Gå til innhold

TEST: Nokia Lumia 630


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for en grundig, god, nyansert og passelig subjektiv anmeldelse. Du har klart å fremheve både styrker og svakheter ved operativsystemet og telefonen på en forbilledlig måte. To tips: For det første har det nylig kommet en offisiell filutforsker (som jeg personlig ikke ser helt behovet for): http://www.windowsphone.com/nb-no/store/app/filer/762e837f-461d-4847-8399-3526f54fc25e. For det andre kan man ganske enkelt gjør flere av flisene transparente hvis man ønsker, f.eks. med dette verktøyet: http://www.windowsphone.com/nb-no/store/app/transparency-tiles/f4125e62-a88b-4f7d-b8f6-3cd60069f105

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Endelig en god og balansert vurdering av WP8.1. Du nevner at musikkspilleren ikke er den beste. Det bør nevnes at Nokia Mixradio også kan brukes som musikkspiller for musikken du har lagret lokalt på telefonen. Personlig syns jeg denne spilleren er mer ryddig og enkel å bruke enn microsoft sin

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Ingen tilgang til filstruktur" bør selvsagt vekk fra minussiden, da man har den muligheten. Ikke bare med Microsoft sin egen filbehandler, men også 3 parts applikasjoner.

 

For de fleste har ikke det noen betydning, men for oss "nerds" så har det jo litt å si (derfor burde dere ha vært klar over det).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Trolig ingen smartmobil som gir mer for pengene nei du den påstand er nok lit for drøy. BlackBerry Z3 er 10 ganger bedre og til ca. samme pris.

Litt forskjell på pris på en ny mobil og en på opphørssalg...

Blackberry Z3 (ikke Z30) er helt ny kom ut i April/Mai den har en 5 tommers skjærm osv osv. koster 190 dollar ca. kr.1100;-.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Og hva er grunnen til at Blackberry er så håpløse? Jeg tar heller en Blackberry enn en Android telefon. Hadde en Z10 og den oste av kvalitet, OS'et var intuitivt og smooth. Byttet til en Z1 Compact pga at kameraet skulle være så fantastisk.4 måneder senere er jeg skuffet til de grader av både Android og Sony. Men mest over Android. For et rot!!!


 

 

Trolig ingen smartmobil som gir mer for pengene nei du den påstand er nok lit for drøy. BlackBerry Z3 er 10 ganger bedre og til ca. samme pris.

Litt forskjell på pris på en ny mobil og en på opphørssalg...

Blackberry Z3 (ikke Z30) er helt ny kom ut i April/Mai den har en 5 tommers skjærm osv osv. koster 190 dollar ca. kr.1100;-.

 

Hvor? Jeg vil ha!!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har hatt denne telefonen (egentlig en 635) i et par uker nå, og må si meg strålende fornøyd... Er veldig positivt overrasket over WindowsPhone, synes det fungerer helt topp!

Telefonen er rask og enkel å bruke for en som ikke har behov for allverdens spill, apper eller å grave langt ned i operativsystemet for å bytte farger, fonter, launchere osv osv... Blir etter min mening litt samme som apple - det du kjøper er det du får. Og for meg er det helt fint.

 

Men det beste av alt er jeg jeg endelig har fått en telefon som ser ut til å ha god dekning overalt! Etter å ha "slitt" med iPhone i flere år, virker det som denne nokiaen har godt signal overalt. Steder jeg mistet kontakten med nettet med iPhone, har denne telefonen fortsatt god H-dekning! Fantastisk!

 

To små ting jeg savner:

1- Litt dårlig utvalg i enkelte apper. Mangler en fungerende sak for nettbanken min og skyss (reise) bilettbestilling.

2- Enkelte jeg snakker med påstår at det er endel gjenklang i lyden, særlig når jeg står i nærheten av mange andre (eller at det er litt støy i nærheten).

 

Men til denne prisen er det absolutt å leve med :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...