Gå til innhold

SAMLETEST: Dette er de ti beste smartmobilene akkurat nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Sony på 1. 3. og 4. plass, impressive!

Ikke så mange som hadde gjetta at det skulle skje på slutten av 2012.

 

Ikke så mange som hadde gjettet at LG skulle være på lista i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Sony på 1. 3. og 4. plass, impressive!

Ikke så mange som hadde gjetta at det skulle skje på slutten av 2012.

Lista til gsmarena, phonearena og endre mobilsider vil helt sikkert se litt annerledes ut i toppen, Amobil har fått sansen for Sony. Selv synes jeg at Compact ikke har noe å gjøre på den lista, bare å holde den i hånden er en turnoff, feil skriftstørrelse i forhold til skjermstørrelse og oppløsning osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hele poenget med Z1 Compact er at den er like rask som de raskeste telefonene på markedet (da den kom ut) samtidig som den er mindre fysisk. Det passer perfekt for alle de som klager på at Z1/S4/osv er for stor. Ingen andre produsenter har klart å lage en krympet telefon uten å gå KRAFTIG ned på specs så den telefonen er en liten revolusjon faktisk og absolutt verdig å ha på lista.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hele poenget med Z1 Compact er at den er like rask som de raskeste telefonene på markedet (da den kom ut) samtidig som den er mindre fysisk. Det passer perfekt for alle de som klager på at Z1/S4/osv er for stor. Ingen andre produsenter har klart å lage en krympet telefon uten å gå KRAFTIG ned på specs så den telefonen er en liten revolusjon faktisk og absolutt verdig å ha på lista.

 

Så enig, så enig. Sony skal ha en STOR stjerne i boka for at de i det minste forsøker å gå gi deg "toppmodell"spesifikasjoner i et mer kompakt format. Det HTC og Samsung driver med når det kommer til diverse Samsung Galaxy SX Mini og HTC One MX Mini virker å være et slags forsøk på å rundlure brukere til å tro at at "Hey! Lyst på en litt mindre telefon? her har du en Galaxy S4 / HTC One M7 i mindre format til en fantastisk pris!" også er det eneste likhetstrekket utformingen på telefonen, spesifikasjonene er jo gjerne flere hakke dårligere på mer eller mindre samtlige områder.

 

Foreløpig så er det kun Apple og Sony som klarer å levere telefoner i et mer kompakt format med gode spesifikasjoner, Apple leverer jo dog ingenting i "storformat" så de fortjener vel en liten tommelned i boka på grunn av det. Sony opererer nå med relevante telefoner i de fleste former med gode spesifikasjoner og fortjener skryt for det, selv om jeg registrerer meg at det er en del som ikke er like fornøyde med Sony Xperia Z1 Compact av flere grunner utover maskinvarespesifikasjonene.

Endret av RamGuy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

kan ikke dere begynne å teste "kinesiske" mobiler, syns oppo, 1+1, zte, huawei, er mye mer interesanne merker, enn de overprisede mobilene som dere tester.

 

 

Verken OnePlus One eller Oppo Find 7 og 7A selges på det norske markedet så det blir jo noe tullete å teste disse. En nettside som Amobil og Tek.no-nettverket er ikke tjent med å teste og anbefale produkter som må importeres hvor alle former for norsk forbrukerkjøpslover og reklamasjonsrett bortfaller. Spesielt ikke nå som de samarbeider med landets største avis, VG.

 

OnePlus One fremstår jo forsåvidt som et eneste stor PR-stønt, den telefonen produseres i et så forsvinnende lite opplag og er så vanskelig å få tak i at den burde vel knapt regnes som noen aktuell modell på markedet sånn som den fremstår per i dag med dette "invite" systemet som lar en forsvinnende liten mengde med mennesker bestille et forsvinnende lite antall telefoner innimellom.

Lenke til kommentar

 

kan ikke dere begynne å teste "kinesiske" mobiler, syns oppo, 1+1, zte, huawei, er mye mer interesanne merker, enn de overprisede mobilene som dere tester.

 

 

Verken OnePlus One eller Oppo Find 7 og 7A selges på det norske markedet så det blir jo noe tullete å teste disse. En nettside som Amobil og Tek.no-nettverket er ikke tjent med å teste og anbefale produkter som må importeres hvor alle former for norsk forbrukerkjøpslover og reklamasjonsrett bortfaller. Spesielt ikke nå som de samarbeider med landets største avis, VG.

 

OnePlus One fremstår jo forsåvidt som et eneste stor PR-stønt, den telefonen produseres i et så forsvinnende lite opplag og er så vanskelig å få tak i at den burde vel knapt regnes som noen aktuell modell på markedet sånn som den fremstår per i dag med dette "invite" systemet som lar en forsvinnende liten mengde med mennesker bestille et forsvinnende lite antall telefoner innimellom.

 

dei har testet oppo find 5, som ikkje finst på det norske marked, som eg veit. men de kan lett bestillast oppostyle.com . og dei fleste som les dagleg på amobil/tek følger med på slike mobiler. eg syns ikkje dei skal slutte å teste vanlige men å teste fleire tlf-er. markede er større enn htc, samsung, sony og iphone

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg elsker min Z1 for byggekvaliteten, kameraet og at den er vanntett, men den har store mikrofon- og høyttalerproblemer så den er nå inne på verksted for andre gang. Fikk en LG G2 som jeg har mens jeg venter og må si jeg er imponert! Skjermen er mye bedre og samtalekvaliteten med. Jeg ble også overrasket over hvor kompakt den er til å ha en skjerm på 5,2". Ikke minst er batteriet like godt.

Lenke til kommentar

 

 

Sony på 1. 3. og 4. plass, impressive!

Ikke så mange som hadde gjetta at det skulle skje på slutten av 2012.

Lista til gsmarena, phonearena og endre mobilsider vil helt sikkert se litt annerledes ut i toppen, Amobil har fått sansen for Sony. Selv synes jeg at Compact ikke har noe å gjøre på den lista, bare å holde den i hånden er en turnoff, feil skriftstørrelse i forhold til skjermstørrelse og oppløsning osv.

Nemlig. At Amobil har fått en nylig fetisj for Sony, betyr ikke at det er et syn alle de seriøse aktørene deler.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg spør etter en begrunnelse og du kommer med dette.

 

 

 

Iphone burde vært på førsteplass


Troll

 

Troll fordi jeg syns iphone burde vært på første plass? Gi deg...

 

 

Jeg kunne svart noe tilsvarende, at en smarttelefon med Windows Phone operativsystemet er best ettersom den er mest kompatibelt med for eksempel Windows 8 som brukes på stasjonære, bærbare og nettbrett. De har mange apper som ligner kjent programvare.

Lenke til kommentar

Jeg spør etter en begrunnelse og du kommer med dette.

 

 

 

Iphone burde vært på førsteplass

Troll

 

Troll fordi jeg syns iphone burde vært på første plass? Gi deg...

 

 

Jeg kunne svart noe tilsvarende, at en smarttelefon med Windows Phone operativsystemet er best ettersom den er mest kompatibelt med for eksempel Windows 8 som brukes på stasjonære, bærbare og nettbrett. De har mange apper som ligner kjent programvare.

 

 

Nå er jeg ikke uenig at Harvey Ryan fremstår som et aldri så lite forumtroll når han ikke kan komme med en eneste halvgod begrunnelse.

 

Men på hvilken måte er Windows Phone mer kompatibel med Windows 8 enn andre mobiloperativsystemer? Og på hvilken måte er appene mer gjenkjenning? Som en som har brukte både Windows Phone 7, 8 og litt 8.1 så kjenner jeg meg ikke helt igjen i det du skisserer her. Eller var det kun ment som et fiktivt argument mot Harvey Ryan?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...