Gå til innhold

Denne 4K-skjermen blir rimelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som det samme Typiske Noldus-panelet (TN) som Sammyen. Er ikke mystisk en gang tatt den ukonvensjonelle størrelsen i betraktning. Dagens normer ligger tross alt på 27"-30". Ser ut som det kommer til å gli over på 28"-32" etter hvert som 4K får et fotfeste i markedet. Gjør monitorprodusentene ALT disse dager for å slippe å øke pikseltetthet?

 

Jeg vet jeg gjentar meg selv men 60Hz IPS 4K til 4K så er jeg med på løpet. Frem til da gamer jeg venting! (beklager vitsen, 27 timer uten søvn gjør slikt med hjernen. Tror det er leggetid nå ja :p)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virker som det samme Typiske Noldus-panelet (TN) som Sammyen. Er ikke mystisk en gang tatt den ukonvensjonelle størrelsen i betraktning. Dagens normer ligger tross alt på 27"-30". Ser ut som det kommer til å gli over på 28"-32" etter hvert som 4K får et fotfeste i markedet. Gjør monitorprodusentene ALT disse dager for å slippe å øke pikseltetthet?

Det finnes mange kvaliteter av både TN-, VA− og IPS-/PLS-paneler. Billige IPS-paneler har både dårlig gradering, fargerom og innsynsvinkel, tre områder som dyre IPS-paneler slår TN-paneler. TN-paneler har forøvrig som kjent suveren responstid, er bedre å lese tekst på (IPS har en plagsom overflate) og kan ha noe bedre sortnivå enn IPS. Bedre TN-paneler kan også ha god nok horisontal innsynsvinkel.

 

Jeg håper det både kommer gode TN- og IPS-paneler i 16:10-format snart, jeg vil ha begge deler siden det fremdeles ikke finnes noen skjerm som er best på alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sitter på Samsungs U28D590D nå. Fikk den igår. Overraskende god synsvinkel! Det blir nesten bare dårlig om man ser nedenfra og opp. De andre 3 vinklene er gode.

Synes dette er et godt brukbart TN-panel.

kjempefornøyd, bortsett fra at den godt kunne vært større en 28".

Kjører win8.1 med scalering på 150%. Jeg har slått av skalering for chrome da. Og i f.eks. photoshop scaleres kun nedtrekksmenyene, ingenting annet :)

 

Som sagt, fornøyd, men kunne godt vært 4t større :))

Lenke til kommentar

Har hatt Samsung sin 28" i en uke nå, kjører 3840x2160x60Hz over DisplayPort uten noen problemer, i spill kneler det stakkars grafikkortet mitt så det skal snart byttes ut. Win7 ser ut til å skalere fint til 200% (så ting blir samme størrelse som 1920x1080, bare mye skarpere), en del apps sliter litt men går seg vel til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...