Gå til innhold

KOMMENTAR: Microsoft på E3 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det positivt for spillere, eller bransjen med latterlig lock-in og "exclusive content", det er urovekkende at det er så mye fokus på det.

 

AtW

 

Syns det blir feil. Satt og så på Sony sin konferranse igår. Tenkte endelig får PS noen timed exclusives, men gikk fort over på at det var idiotisk uansett. Er ingen som er tjent med det.

 

Håper slikt tull endres, det drar fokus bort ifra konsollene o.l

Lenke til kommentar

Det var litt mye CG trailere, for å være ærlig. Der synes jeg Sony gjorde en bedre jobb, selv om de hadde den forferdelige "pausen" der de snakket om Powers.

 

AtW: Jo, det blir litt mye fokus på exclusive content, men det er vel der veien går nå. Tror det blir færre eksklusive spill og heller eksklusivt innhold som blir de store trekkplastrene i fremtiden(eks. Destiny som har eksklusiv Alfa og Beta til PS4)

Lenke til kommentar

Vart stort sett skuffa av MS, Sony og Nintendo.

MS har nokre få titler som kan vurderast om di faller i smak.

Sony har litt fleire titler eg vil vite meir om samt mange av multispilla.

Nintendo hadde lite for min smak, bortsett fra X.

 

Enn så lenge får PC og forrige gen stå for underholdninga.

PS4 blir kjøpt mest sannsynlig til høsten.

XO og Wii U blir kanskje kjøpt i 2016 om pris og eksklusive spill er på plass.

 

XO framstår ikkje som eit godt kjøp enda, men prisreduksjonen har hjulpe. Man får dog ein betre spillkonsoll til samme pris i PS4 med eit større spillutvalg og stort sett betre opplevelse av multispilla. Så nei, XO er aldeles ikkje der den trenger å være. Ikkje i nærleiken ein gang. Men kanskje litt lenger fram i tid vil XO bli vurdert ut fra sine eksklusive spill.

Lenke til kommentar

Tvert imot, så har MS vist at de ikke har lært av sine feil - ikke for fem flate øre.

Kun kort tid etter Microsofts Phil Spencer annonserer "et fornyet fokus på PC-gaming" smører de på med "Only on xBox One", "First on xBox One" et cetera.

Nådestøtet kommer dog når de har skrevet om samtlige spillene i Halo-serien til x86-arkitektur, men likevel ikke ofrer det en tanke å slippe dem på PC. Å slippe dem på Steam hadde garantert millioner av dollar i kassa, med null innsats.

 

Med tanke på at PC ikke bare er den største, men også den raskest voksende platformen for gaming, så er det åpenbart at Microsoft mildt sagt ligger i bakleksa, og har ingen intensjoner om å komme seg ut derfra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det positivt for spillere, eller bransjen med latterlig lock-in og "exclusive content", det er urovekkende at det er så mye fokus på det.

 

AtW

 

Ser ikke helt hvordan dette skal være en form for lock-in.

 

Ellers så vil jeg påstå at det er positivt, da det betyr at Microsoft og Sony pumper penger inn i spillutviklingen.

Endret av Zicozz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det positivt for spillere, eller bransjen med latterlig lock-in og "exclusive content", det er urovekkende at det er så mye fokus på det.

 

AtW

 

Ser ikke helt hvordan dette skal være en form for lock-in.

 

Ellers så vil jeg påstå at det er positivt, da det betyr at Microsoft og Sony pumper penger inn i spillutviklingen.

 

 

Kall det hva du vil, er noe drit uansett.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...