Gå til innhold

Grand Theft Auto V kommer til PC i høst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å forhåndsbestille dette (på pc) er ihvertfall ingen god idé etter hvor ubrukelig GTA4 var (på pc).

GTAV vil nok være (må være) en port en eller annen vei til og fra PC og Xbox One og PS4, som alle kjører x86-arkitektur. GTAIV-problemene var mest relatert til ytelsesproblemer som forekom i dårlig optimalisert porting.

Lenke til kommentar

 

 

Å forhåndsbestille dette (på pc) er ihvertfall ingen god idé etter hvor ubrukelig GTA4 var (på pc).

GTA 4 var vel bare generelt ubrukelig? Alle de andre GTA spillene er helt fine på PC.

Feil

Finnes pr idag ingen velfungerende GTA spill på pc med mindre man modder eller regner GTA 2 som bra. GTA iv er blitt greit nok etter 3(?) oppdateringer. Å forhåndsbestille dette blir russisk rullet på høyt nivå.

@Heilage

Her tenker du nok feil, GTA 4 gikk ibm/cell - > x86(pc) altså en jobb. I dette tilfellet går det ibm/cell-> x86(pc/ps4/xbone) hvor både ps4 og xbox har en relativt unik sammensetning som trolig vil kreve en del arbeid hver for seg. Det eneste håpet i dette er at de denne gang har mer å tape.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg er fornøyd med alle gta spillene som har blitt sluppet på pc jeg. Jeg kan sånn sett ramse opp en hel haug med porter som er dårligere enn det rockstar noen gang har gjort.

Lenke til kommentar

 

 

Å forhåndsbestille dette (på pc) er ihvertfall ingen god idé etter hvor ubrukelig GTA4 var (på pc).

GTA 4 var vel bare generelt ubrukelig? Alle de andre GTA spillene er helt fine på PC.

Feil

Finnes pr idag ingen velfungerende GTA spill på pc med mindre man modder eller regner GTA 2 som bra. GTA iv er blitt greit nok etter 3(?) oppdateringer. Å forhåndsbestille dette blir russisk rullet på høyt nivå.

@Heilage

Her tenker du nok feil, GTA 4 gikk ibm/cell - > x86(pc) altså en jobb. I dette tilfellet går det ibm/cell-> x86(pc/ps4/xbone) hvor både ps4 og xbox har en relativt unik sammensetning som trolig vil kreve en del arbeid hver for seg. Det eneste håpet i dette er at de denne gang har mer å tape.

 

 

GTA3-serien er jo også ganske udugelig portet, når det er sagt er fortsatt PC-versjonen best på alle GTA-variantene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Her tenker du nok feil, GTA 4 gikk ibm/cell - > x86(pc) altså en jobb. I dette tilfellet går det ibm/cell-> x86(pc/ps4/xbone) hvor både ps4 og xbox har en relativt unik sammensetning som trolig vil kreve en del arbeid hver for seg. Det eneste håpet i dette er at de denne gang har mer å tape.

Jeg kjenner ikke nok til den interne arkitekturen i lekeboksene til å uttale meg med sikkerhet om det, så det var bare en antagelse. Det er uansett lov å håpe at de gjør jobben sin skikkelig, GTA har alltid vært best på PC (les: Har alltid bare vært spillbart på PC), og plattformen fortjener å få denne tittelen godt utført. :)

Lenke til kommentar

 

 

Å forhåndsbestille dette (på pc) er ihvertfall ingen god idé etter hvor ubrukelig GTA4 var (på pc).

GTA 4 var vel bare generelt ubrukelig? Alle de andre GTA spillene er helt fine på PC.

Feil

Finnes pr idag ingen velfungerende GTA spill på pc med mindre man modder eller regner GTA 2 som bra. GTA iv er blitt greit nok etter 3(?) oppdateringer. Å forhåndsbestille dette blir russisk rullet på høyt nivå.

@Heilage

Her tenker du nok feil, GTA 4 gikk ibm/cell - > x86(pc) altså en jobb. I dette tilfellet går det ibm/cell-> x86(pc/ps4/xbone) hvor både ps4 og xbox har en relativt unik sammensetning som trolig vil kreve en del arbeid hver for seg. Det eneste håpet i dette er at de denne gang har mer å tape.

 

 

Her er jeg totalt uenig med deg. San Andreas og Vice City fungerer utmerket på PC. GTA 3 har jeg ikke testa på PC så det vet jeg ikke noe om. De to eldste er også helt kurante på PC. Kan ikke huske at jeg hadde noen nevneverdige problemer med noen av spillene.

Lenke til kommentar

De to eldste er også helt kurante på PC. Kan ikke huske at jeg hadde noen nevneverdige problemer med noen av spillene.

 

Vist du med de to eldste mener GTA og GTA II så er det da ikke så rart de fungerte godt på PC, de ble portet over til konsollene. Men så var det vel sikkert enklere å porte 2d spill enn 3d, uten at jeg vet noe om det :D

Lenke til kommentar

 

 

 

Å forhåndsbestille dette (på pc) er ihvertfall ingen god idé etter hvor ubrukelig GTA4 var (på pc).

GTA 4 var vel bare generelt ubrukelig? Alle de andre GTA spillene er helt fine på PC.

Feil

Finnes pr idag ingen velfungerende GTA spill på pc med mindre man modder eller regner GTA 2 som bra. GTA iv er blitt greit nok etter 3(?) oppdateringer. Å forhåndsbestille dette blir russisk rullet på høyt nivå.

@Heilage

Her tenker du nok feil, GTA 4 gikk ibm/cell - > x86(pc) altså en jobb. I dette tilfellet går det ibm/cell-> x86(pc/ps4/xbone) hvor både ps4 og xbox har en relativt unik sammensetning som trolig vil kreve en del arbeid hver for seg. Det eneste håpet i dette er at de denne gang har mer å tape.

 

 

Her er jeg totalt uenig med deg. San Andreas og Vice City fungerer utmerket på PC. GTA 3 har jeg ikke testa på PC så det vet jeg ikke noe om. De to eldste er også helt kurante på PC. Kan ikke huske at jeg hadde noen nevneverdige problemer med noen av spillene.

 

 

Prøv å sleng opp Vice city feks uten å gjøre noe mere med det på PC, vil ikke si "fungerer utmerket" helt kvalifiserer. Legg feks merke til musebevegelsene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...