Gå til innhold

Glem alle rutere til nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si dette må være bortkastet for min del, ikke det at jeg ikke har imot opptil 3200 mbit over trådløs, men ser ikke helt poenget, jeg klarer meg fint med vanlig Intel AC opp til 1300 mbit en god stund ennå.

 

Må si dette hadde vært noe for hotell, TG, Bedrifter og ikke minst større idrettsbaner etc.

 

Ville støttet, om mobilbredbånd hadde tatt i bruk ligdene teknologi som AC, da der hadde vært gøy med minimun 100 mbit hastighet. Da rundt 50 mbit er mere vanlig i storbyer 4G mobilt bredbånd.

Lenke til kommentar

Hvordan skal dette fungere da? Du oppnår vel neppe 3200 mbit uten støtte på klientsiden? Kan ikke helt se hvordan denne skal kunne ha noe som helst for seg i vanlige hjem, eller har jeg gått glipp av noe essensielt her? Kan de ekstraantenne hjelpe med tanke på rekkevidde og stabilitet?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Det er veldig lite informasjon rundt dette:

 

http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-news/32395-ac3200-routers-coming-this-fall

 

Tror teknologien er litt umodern for slike hastigheter, riktignok hjelper det nok både på rekkevidde og stabilitet, størst sansynlig, men tviler på det heletatt dette er noe produkt for alle, spessielt med mindre om vi snakker om over 2 personer (Ren 4 personer skulle brukt 800 mbit hver.) Det er veldig lite sansynlig, ville vært bedre å brukt kabelforbidelse da, er litt spessielt om Asus ikke forbedrer 1 gigabit gjennom kabel forbindelse med en slik router.

Lenke til kommentar

Vil tro denne klarer å levere et dønn stabilt signal til uansett enhet som er tilkoblet den!

Det er ikke en sånn som er myntet bare på en eller to brukere.. men snarere en større familie eller boenhet med flere brukere som deler en kraftig linje

- Skar

 

 

Men hva baserer du dette på? Det er vel dessverre ingen automatikk at det å gå banans med antallet antenner osv.. nødvendigvis fører til noe bedre rekkevidde og stabilitet? Nå er ikke jeg spesielt godt oppdatert på forskjellene på de forskjellige 802.11AC løsningene, men ser jo at ut ifra Wikipedia så skal teknologien støtte alt fra 1x1 stream antenne (433 mbps) opp til en 4x4 antenne (6.77 gbps).

 

Men så langt så har vi jo ikke sett noen forskjeller på stabilitet og rekkevidde på 2x2 stream 802.11AC (867 mbps) som sitter i de fleste bærbare som har støtte for 802.11AC per i dag og de som kjører 3x3 stream (1.69 gbps) så hva tilsier at denne skal få noe bedre rekkevidde og stabilitet?

Lenke til kommentar

Herregud, den gir ikke 3200mbit til EN klient, den gir det til sammen om alle klienter den bruker er limt inntil ruteren og støtter alle de syke protokollene. Selve tallet er like betydningsfullt som tomtestørrelsen når du skal kjøpe hus; det er klart tomtestørrelsen har noe å si ovenfor boligarealet, men du kan også finne hytter på 20kvm med utallige mengder hektar med totalt verdiløst sand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå kan vel ikke det sammenlignet, det var jo ingenting i sammenligning.

Kanskje i borettslag, om man kan dele på 10 gigabit linje fra altibox. mellom 10-20 personer, så ja kanskje det er noe? Men det værste er med slik høye hastighetet måtte vi ha 10 gigabit WAN port ellers funger dette dårlig over 1 gigabit, resten kan være 1 gigabit om det er 7 nettverk porter, da klarer man å bruke hele linja.

 

Men med en slik ruter burde det finnes bedre kryptering en wpa2 enterprise og noe nyere en WEP f.eks WPAv1

Lenke til kommentar

 

Himmel og hav, hvor mange antenner vil vi ha om enda ti år?

 

Tenkte det samme. Ser ut som den har bein å stå på, eller en futuristisk robot-arm.

Den er faktisk utstyrt med bein til å gå med. Det vil si at via AiRadaren så både forsterker den signalet til mottakeren, men nærmer seg den også fysisk for å få enda bedre dekning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...