Gå til innhold

Modder har forbedret Watch Dogs-grafikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde modden i går. Mye snasen grafikk, som f.eks dynamisk lys/skygger, men andre ting var ekstremt irriterende, som depth of field som konstant skiftet fokus fra langt vekk, helt til alt annet enn karakteren var blurry. Første gang ble invaded var det jo som å sikte med dogg på ruta. (Må dog sies at når fokusen er på rett sted, ser det veldig pent ut)

 

Men utvikleren lover at fremtidige versjoner vil la deg velge hvilke forbedringer du vil ha og ikke ha, så det blir jo greit.

 

Må også nevne at spillet kjørte klokkerent med patchen, ikke no performance hinder.

Endret av Jaybug
Lenke til kommentar

Det beste med TheWorseMod er at stuttering og dårlig ytelse er fikset. Før kunne jeg ikke dra spillet skikkelig på ultra fordi microstuttering og større lagspikes tok kvelden på bilkjøring og den generelle opplevelsen. Etter modden(egentlig ikke en mod da den bare låser opp content som allerede var laget av utviklerne) så kan jeg kjøre alt på ultra helt uten problemer, samtidig som spillet ser mye bedre ut.

 

Det skal sies at mye fortsatt er låst og det som er låst opp fortsatt kan tweakes litt. DOF er ikke helt perfekt enda, men allerede har han kommet med en patch for forskjellige kamera lengder.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at TheWorse sin mod egentlig bare låser opp de shaderne og de diverse grafiske konfigurasjonene fra E3 som er gjemt i spillfilene.

 

Er også artig at flere teoriserer i at spillet er nedskalert slik at PC'er ikke plasserer konsollene i skammens lys (grafikkmessig), men slik diskusjon lar jeg konsoll/pc masterrace krigerne stå for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden det var press om å få ut spillet fortest mulig til konsoll så ble nokk mange småting i PC versjonen gjemt vekk til senere annledning ved patching.

Klarer likevel å leve med ustabile lanseringer på PC. Satser bestandig på at jeg aldri kjøper spill som jeg kun har interesse av å runne gjennom kun en gang. Om det første gangen gjerne er litt rocky så med tid og patching så vil spillet bare bli bedre og bedre.

Om 5-10 års tid om spillet skal spilles på nytt så kan gjerne spillet spilles helt smooth på 4K f.eks, mens dessverre på konsoll så er det stuck til 1080p. Ikke noe vondt ment om konsoller da. Har PS4, men liker å komprimissløs spilling.
Iforhold f.eks GTA5 på 360 trur jeg GTA5 på PC på Ultra kommer til å bli "KOONGE".

 

Som sagt så er det godt mulig at GTA5 på PC også kjører ustabilt for mange i starten. Akkurat som GTA4. Derimot så med tid så vil det bare bli bedre og bedre.

Endret av Boss-Znakemaster
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at TheWorse sin mod egentlig bare låser opp de shaderne og de diverse grafiske konfigurasjonene fra E3 som er gjemt i spillfilene.

 

Er også artig at flere teoriserer i at spillet er nedskalert slik at PC'er ikke plasserer konsollene i skammens lys (grafikkmessig), men slik diskusjon lar jeg konsoll/pc masterrace krigerne stå for.

 

Er vel meir sansynleg at dei valgte å skifte fokuset over på å effektivisee andre deler av spelet når dei såg at denne typen grafikk kun var køyrbar på ei plattform. Er jo forsovidt logisk at man effektiviserer det som køyrer overalt først når man legger so stor vekt på konsoll salget.

 

Når det er sagt trur eg spelet selger for dårlig på pc til at Ubisoft hadde tatt seg bryet med å skru på og fullføre testinga av desse funksjonane. Kansje dei gjer det no når det er avslørt at ting nermast er ferdig, men tviler på at det ville vært ein prioritet ellers.

Lenke til kommentar

Greia her er at E3_graphics="1" fungerer bedre enn det de releaset spillet med. Mest sannsynlig har de funnet ut av at forskjellen mellom "next-gen" konsoller og pc var for stor. Derfor tok de i bruk uoptimaliserte og dårlige grafiske effekter for å begrense avstanden fra pc til konsoll. Det er ihvertfall mest sannsynlig sett at spillet kjører bedre med TheWorseMod enn uten.

Lenke til kommentar

@Jaybug : Da kan jeg anbefale at du tester SweetFX istedet, den er også veldig realistisk (ved kanskje kun 1FPS drop) her har du ikke like mye irritirende elementer som f.eks depth of field. :)

 

Testet opprinnelig TheWorseMod selv, og gikk over til SweetFX.

 

Har lyst til å teste SweetFX modden, men hvor finner jeg den? Mange lite troverdige sider når jeg googler etter den.

Lenke til kommentar

Greia her er at E3_graphics="1" fungerer bedre enn det de releaset spillet med. Mest sannsynlig har de funnet ut av at forskjellen mellom "next-gen" konsoller og pc var for stor. Derfor tok de i bruk uoptimaliserte og dårlige grafiske effekter for å begrense avstanden fra pc til konsoll. Det er ihvertfall mest sannsynlig sett at spillet kjører bedre med TheWorseMod enn uten.

 

Skulle egentlig tro at slikt ikke gikk an, men selve configfilen til Watch Dogs inneholder preset="console". Er helt sykt at dem tør å shippe noe sånt til PC. Hvorfor har dem ikke bare implementert endringene som moddern har gjort? Spillet hadde høyoppløselige teksturer men ble aldri brukt før modden enablet de.

Så er nok som du sier ......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...