv må grave etter argumentene/påstandene dine?

 

 

Det er av erfaring at jeg ikke gidder å søke aktivt etter sånne konspirasjonsteorier. Du finner alltids personer som kommer opp med de villeste ideer, og folk som deler disse ville fantasiene over en lav sko. På denne delen av nettet så finner du alt fra folk som mener regnbuer kommer fra gift i vannet, til at folk ikke har vært på månen, spaghettimonstere, til alt mulig som er giftig.

 

Så jeg går ut fra at påstanden ikke har noen god kilde? I og med at du ikke kom med en spesifikk link.

 

Ps: Vaksiner, bedre helse, mindre sykdom og sunnere mat gir på sikt depopulasjon. Det er vel ikke særlig sjokkerende?

 

Og Bt-toksin ga ikke noe sjokkerende info. Ganske smart å genmofifisere forsvar mot insekter og skadedyr. Da slipper man å spraye det med faktiske giftstoffer.

 

Har ombestemt meg, for konspirasjonsteoriene kan du egentlig bare holde til deg selv. :)

Hadde et lite håp om at det kanskje det var noe direkte relevant info.

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...