Gå til innhold

14-åringer tok kontroll over minibank


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For noen mnd siden var jeg på et kjøpesenter veldig tidlig på morgenen. Var ingen der, og butikkene hadde ikke åpnet. Satt bare der å ventet på bussen. Ser på en av minibankene der at Teamviewer står oppe, med ID og passord. Bussen kom, så fikk ikke sett mer på det, men tror jeg kunne gjort en del med den informasjonen der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler nok sterkt på at det var passord du så. Hvis det er standard Teamviewer-server det er snakk om, så er mulig at du så session-ID-en til maskinen.

Med teamviewer så får du opp både Seassion ID og passord, med kombinasjon av dette (uten konfigurasjon av teamviewer) så kommer du like lett inn som du gjør ved brukernavn og passord alle andre steder.

 

Edit: Men nå er sikkerheten på teamviewer slik at den krever iallefall passord for windows login, andre operativ systemer vet jeg ikke.

Endret av Okdokk
Lenke til kommentar

Selv om det høres merkelig ut at det var brukt Teamviewer så kan det fint være at en brannmur sperrer for andre IPer enn godkjente. Hvorfor man i det hele tatt skulle velge å bruke noe som Teamviewer når man har RDP, VNC, SSH osv. er derimot et godt spørsmål.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...