Gå til innhold

Snart kan Googles satellitter se «alt»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bedre at google vet det enn noen andre

 

Dummeste jeg har hørt. Les artikkelen.

 

 

I dag er det kun ni satellitter i drift som leverer kommersielle satellittbilder, og disse blir ofte rekvirert av det amerikanske militæret

 

Tror du at de ikke får lov til dette lenger etter google's oppkjøp? Med en rettsordre så vil google ha null kontroll på disse og må føye seg 100% etter en eventuell dom. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I dag er det kun ni satellitter i drift som leverer kommersielle satellittbilder, og disse blir ofte rekvirert av det amerikanske militæret

 

Tror du at de ikke får lov til dette lenger etter google's oppkjøp? Med en rettsordre så vil google ha null kontroll på disse og må føye seg 100% etter en eventuell dom. :)

 

Poenget her var at det kun finnes ni slike satellitter i dag, og at det kommer til å bli langt flere (24 fra Skybox/Google). Selv om det amerikanske militæret trenger å rekvirere noen av dem i perioder, så vil tilgangen på satellittbilder være langt høyere enn den i dag. ;-)

Lenke til kommentar

Poenget her var at det kun finnes ni slike satellitter i dag, og at det kommer til å bli langt flere (24 fra Skybox/Google). Selv om det amerikanske militæret trenger å rekvirere noen av dem i perioder, så vil tilgangen på satellittbilder være langt høyere enn den i dag. ;-)

 

Mr. Obvious strikes again. Jeg har da lest artikkelen, jeg kommenterte i forhold til hvem som kan bruke dem. Men takk alikevel, sikkert noen andre som ikke skjønte det :)

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar
Tror du at de ikke får lov til dette lenger etter google's oppkjøp? Med en rettsordre så vil google ha null kontroll på disse og må føye seg 100% etter en eventuell dom. :)

Sikker på dette?

 

Kan en dommer avgjøre om et selskap kan bruke sine satellitter som er utenfor jorden?

Kan ikke da Google flytte over styrespakene til et annet land, da de har selskap i nærmest samtlige land..? :)

 

Mulig jeg er veldig korttenkt nå.. :)

--

 

Når det er sagt, så har jeg ingenting imot om Google Maps ble oppdatert world wide, 3 ganger om dagen med en nogenlunde grei oppløsning :)

Lenke til kommentar

 

bedre at google vet det enn noen andre

 

Dummeste jeg har hørt. Les artikkelen.

 

 

I dag er det kun ni satellitter i drift som leverer kommersielle satellittbilder, og disse blir ofte rekvirert av det amerikanske militæret

 

Tror du at de ikke får lov til dette lenger etter google's oppkjøp? Med en rettsordre så vil google ha null kontroll på disse og må føye seg 100% etter en eventuell dom. :)

 

 

amerikanske millitæret kan vel kjøpe seg sine egne satelitter :p

Lenke til kommentar

 

Tror du at de ikke får lov til dette lenger etter google's oppkjøp? Med en rettsordre så vil google ha null kontroll på disse og må føye seg 100% etter en eventuell dom. :)

Sikker på dette?

 

Kan en dommer avgjøre om et selskap kan bruke sine satellitter som er utenfor jorden?

Kan ikke da Google flytte over styrespakene til et annet land, da de har selskap i nærmest samtlige land..? :)

 

Mulig jeg er veldig korttenkt nå.. :)

--

 

Når det er sagt, så har jeg ingenting imot om Google Maps ble oppdatert world wide, 3 ganger om dagen med en nogenlunde grei oppløsning :)

 

 

Ja jeg er sikker på dette, en dommer kan kreve fullt innsyn i et selskaps "informasjon", spørsmålet er i hvilken grad de kan gjøre dette. Et land har ikke myndighet utover sitt eget land så de kan antagelig ikke kreve bilder fra et annet land. Militæret er en annen sak, myndigheten dems vet jeg lite om, men de har nok måter å få det de vil utover vanlige domstolers avgjørelser.

 

Angående det at sattelittene ikke er på bakken men langt uti atmosfæren har ingen ting å si pga lovverk som gjør at land kontrollerer sine egne luftrom. Jeg vil anta at dette gjelder til man faktisk er utenfor atmosfæren.

 

 

amerikanske millitæret kan vel kjøpe seg sine egne satelitter :p

 

Sattelitter er ekstremt kostbare som gjør at dette ikke er økonomisk hensiktsmessig. Denne saken dreier seg også om andre enn amerikanerne.

 

En ting som også er verdt å tenke på er den massive overvåkningen NSA og andre driver med. Vi vet ingenting om mulighetene dems for å få info fra disse sattelittene. Dette gjelder også andre etteretningbyråer i alle land.

 

Til slutt må det nevnes krigssituasjoner, hva vil Google gjøre i disse tilfellene? Hva vil militære styrker gjøre i en slik situasjon. Mye scenarioer å ta hensyn til, men i forhold til hva vi her inne vet/ tror så blir dette bare spekulasjoner, noen vil kanskje kalle dette konspirasjonsteorier :hmm:

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...