Gå til innhold

Verdens største spillsamling er til salgs!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Niice.

 

Dog, tipper det er mye mulig det er de med over 11 000 spill på maskinen sin. Sikkert også i mint condition, hvor bitsene er uforandret. :wee:

 

Fysiske spill er no dritt og alle PC-spill jeg har kjøpt har blitt kastet for lengst (rent fysisk). Nå er alt lagret digitalt gitt. Synd jeg ikke kan gjøre det med N64/PS2/Wii/NES-spillene. (å bruke emulator funker ikke like bra)

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Niice.

 

Dog, tipper det er mye mulig det er de med over 11 000 spill på maskinen sin. Sikkert også i mint condition, hvor bitsene er uforandret. :wee:

 

Fysiske spill er no dritt og alle PC-spill jeg har kjøpt har blitt kastet for lengst (rent fysisk). Nå er alt lagret digitalt gitt. Synd jeg ikke kan gjøre det med N64/PS2/Wii/NES-spillene. (å bruke emulator funker ikke like bra)

N64 Emulatoren jeg har fungerer fin fint. Bare å kjøpe seg en sånn her å 2 kontrollere, så er det bare å fyre opp Mario Party :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Niice.

 

Dog, tipper det er mye mulig det er de med over 11 000 spill på maskinen sin. Sikkert også i mint condition, hvor bitsene er uforandret. :wee:

 

Fysiske spill er no dritt og alle PC-spill jeg har kjøpt har blitt kastet for lengst (rent fysisk). Nå er alt lagret digitalt gitt. Synd jeg ikke kan gjøre det med N64/PS2/Wii/NES-spillene. (å bruke emulator funker ikke like bra)

Det er det dummeste jeg har hørt, en ekte gamer og spill samler har spillene i fysisk kopi. Emulator er noe tull og det er tyveri, når du bruker emulator spiller du spill som egentlig koster penger helt gratis og da tjener ikke dem penger. Emulatorer burde vært forbudt...

Lenke til kommentar

En ekte gamer trenger ikke å være en samler (aldri forstått psyken med å samle på ting).

 

Fysik media stopper å funke, forsvinner og er tregt. For ikke å snakke om tar opp masse plass.

Fysike spill var kanskje kult på 1900-tallet, muligens frem til noe ala 2004 elns. Da ble det mye mer praktisk å kopiere det til PCen, for så å ha en crack for å kjøre uten CD/DVD.

 

I dag er det i alle fall utdatert, og Blu-Ray spilleren i PCen har ikke blitt brukt på mange år.

 

Angående Emulator så er det ikke med noe spill (laster man ned separat). Og ærlig talt så spiller og nedlaster jeg bare spill som jeg har kjøpt før. Da det er nostalgisk, så det blir ikke noe stjeling her i gården. Ikke det at å kopiere noe som ikke produseres eller selges lengre er det største moralske problemet her i gården.

 

Var en del bugs i ny og ne sist gang jeg prøvde, men så er det en stund siden nå. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hverken Sony, Sega eller Nintendo tjener penger på de eldre konsollene og spillene lengere, så for min del så ser jeg ikke på det som stjeling om man laster ned emulatorer og spill til N64, Gamecube samt de eldre spillene.

Tjener dem ikke på at vi kjøper spillene i ettertid?
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Så det er bare mens dem blir produsert selskapa tjener penger? Hm det har jeg faktisk ikke tenkt over før, da kan jeg bruke emulator med god samvittighet :)

Lenke til kommentar

Det er heller ingen spillselskaper som tjener på at man kjøper gamle spill brukt, foruten mellomledd som Gamestop og Ebay. Det store problemet juridisk sett er at når spillene er out of print og helt umulige å kjøpe i en butikk så sitter fortsatt selskapet på rettighetene til produktet i årevis, kanskje uten å bruke det til noe som helst. Skal man følge loven til å punkt og prikke har man ikke lov til å laste ned spillet uansett, og det er slett ikke gitt at man kan få tak i det på noen annen måte, kanskje foruten å betale 200 dollar til en tulling på eBay som vet akkurat hvor sjeldent spillet er.

 

Angående "verdens største spillsamling" så ser jeg ikke helt hvorfor jeg skulle bruke så mye penger på et større antall spill enn jeg vil rekke å spille i løpet av en livstid, samtidig som det blir et helvetes oppbevaringsproblem og en hodepine hver gang man skal flytte. På samme som verdens største bløtkake umulig kan være en god kake, så er heller ikke verdens største spillsamling en god samling - med mindre man lider av hoarding-ocd.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Dette er vell ntcs spill ikke pal?

Er nok det. Ville også foretrukket en NTSC-samling, siden de fleste PAL-spill før årtusenskiftet var stuck på maks 50fps.

Da må man jo til med å kjøpe utenlandske maskiner og adopter til stikk kontakten. Hva mener du med at det var stuck på 50fps? Jeg har ikke lagt merke til at ntsc og pal ser noe annerledes ut?
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ah nå husker jeg. Jeg brukte å få opp meny der jeg lubne velge mellom 50 hz og 60 hz og når jeg valgte 60 engang ble det svart og hvitt ;)

Lenke til kommentar

Pal hadde 50Hz og ntsc hadde 60Hz. På skjermer i dag så spiller det ingen rolle, da de alltid støtter minimum 60Hz.

 

Ikke at jeg ser problemet, for tviler på at spillene i grunn ble rendret med mer enn 30FPS.^^

 

Mange gamle spill går på 60 Fps, det er hovedsaklig en moderne (konsoll)greie å tro at 30 Fps liksom er bra nok.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Niice.

 

Dog, tipper det er mye mulig det er de med over 11 000 spill på maskinen sin. Sikkert også i mint condition, hvor bitsene er uforandret. :wee:

 

Fysiske spill er no dritt og alle PC-spill jeg har kjøpt har blitt kastet for lengst (rent fysisk). Nå er alt lagret digitalt gitt. Synd jeg ikke kan gjøre det med N64/PS2/Wii/NES-spillene. (å bruke emulator funker ikke like bra)

Det er det dummeste jeg har hørt, en ekte gamer og spill samler har spillene i fysisk kopi. Emulator er noe tull og det er tyveri, når du bruker emulator spiller du spill som egentlig koster penger helt gratis og da tjener ikke dem penger. Emulatorer burde vært forbudt...

Nei. En samler er en samler, uavhengig av hva han samler på. En ekte gamer (lol forresten) er en som til stadighet spiller. ;-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...