Gå til innhold

SNIKTITT: Risen 3: Titan Lords


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Koste meg lenge med Risen2 jeg.

Ikke så bra som Risen1, eller Gothic 3, som kanskje var ett av de beste RPG jeg har vært borti, men herlig å spille gjennom uansett.

 

Så gleder meg til Risen 3 ja.

Selv om jeg heller kunne tenkt meg Gothic 5. De har vel fått tilbake rettighetene på navnet nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Koste meg lenge med Risen2 jeg.

Ikke så bra som Risen1, eller Gothic 3, som kanskje var ett av de beste RPG jeg har vært borti, men herlig å spille gjennom uansett.

 

Så gleder meg til Risen 3 ja.

Selv om jeg heller kunne tenkt meg Gothic 5. De har vel fått tilbake rettighetene på navnet nå?

Kom ikke det en gothic 5 i 2010 til xbox 360? Husker jeg spilte det og så kom det en dlc som aldri kom ut til 360 argh

Lenke til kommentar

 

Koste meg lenge med Risen2 jeg.

Ikke så bra som Risen1, eller Gothic 3, som kanskje var ett av de beste RPG jeg har vært borti, men herlig å spille gjennom uansett.

 

Så gleder meg til Risen 3 ja.

Selv om jeg heller kunne tenkt meg Gothic 5. De har vel fått tilbake rettighetene på navnet nå?

Kom ikke det en gothic 5 i 2010 til xbox 360? Husker jeg spilte det og så kom det en dlc som aldri kom ut til 360 argh

 

Det var Gothic 4, eller Arcania: a Gothic Tale het det vel.

Det var ikke utviklet av Pirhana Bytes som laget de 3 første + Risen-spillene.

Det kom også en DLC til Arcania ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Koste meg lenge med Risen2 jeg.

Ikke så bra som Risen1, eller Gothic 3, som kanskje var ett av de beste RPG jeg har vært borti, men herlig å spille gjennom uansett.

 

Så gleder meg til Risen 3 ja.

Selv om jeg heller kunne tenkt meg Gothic 5. De har vel fått tilbake rettighetene på navnet nå?

Kom ikke det en gothic 5 i 2010 til xbox 360? Husker jeg spilte det og så kom det en dlc som aldri kom ut til 360 argh

 

Det var Gothic 4, eller Arcania: a Gothic Tale het det vel.

Det var ikke utviklet av Pirhana Bytes som laget de 3 første + Risen-spillene.

Det kom også en DLC til Arcania ja.

 

Hva syns dere som fans av hele serien om fireren? Jeg har bare spilt gothic 4 av alle i hele serien. Synd dlcen aldri kom til xbox, det er snart 4 år siden jeg spilte og gjennomførte spillet og jeg kan trygt si at jeg for lengst har mista lysten til å spille noe dlc...

Lenke til kommentar

 

 

Koste meg lenge med Risen2 jeg.

Ikke så bra som Risen1, eller Gothic 3, som kanskje var ett av de beste RPG jeg har vært borti, men herlig å spille gjennom uansett.

 

Så gleder meg til Risen 3 ja.

Selv om jeg heller kunne tenkt meg Gothic 5. De har vel fått tilbake rettighetene på navnet nå?

Kom ikke det en gothic 5 i 2010 til xbox 360? Husker jeg spilte det og så kom det en dlc som aldri kom ut til 360 argh

Det kom et "Gothic 4". Arcania. Men det var ikke et skikkelig Gothic spill. Ikke laget av Piranha Bytes. Og etter PB fikk tilbake rettighetene til Gothic-serien, så har Arcania mistet "Gothic"-navnet også.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Koste meg lenge med Risen2 jeg.

Ikke så bra som Risen1, eller Gothic 3, som kanskje var ett av de beste RPG jeg har vært borti, men herlig å spille gjennom uansett.

 

Så gleder meg til Risen 3 ja.

Selv om jeg heller kunne tenkt meg Gothic 5. De har vel fått tilbake rettighetene på navnet nå?

Kom ikke det en gothic 5 i 2010 til xbox 360? Husker jeg spilte det og så kom det en dlc som aldri kom ut til 360 argh

Det kom et "Gothic 4". Arcania. Men det var ikke et skikkelig Gothic spill. Ikke laget av Piranha Bytes. Og etter PB fikk tilbake rettighetene til Gothic-serien, så har Arcania mistet "Gothic"-navnet også.

 

Er de tidligere gothic spillene noe annerledes og bedre? Hva mener du med at arcania mistet gothic navnet?

Lenke til kommentar

Om du søker opp Arcania på Steam nå, for eksempel, så heter det ikke lenger Arcania: Gothic 4. Det heter bare Arcania.

 

Jeg elsker de gamle Gothic spillene. Men de er gamle, og ikke så lette å komme inn i for folk som ikke er vant med å spille eldre spill. Combat er særdeles vanskelig (spesielt når du slåss mot flere fiender samtidig), og spillene holder deg ikke i hånda og fôrer deg med nøyaktig hva du skal gjøre til enhver tid. Gothic 2 er mitt favorittspill, men det er likevel vanskelig å anbefale det til hvem som helst. Grunnen til at jeg elsker det, er fordi spillets verden føles mer levende ut enn noe annet rollespill jeg har spilt. karakterene du møter på har flere dimensjoner til dem, og er ikke bare kjedelige stereotyper. Spillverdenen har kun én by, og den er ikke enorm heller. Men likevel finnes det flere lag med dybde i byen som det tar timer å utforske skikkelig. Det finnes hemmelige steder i byen som du kanskje aldri engang vil oppdage om du ikke havner i en situasjon som gir deg tilgang til dette området av karakterene som allerede har tilgang. Vanskelig å forklare uten å spoile.

 

Grunnen til at mange av oss misliker Arcania, er at vi synes mange av hovedelementene som skaper et flott Gothic-spill, mangler. Eksempelvis er Arcania ekstremt lineært. Du går hele tiden i en slags rett linje, og alt du opplever føles kunstig og tillaget sammenlignet med PB sine veldig "levende" spill. Karakterene du møter på er uinteressante, oppdragene enda mer så, og du har egentlig ingen valg å ta i det hele tatt. I Gothic 2 har man mange valg man kan ta, med tydelige konsekvenser. Og disse er ikke de stereotypiske "ond eller god"-valgene man finner i f.eks. Mass Effect. Gothic 2 kan sådan sammenlignes mer med The Witcher, hvor ikke alt er svart-hvitt godt eller ondt, men man må dømme selv hva man tror det beste valget er i enhver situasjon.

 

Om du ikke er så begeistret for eldre PC-spill, så er nok ditt beste valg å gå for Risen 1 på PC. Dette er et knallbra spill i ekte Gothic-stil laget av de samme utviklerne som de gamle Gothic spillene, men med litt mer modernisert gameplay. Husk å skaffe spillet på PC, ikke på Xbox 360. 360 versjonen var utrolig dårlig til sammenligning.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kan skrive under på det HR.Jenssen over her skriver.

 

Har plukket opp Gothic 3 igjen da jeg måtte gi opp det når jeg kjøpte det første gang grunnet for mye Bugs. Grafikken holder seg fortsatt (varierte, flotte omgivelser som ikke ser "autogenererte ut) godt synes jeg samt det føles som et Gothic spill, noe som gjør det mye mer aktuelt å spille en Risen2 for min del.

 

Risen 1 var et godt spill, men det var noen steg tilbake samt mener jeg kunne ane at de ville over på konsoll (konsoll markedet) med dette spillet, noe Risen 2 gjorde meg enda sikkrere på. Det er trolig derfor de nå poengterer at de skal lage RPG på den "gamle" måten, for de mistet seg selv ganske mye på Risen 2 utgivlesen.

 

Jeg har ikke noe problem å gi dem en sjangse til etter Risen2 blemmen, spesielt ikke når de ganske så direkte beklager feilen å skriver de skal returnerer til gammel Oppskrift, som jo er fantastisk som Jenssen skriver litt om ..

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg, og mange andre, fikk svært dårlig inntrykk av Risen 2. Jeg ga opp etter 6 timers iherdige forsøk på å late som om kampsystemet ikke var horribelt. Historien og resten av spillet var svært interessant, men det hjalp dessverre lite med en så enorm festbrems som kampsystemet var.

 

Jeg vil nok vente til jeg har sett omtalene av Risen 3 før jeg vurderer et kjøp. Klok av skade.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Om du søker opp Arcania på Steam nå, for eksempel, så heter det ikke lenger Arcania: Gothic 4. Det heter bare Arcania.

 

Jeg elsker de gamle Gothic spillene. Men de er gamle, og ikke så lette å komme inn i for folk som ikke er vant med å spille eldre spill. Combat er særdeles vanskelig (spesielt når du slåss mot flere fiender samtidig), og spillene holder deg ikke i hånda og fôrer deg med nøyaktig hva du skal gjøre til enhver tid. Gothic 2 er mitt favorittspill, men det er likevel vanskelig å anbefale det til hvem som helst. Grunnen til at jeg elsker det, er fordi spillets verden føles mer levende ut enn noe annet rollespill jeg har spilt. karakterene du møter på har flere dimensjoner til dem, og er ikke bare kjedelige stereotyper. Spillverdenen har kun én by, og den er ikke enorm heller. Men likevel finnes det flere lag med dybde i byen som det tar timer å utforske skikkelig. Det finnes hemmelige steder i byen som du kanskje aldri engang vil oppdage om du ikke havner i en situasjon som gir deg tilgang til dette området av karakterene som allerede har tilgang. Vanskelig å forklare uten å spoile.

 

Grunnen til at mange av oss misliker Arcania, er at vi synes mange av hovedelementene som skaper et flott Gothic-spill, mangler. Eksempelvis er Arcania ekstremt lineært. Du går hele tiden i en slags rett linje, og alt du opplever føles kunstig og tillaget sammenlignet med PB sine veldig "levende" spill. Karakterene du møter på er uinteressante, oppdragene enda mer så, og du har egentlig ingen valg å ta i det hele tatt. I Gothic 2 har man mange valg man kan ta, med tydelige konsekvenser. Og disse er ikke de stereotypiske "ond eller god"-valgene man finner i f.eks. Mass Effect. Gothic 2 kan sådan sammenlignes mer med The Witcher, hvor ikke alt er svart-hvitt godt eller ondt, men man må dømme selv hva man tror det beste valget er i enhver situasjon.

 

Om du ikke er så begeistret for eldre PC-spill, så er nok ditt beste valg å gå for Risen 1 på PC. Dette er et knallbra spill i ekte Gothic-stil laget av de samme utviklerne som de gamle Gothic spillene, men med litt mer modernisert gameplay. Husk å skaffe spillet på PC, ikke på Xbox 360. 360 versjonen var utrolig dårlig til sammenligning.

Jeg har faktisk risen 1 til pc, noen hadde glemt det igjen på bussen for 4 år siden og da vi kom tilbake til fretex fikk jeg det til bare noen tikronere :green:

Lenke til kommentar

Akk ja...eg hadde veldig høge forventningar til Risen-serien, men det ser ut til at eg kan bli litt skuffa denne gongen òg.

 

Gothic-serien (som har *3* spel) er ein av mine absolutte favorittar gjennom tidene. Sjølv om dei ikkje tok nokre store sjansar med Risen, og la det veldig nært Gothic 2, var det eit glimrande spel, og dei få tinga dei hadde lagt til fall i smak for min del: Kampsystemet var veldig godt, og eg likte faktisk dei enkle gåteløysingselementa når ein utforska gamle tempel og ruinar.

 

Eg hadde derfor store forventningar til Risen 2...dette var trass alt ein utviklar som aldri hadde skuffa meg før. Men det klarte dei då. Det er ikkje det at Risen 2 er eit forferdeleg spel. Hadde det komt frå ein annan utviklar, ville eg kanskje kategorisert det som ein lovande start. Men samanlikna med kva dei hadde prestert tidlegare, var det veldig skuffande. Eg spelte igjennom det, men i motsetnad til samtlege andre PB-spel, har det blitt med den eine gongen.

 

Utifrå det eg les her, trur eg at Risen 3 blir nokre steg i rett retning igjen, men eg fryktar at det ikkje er mange nok. Når det er sagt, kjem eg uansett til å kjøpe det og gi det ein sjanse. Eg veit kva potensiale Piranha Bytes har, og dei har gitt ut spel med store feil og manglar før, utan at det har hindra meg i å storkose meg.

 

Kay

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

 

Koste meg lenge med Risen2 jeg.

Ikke så bra som Risen1, eller Gothic 3, som kanskje var ett av de beste RPG jeg har vært borti, men herlig å spille gjennom uansett.

 

Så gleder meg til Risen 3 ja.

Selv om jeg heller kunne tenkt meg Gothic 5. De har vel fått tilbake rettighetene på navnet nå?

Kom ikke det en gothic 5 i 2010 til xbox 360? Husker jeg spilte det og så kom det en dlc som aldri kom ut til 360 argh

Det var Arcania: Gothic 4.

Pirahna Bytes har fått tilbake rettighetene, men har visst ikke tenkt å lage et nytt Gothic spill.

Likte Risen 2 ganske godt egentlig, men det kunne vært mye bedre. Blir vel samme greie med Risen 3 regner jeg med.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Spent på å høre de første brukererfaringene fra Gothic-fansen! Selv rører jeg ikke spillet med det første, med mindre noen virkelig overbeviser meg om at det er MYE nærmere Risen 1 enn 2....

 

Noterer meg nok en gang at Gamer er sent ute med anmeldelse av et nytt spill, dessverre. På eurogamer fikk det en 6-er noe som virker realistisk ut i fra hva jeg har sett og hørt til nå.

Lenke til kommentar

Eg har berre fått spele det i eit par timar enno, men so langt har eg eit brukbart inntrykk av det. Det verkar som eit steg i riktig retning i høve til Risen 2, men er litt i tvil om det vil kunne måle seg med Risen 1. No er kanskje dei første to timane eit ganske dårleg utgangspunkt for å vurdere spelet, sidan der er mykje av det PB-spela typisk gjer dårleg, som mellomsekvensar og stemmeskodespel, og lite av det dei gjer bra, fridom og utforsking. Men no ser det ut som om spelet er i ferd med å åpne seg opp, so det skal bli spennande å sjå korleis ting utviklar seg. So langt har eg kost meg, og er optimistisk med tanke på fortsettinga.

 

Eg kan rapportere tilbake seinare, når eg har fått prøvd litt meir.

 

Kay

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...