Gå til innhold

FOTOESSAY: Tokyos arkadehaller (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bor i Tokyo. Det er arkadehaller mange steder. Man ser ofte businessmenn sitte der om kveldene og gamble bort lønna si før de drar hjem.

 

Da kan du kanskje svare på en ting som overrasket meg når jeg var i Tokyo i Januar. i flere av hallene så hadde de en etasje med et spill der man brukte små metall kuler som valuta, det satt minst 100 stk der med store ikea kasser med flere tusen kuler i, så ut som de hadde sittet der noen timer. Hva slags spill er dette?

Lenke til kommentar

 

Jeg bor i Tokyo. Det er arkadehaller mange steder. Man ser ofte businessmenn sitte der om kveldene og gamble bort lønna si før de drar hjem.

Da kan du kanskje svare på en ting som overrasket meg når jeg var i Tokyo i Januar. i flere av hallene så hadde de en etasje med et spill der man brukte små metall kuler som valuta, det satt minst 100 stk der med store ikea kasser med flere tusen kuler i, så ut som de hadde sittet der noen timer. Hva slags spill er dette?

Pachinko maskiner

 

Det er populært fordi det er veldig billig underholdning og du taper ikkje mye penger på gamble på dei( ein kule er mindre ein 50 øre).

 

funfact med dei

I japan er det ulovlige og gamble for penger, så dei lagde ein egen valuta altså kulene som kan byttes imot premier eller lignende poker chiper som blei solgt seperate steder utenfor og ofte veldig nært, for så klart ekte penger.

Endret av BonBattery
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg bor i Tokyo. Det er arkadehaller mange steder. Man ser ofte businessmenn sitte der om kveldene og gamble bort lønna si før de drar hjem.

Da kan du kanskje svare på en ting som overrasket meg når jeg var i Tokyo i Januar. i flere av hallene så hadde de en etasje med et spill der man brukte små metall kuler som valuta, det satt minst 100 stk der med store ikea kasser med flere tusen kuler i, så ut som de hadde sittet der noen timer. Hva slags spill er dette?

http://en.wikipedia.org/wiki/Pachinko

Lenke til kommentar

Arcade-spillene var store i Norge før Playstation og andre maskiner kom på banen. Da var det liksom ikke så moro å spille lenger. Spillene var jo nærmest reklame for dårligere grafiske spill på Commodore 64, Amiga 500, og for eksempel Super Nintendo. Konsollene er blitt så gode grafisk sett at man heller satt hjemme med Super Mario 64, Virtua Fighter, diverse bil-spill og så videre.

Lenke til kommentar

Var i en slik sjappe i Tokyo og spilte litt i fjor sommer. Spesiell og ekstremt høylytt opplevelse.

Fikk byttet inn kulene jeg vant til en liten gullklump innkapslet i glass. Gikk ca 3000 yen (176 kroner) i overskudd på ca 15 minutter. Artig :)

Endret av Brandsi
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...