Gå til innhold

Nå skal smart-toaletter erobre verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Hvordan sikrer man at gutta ikke blir skadelidende hvis de av vanvare trykker på knappen for automatisk tampongfjerning?

 

(Beklager men dette var en vits allerede da jeg gikk på barneskolen for førti år siden.)

Lenke til kommentar

Noen som har tall på hvor mye et greit sånt toalett faktisk koster?

Noen som har tall på hvor mye et greit sånt toalett faktisk koster?
Kjøpte nylig ett for leiligheten i Japan. Betalte ca. 80'000 yen inkludert frakt og installasjon - totalt omkring 5000 kr. Dette var for en mer avansert modell enn den som er avbildet. Washlets er billige i Japan :w00t:
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Noen som har tall på hvor mye et greit sånt toalett faktisk koster?

Noen som har tall på hvor mye et greit sånt toalett faktisk koster?

Kjøpte nylig ett for leiligheten i Japan. Betalte ca. 80'000 yen inkludert frakt og installasjon - totalt omkring 5000 kr. Dette var for en mer avansert modell enn den som er avbildet. Washlets er billige i Japan :w00t:

Ja da koster det sikkert rundt 10k om det kommer til Norge! Men skal sies jeg klarer meg fint med min "dumme" dass til min rass

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For en som ikke er paranoid på at alt som inneholder elektronik skal og vil bli hacket, så ser jeg på disse som noe et hvert bad burde være utstyrt med.. Ikke bare er de svært miljøvennlige, men også mye mer hygeniske, og faren for smitte reduseres drastisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda, men så kjedelig å bestille tekniker når den ikke vil trekke ned dritten. Jeg vet ikke om jeg helt ser behovet for enda mer som potensielt kan gå i stykker. Det blir litt som da vi trodde fremtiden var tv i kjøleskapdøra og alle skulle eie videotelefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, men så kjedelig å bestille tekniker når den ikke vil trekke ned dritten. Jeg vet ikke om jeg helt ser behovet for enda mer som potensielt kan gå i stykker. Det blir litt som da vi trodde fremtiden var tv i kjøleskapdøra og alle skulle eie videotelefon.

 

De aller fleste Washlets er en doring + dolokk som du setter på opprinnelig porselen. Annet utstyr som vegg-kontroll eller fjernkontroll (ekkelt, la bli i butikk!) er typisk moduler som du fester i vegg. Går elektronikken eller strømmen på ræv, er biblioteket fortsatt utstyrt med den gode, gamle plastringen.

 

Forøvrig har vi nå Skype og underholdning på bærbare enheter - langt mer avansert og praktisk enn TV på kjøleskapen og videotelefon. Fortidens fremtidsdrømmer var primitive. ;-)

Lenke til kommentar

Følte for å dele denne gode, gamle vitsen.

 

 

 

Det var ein mann frå Ulsteinvik som skulle til Bergen på båtseminar. Dette skjedde den tida det gjekk fly mellom Hovden og Bergen. Under flyturen fekk han ei enorm trong til å ta i bruk toalettet. Diverre var herretoalettet opptatt. Som ulsteinvikingar flest, hadde han veldig lite tålmodegheit. Han venta og venta, men han klarde ikkje vente lenger. Han røyste seg opp og snakka med fyvertinna om å få løyve til å ta i bruk kvinnetoalettet. Flyvertinna var litt skeptisk med det første, og nølte litt. Men sidan ho såg at han kneip saman føtene og holt på å urinere på golvet i kabinen, slapp ho han inn på dametoalettet, men ga han streng beskjed om ikkje å røyve knappane på veggen.

Mannen steig inn i båsen og lukka og låste døra etter seg. Han sette seg ned på dosete og gjorde frå seg. På veggen framfor han var det tre knappar, to kvite og ein raud. På dei to kvite stod det V og T. Den rauda hadde ikkje noko namn, men det var ein liten gul varseltrekantteipa opp over brytaren. Fingrane hans kribla etter å finne ut kva knappane på veggen gjorde. Han klarte ikkje å dy seg, og han trykte på den første knappen. Det spylte i baken hans. Den andre knappen sendte en varm brus over rumpeballane. Han kom til det at V og T måtte stå for vask og tørk. Han var litt skeptisk mot å trykke den raude knappen, men han gjorde det likevel. Han våkna opp i ei seng med ei dame mi grøn frakk og med munnbind ståande over han. Han lurte på kva i helvete han gjorde der. Dama fortalte han at han hadde blitt kasterert, og at den raude knappen var ein automatisk tampongfjernar.

 

 

 

Lenke til kommentar

Snart kommer det vel dasser som analyserer avføringen og urinen din og gir deg råd til en "bedre" diett. For å ikke glemme hemoroide krem påføring og endo/rectoskopi samtidig! ;)

 

Men fra spøk til revolver så har nok slike toaletter noe for seg, som nevnt over mer hygienisk. Men også teknisk sett mer som kan gå istykker også, men tror at normal flushing ikke vil være ett problem uansett. Bruk evt en 5-10liters børste, fyll opp med vann og skyll ned dritten før tekniker bestilles! ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...