Gå til innhold

Synology slipper en ny, lett og liten NAS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NAS er definitivt kjekt å ha, selv om jeg nok ville lagt en som tar vanlige disker, men er plass (og kanskje støy) et problem så er denne et alternativ.

Har en Synology DS213j jeg er svært fornøyd med. Jobber ofte hjemme med programutvikling der NASen er arbeidsmappa. Jeg vil anbefale alle som programmerer, tegner og lignende til da å aktivere "søppelkorgen" på NASen. Har den aktiv på alle delinger med 60 dager levetid på alt som havner i den. Etter en dags programmering kan jeg åpne alle versjoner av kildekoden minutt for minutt bakover noe som ikke er like enkelt med vanlig deling fra PC siden bosskorg vanligvis er avhengig at brukerprogram skriver hele fila på nytt og ikke bare deler av den. Med NASen kan hver eneste kompilering hentes fram. Og en slipper å tenke på opprydding, bare å sette de antall dager en måtte trenge at ting ligger i bosskorgen.

Tenk deg bare at du sitter og jobber med en tegning eller foto i en hel dag for så å endre noe som du senere angrer på, og som en ikke kan ta "undo" på. Da er NAS med god bosskorg med fil-historikk super !

Bruk bosskorga på NASen folkens :)

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

2,5" funker fett for eksterne enheter.

 

Men som backup, hvor du kan stuen den bort i bokhylla, TV-benken, eller i et annet hjørne, så ser jeg ikke for meg at markedet er så voldsomt stort. Ja, du skal bo rimelig trangt om du ønsker å betale mye mer for å spare noen få cm.

Har bodd både på et 3kvm rom, en normal leilighet, men selv da skulle jeg klart det lille ekstra. :)

Dog, når jeg bodde sammen med 7 andre på 3-5 kvm, med tre i høyden, så må jeg innrømme at jeg kanskje hadde vurdert det. Hvor hele det private rommet er på 200x75cm (seng uten noe over/under) + 20x20cm benkplass + 30x40x40cm oppbevaringsplass for alt privat utstyr, klær etc..

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Behovet må vel være en student på en knøttliten hybel som ikke kan sette den vekk. Da må den støye lite og være liten. Alle oss andre kjøper den som tar 3,5" disker

 

Jeg har en NAS på størrelse med en melkekartong, som også er støysvak, ikke kostet stort, og tar 3,5"-disker. Stusser virkelig over dette produktet.

Lenke til kommentar

Hjelp meg å se hvor behovet for dette produktet er.

Det finnes brukere som ikke har de helt store lagringsbehovene, men de har dokumenter og bilder som det ville vært dumt å miste til crypto-virus eller slikt. Joda, man kan bruke skyløsninger, men ikke alle er velutstyrt med utlinje.

 

Det største problemet er nok prisen. Jeg vil ha tak i en 2-disksløsning med 2,5" til en rimeligere pris.

Lenke til kommentar

 

Hjelp meg å se hvor behovet for dette produktet er.

Behovet må vel være en student på en knøttliten hybel som ikke kan sette den vekk. Da må den støye lite og være liten. Alle oss andre kjøper den som tar 3,5" disker

Da jeg skrev dette var ikke det registrert noen pris. Når den nå foreligger kan jeg ikke se at denne er et alternativ jeg heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...