Gå til innhold

Apple kaster penger på PR-satsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

I den artikkelen dere lenket til så står det ingen steder at Apple er verdens mest kjente merkevare. Det står at apple er verdens mest verdifulle merkevare, noe som er noe helt annet.

 

*host* Verdens mest overprisa merkevare, riktignok *host* ;)

Og det er vel verdens mest gjentatte myte.

 

Sammenligner du hardwaren med konkurrentenes er prisen helt på det jevne. Samsung er på ingen måte billigere i sine apple-konkurrerende segmenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå tror jeg han snakket om prisingen av merkevaren, ikke produktene? Det kan hende at jeg tar feil.

 

Men i ingen virkelighet klarer jeg å få det til å stemme at firmaet Apple skal være mer verd enn firmaet Exxon Mobil. Exxon Mobil kontrollerer en stor andel av verdens energiproduksjon, primært på fossile brensler men de også er blant de fremste på forskning av alternative strømkilder, og de sitter på garanterte inntekter i et ubegrenset antall år som kun kommer til å stige med tid uansett hvor mye feil de gjør, og Apple er en teknologileverandør og derfor vil være helt borte om de bommer på produktsegmentene i fem år på rappen.

 

Slår Exxon Mobil av produksjonen, ligger alle Apple-produktene med flatt batteri etter ei uke :g

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå tror jeg han snakket om prisingen av merkevaren, ikke produktene? Det kan hende at jeg tar feil.

 

Men i ingen virkelighet klarer jeg å få det til å stemme at firmaet Apple skal være mer verd enn firmaet Exxon Mobil. Exxon Mobil kontrollerer en stor andel av verdens energiproduksjon, primært på fossile brensler men de også er blant de fremste på forskning av alternative strømkilder, og de sitter på garanterte inntekter i et ubegrenset antall år som kun kommer til å stige med tid uansett hvor mye feil de gjør, og Apple er en teknologileverandør og derfor vil være helt borte om de bommer på produktsegmentene i fem år på rappen.

 

Slår Exxon Mobil av produksjonen, ligger alle Apple-produktene med flatt batteri etter ei uke :g

 

Exxon Mobil kontrollerer mindre enn 1% av verdens oljereserver, og står for kun 3% av verdens oljeproduksjon: http://www.powerlineblog.com/archives/2011/04/028921.php

 

Så nei, om Exxon Mobil forsvant fra jordens overflate i morgen så ville det ikke bli noen blackout... ;)

 

Apple har større nettofortjeneste enn Exxon Mobile, sterkere vekst de siste årene, mer penger "på bok", er blant de aller fremste teknologiselskapene i verden innen sine satsingsområder, har større vekstpotensiale, osv, så det er slett ikke uten grunn at Apple er verdt mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...