Gå til innhold

Apple foretrekker Bing fremfor Googles søk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går helt sikkert an å bytte tilbake. Dessuten begynner faktisk Bing å bli helt OK på søk.

 

Helt OK, er ikke bra nok når googles søk faktisk er bra, faktisk vil jeg si bing er overraskende dårlig over det jevne, jeg forstår jo at de vil distansere seg fra google, men finnes det ingen bedre alternativer enn bing? Duckduckgo eller noe?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Går helt sikkert an å bytte tilbake. Dessuten begynner faktisk Bing å bli helt OK på søk.

Helt OK, er ikke bra nok når googles søk faktisk er bra, faktisk vil jeg si bing er overraskende dårlig over det jevne, jeg forstår jo at de vil distansere seg fra google, men finnes det ingen bedre alternativer enn bing? Duckduckgo eller noe?

 

Google er helt klart best ja, men Bing er nå "godt nok" for de fleste brukere. En fin ting med dette er at det blir mer konkurranse på søk, noe som er bra for alle parter (og weben, det er ikke bra sånn som alle optimaliserer for Googles hemmelige og proprietære regler nå). Forhåpentligvis blir de brukerne som ikke bytter fornøyd, og de som vil bytte får forhåpentligvis gjøre det på en enkel måte.

 

Ellers støttes jo Duckduckgo nå i Safari, så Apple er definitivt klar over at de finnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett er det ekstremt viktig med konkurranse på søk sånn at det ikke blir Googlenet og ikke Internet. Det er en reell fare for det dersom Google blir stående som gatekeeper for all gjenfinning av informasjon i verden.

 

Skulle ønske det var noen andre enn MS som var konkurrenten, men de er iallfall bedre enn ingen, og de har masse penger å bruke på dette!

 

Forhåpentligvis fortsetter Bing å forbedre seg over tid helt til de er like bra som (eller bedre) enn Google, det hadde vært kult å se hva litt skikkelig konkurranse hadde gjort med søkemarkedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Går helt sikkert an å bytte tilbake. Dessuten begynner faktisk Bing å bli helt OK på søk.

Helt OK, er ikke bra nok når googles søk faktisk er bra, faktisk vil jeg si bing er overraskende dårlig over det jevne, jeg forstår jo at de vil distansere seg fra google, men finnes det ingen bedre alternativer enn bing? Duckduckgo eller noe?

 

Google er helt klart best ja, men Bing er nå "godt nok" for de fleste brukere. En fin ting med dette er at det blir mer konkurranse på søk, noe som er bra for alle parter (og weben, det er ikke bra sånn som alle optimaliserer for Googles hemmelige og proprietære regler nå). Forhåpentligvis blir de brukerne som ikke bytter fornøyd, og de som vil bytte får forhåpentligvis gjøre det på en enkel måte.

 

Ellers støttes jo Duckduckgo nå i Safari, så Apple er definitivt klar over at de finnes.

 

 

Det er mulig, for meg synes jeg nesten ikke google er godt nok heller, bare det best tilgjengelige, jeg opplever litt det samme som andre her, at når jeg uforvarende bruker Bing så får jeg mye dårlig resultat.

 

Når det er sagt, så er jeg enig i at det er fint med konkurranse på søk. (uten at jeg føler at ett dominerende MS er noe bedre alternativ, sånn sett)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

 

Går helt sikkert an å bytte tilbake. Dessuten begynner faktisk Bing å bli helt OK på søk.

Helt OK, er ikke bra nok når googles søk faktisk er bra, faktisk vil jeg si bing er overraskende dårlig over det jevne, jeg forstår jo at de vil distansere seg fra google, men finnes det ingen bedre alternativer enn bing? Duckduckgo eller noe?

 

AtW

Nå er det jo slik at Duckduckgo er en knøtt (i forhold til Google og Bing), og derfor ikke har en enorm serverpark som ville vært nødvendig for å ta imot alle søk fra alle de millioner apple-brukerne, men ja, det hadde vært fint med Duckduckgo :) Endret av Ash of Titan
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...