Gå til innhold

NVIDIA GeForce 5600 XT oppdaget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå ser det ut som at ATI sliter litt med tatikken.

Hvor dum er det fysisk mulig å bli?

 

Det var faktisk ATI som rullet ut XT kort først. Er det noen som sliter for tiden, så er det IKKE ATI. Makan :grumpy:

Dette var jo egentlig genialt av Nvidia (de kan selge massevis av kort som er billige å produsere til litt høyere pris (pga assosiasjonene med Ati's XT-kvalitet/ytelse.)

 

og ATi sliter med taktikken ja! (Fordi Nvidia utnytter navnet til å selge dårligere produkter som er billigere å produsere) Det betyr at ATI's XT-serie blir presset ganske kraftig på pris og lønnsomhet.

 

For Nvidia-kunder er det selvsagt dårlig nytt å måtte betale "mye" for trege kort, men for Ati-kunder så er det like selvfølgelig godt nytt å betale mindre for de kjappere XT-kortene. Bare synd det de fleste kunder ikke vet bedre enn at begge har et fancy ligninde navn og Nvidia's er billigst..

Lenke til kommentar
Genialt utspill av Nvidia :D . Smell på forvirring for ATI kortene :lol:

 

Nå ser det ut som at ATI sliter litt med tatikken.

 

 

Hvor dum er det fysisk mulig å bli?

 

Det var faktisk ATI som rullet ut XT kort først. Er det noen som sliter for tiden, så er det IKKE ATI. Makan :grumpy:

 

Skjønner du ikke? Gutten har lyst til at det blir ENDA mere rot i navne-konvesjonen på skjermkort idag.

 

Hvorfor kan ikke de hersens grafikk-kortprodusentene se til %#&¤/#%#¤ å skjerpe seg litt. Gi oss en konvesjon hvor høyere tall = høyere ytelse. Sånn at ikke 9500 er bedre enn 9600 osv osv. Det er jo så vanvittig mange rare navn og tall og Pro'er, Ultra'er og XT'er at en kan bli helt sprø.

 

ATI kunne f.eks brukt:

Radeon 9x00 LX = billig drittkort

Radeon 9x00 = vanlige kort

Radeon 9x00 Pro = High-end

Radeon 9x00 Ultra = Ultra High-end

Lenke til kommentar

Synes bare dette blir like tragisk som Gainwards navnepolitikk. For Gainwards del betyr det bare at jeg ser på andre produsenter først i stedet. Gidder ikke bruke tid på å finne ut hva slags produkt det er som skjuler seg under det villedende navnet. Ikke at jeg kjøper skjermkort annenhver uke (kanskje hver fjerde generasjon :roll:), men jeg liker bare ikke sånn taktikk. Har ikke giddet å følge med så mye på skjermkortfronten i det siste, men må si jeg har mest lyst på ATI hvis jeg skal ha nytt. Har bare hatt Nvidia tidligere, men inntrykket har endret seg over tid. Vet ikke helt hvorfor, men det blir noe av det samme som at jeg ikke vil ha et lydkort fra Creative (nesten som å banne i kirken å si det her men, men...).

Lenke til kommentar
Genialt utspill av Nvidia :D . Smell på forvirring for ATI kortene :lol:

 

Nå ser det ut som at ATI sliter litt med tatikken.

 

 

Hvor dum er det fysisk mulig å bli?

 

Det var faktisk ATI som rullet ut XT kort først. Er det noen som sliter for tiden, så er det IKKE ATI. Makan :grumpy:

 

Skjønner du ikke? Gutten har lyst til at det blir ENDA mere rot i navne-konvesjonen på skjermkort idag.

 

Hvorfor kan ikke de hersens grafikk-kortprodusentene se til %#&¤/#%#¤ å skjerpe seg litt. Gi oss en konvesjon hvor høyere tall = høyere ytelse. Sånn at ikke 9500 er bedre enn 9600 osv osv. Det er jo så vanvittig mange rare navn og tall og Pro'er, Ultra'er og XT'er at en kan bli helt sprø.

 

Det er jo bare å følge med utvikklingen så skulle man klare å skille mellom dette veldig greit da. Dette utspillet er jo da for å ødelegge litt for ATI's suksess. Det er jo greit for oss som har peil på sånt men ikke for de eldre som ikke har peil. Men de driter jeg i vel.. Og er enig med dere om at det blir litt rot da med ytelse i forhold til navn. Men husk det at 9500 var mellomkortet tidligere og da kom jo ATI med 9600 for å forvirre folk om ytelse. Det virket jo. Men det er jo da bedre støtte for flere tekniker på 9600vs9500(nok med det da)

Kansje det hadde vært litt kjedelig hvis Nvidia ikke gjorde det da. ATI ville da ha tatt ledelsen i markedet og det synes jeg ikke skal skje. Likte godt NVIDIA før men nå er jeg temmlig nøytral bare påpekte det at NVIDIA er smarte som driver med sånn tatikk. før var det jo ATI som drev sånn med Nvidia!!!!

 

PAYBACKTIME :yes::lol: :wink:

Lenke til kommentar
Nå er jeg ihvertfall helt sikker på at mitt neste grafikk kort blir ATi. Det var et slag under beltestedet, som bare viser hvor desperate nVidia er blitt.

Desperate? De skal tjene penger, det er det som teller. Tror nok heller Nvidia kutter ute skjermkort etterhvert og går for andre ting.

 

Jeg syns nå at ATI er like ille. 9000/9100/9200/9500/9600/9700/9800.

SE, XT, Pro og non Pro. Kort som har høyere tall men yter mindre. Er ikke særlig å bli klok på det heller.

Lenke til kommentar
Desperate? De skal tjene penger, det er det som teller. Tror nok heller Nvidia kutter ute skjermkort etterhvert og går for andre ting.

 

Jeg syns nå at ATI er like ille. 9000/9100/9200/9500/9600/9700/9800.

SE, XT, Pro og non Pro. Kort som har høyere tall men yter mindre. Er ikke særlig å bli klok på det heller.

 

Det jeg klager mest på er at i stedet for å svare med et nytt kort som er virkelig bra, så stikker de kjepper i hjula på motstanderen. Det viser at de ikke lenger er i stand til å henge med i en "fair fight" og må ty til "dirty trics" for å henge med.

 

Og jeg har heller aldri sagt at jeg er spesielt glad i navngivingen til ATi. Spesielt SE synes jeg er lovlig vag.

 

Men hva skal egentlig nVidias XT stå for? Det kan jo ikke være eXTreme versjon, med mindre de mener ekstremt dårlig...

Lenke til kommentar

Ganske smart,og vanvittig sleipt.

Selv om de som følger litt med,faktisk vet at disse kortene er elendige,så vil ikke folk flest skjønne det.Vil tippe minst 90% av alle som kjøper PC ikke vet hvordan skjermkortet de kjøper yter i forhold til pris og andre kort.

Kan virke som om det er for å utnytte ATIs bruk av XT,og det kan nok fungere.

Jeg pleier alltid å gi råd til kamerater som skal oppgradere eller kjøpe pc,for det er lett å kjøpe et kort som yter elendig i forhold til pris (f.eks FX5600/FX5600 Ultra).

Lenke til kommentar
FX 5600 er ikke så bra fra før, og nå skal de senke det og gjøre det værre, har et FX5600 kort selv og er middels fornøyd.

_________________

Pentium @ 2,66 GeForce FX5600/256ram

MSI i845PE max L 44.25 driver

512 DDR3200Ram XP pro 2002.

3d Mark2001se: 56640

Tror jeg ville vært mer enn middels fornøyd med det resultatet :lol:

Lenke til kommentar

ganske enkelt genialt ja..

 

XT vil enten bli oppfatta som dårlig pga. nvidia sitt fx5600-kort..

ELLER, så trur folk at det er godt pga. ati's kraftige marknadsføring..

Viss de blir oppfatta som godt, kjøper fleire nvidia (og ati for den del), mens viss de blir oppfatta som dårlig, må eventuelt ati sette ned priser pga nvidia, noke som fører til mindre forteneste..

 

ikkje værst :wink:

Lenke til kommentar
ganske enkelt genialt ja..

 

XT vil enten bli oppfatta som dårlig pga. nvidia sitt fx5600-kort..

ELLER, så trur folk at det er godt pga. ati's kraftige marknadsføring..

Viss de blir oppfatta som godt, kjøper fleire nvidia (og ati for den del), mens viss de blir oppfatta som dårlig, må eventuelt ati sette ned priser pga nvidia, noke som fører til mindre forteneste..

 

ikkje værst :wink:

 

Skulle til å si det samme jeg og,men du kom på ide`en før meg :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...