Gå til innhold

Gjorde Silk Road kjøp av narkotika tryggere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er svært få som mener eksisterende narkomane vil få det værre ved legalisering av narkotiske stoffer. For disse vil det bli mye billigere og enklere å skaffe stoff. Hvis man kan gå innom apotek1 og kjøpe en brukerdose heroin for 10 kroner så gjør man mye heller det enn å gå til en langer i oslo verste distrikt og betaler 300. Silkroad er jo nærmest ebay, konkuransen er knallhard og skal man få kunder er man avhengig av gode tilbakemeldinger fra kunder. Derfor nytter det ikke å selge noe annet enn det man reklamerer for.

 

At legalisering kan føre til at flere blir narkomane har jeg ikke noen problemer med å forstå siden det er større og billigere tilgang, men som sagt for de som er allerede narkomane så ville det vært til stor hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At legalisering kan føre til at flere blir narkomane har jeg ikke noen problemer med å forstå siden det er større og billigere tilgang, men som sagt for de som er allerede narkomane så ville det vært til stor hjelp.

Sikker? Ser du hvordan narkomane har det? Har du mer lyst til å bli sånn bare fordi det er lovlig? Jeg nekter å tro at det hadde blitt en narkoepidemi bare fordi det ikke var ulovlig lenger

Endret av Beef Supreme
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mener å ha hørt rykter om en ny silk road lignende side som har åpnet, er ikke sikker på dette så ikke ta det for god fisk;)

 

Finnes mange lignende sider, inkludert en som heter "Silk Road 2.0" som er mer eller mindre ganske lik som den originale.

Lenke til kommentar

 

At legalisering kan føre til at flere blir narkomane har jeg ikke noen problemer med å forstå siden det er større og billigere tilgang, men som sagt for de som er allerede narkomane så ville det vært til stor hjelp.

Sikker? Ser du hvordan narkomane har det? Har du mer lyst til å bli sånn bare fordi det er lovlig? Jeg nekter å tro at det hadde blitt en narkoepidemi bare fordi det ikke var ulovlig lenger

 

Nei overhodet ikke. Ordla meg muligens litt feil, var mer ment som at jeg kan skjønne hvor argumentet kommer fra i hvertfall. Men det er ett uhyre komplisert spørsmål.

 

Hadde alt vært lovlig så hadde jeg røyka marijuana 3-4 ganger i måneden og tatt mdma 1-2 ganger i måneden. Det gjorde jeg over en periode på 3 år da jeg bodde i australia. Jeg fungerte helt ypperlig på universitetet, men jeg vet om mange som hadde som første ting om morran å røyke en joint. Jeg har sett stort flere dokumentarer om spesielt legalisering av mariujana og jeg er veldig delt på spørsmålet. At marijuana fører til heroin er bare tull det har jeg ingen som helst tro på, men at du med langvarig og hyppig bruk av mariujana fungerer dårligere i samfunnet har jeg sett mange eksempler på med egne øyne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Legalisering av i hvertfall marijuana, og muligens heroin, vil helt sikkert komme. Det er bare spørsmål om tid.

 

Jeg har ikke tenkt å utdype meg ytterligere om det, da jeg er noe lei etter å ha tatt diskusjonen x100 ganger før, men jeg er altså for legalisering(først og fremst til medisinsk forbruk, men muligens også til rekreasjonsforbruk).

 

Tilnærmet alt er skadelig dersom du misbruker det. Store mengder mat, store mengder alkohol, store mengder reseptbelagte midler osv vil skade deg og samfunnet enormt mye mer enn marijuana vil selv i store mengder. Det eneste gode motargumentet er at vi ikke trenger enda et farlig stoff introdusert til massene, men det kan eventuelt erstatte alkohol i forstand av nytelse, over tid. Det ville isåfall være en stor gevinst for samfunnet.

 

Men jeg skulle jo ikke utdype noe mer..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...