Gå til innhold

Er denne bedre enn Fitbit?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er batteritid og er den vanntett. Det er to punkter min Fitbit One er fantastisk på. One har også registrering av "etasjer" som Flex mangler. One har også skjerm. Force har jo fått disse funksjonene, men kan vel bare brukes som armbånd?

 

Hei, den er ikke vanntett - men "vannavstøtende". Noen regndråper bør gå bra, men produsenten anbefaler at du bruker belteklipset i stedet for armbåndet når du trener (da er den litt mer beskyttet i et gummihylster). Batteritiden er veldig god. Den oppgis til to uker, og vi brukte i hvert fall O2 i 7-10 dager mellom hver lading ? og da var det fortsatt en del strøm igjen. Fitbit Force er vel kun armbånd ja, men Force er ikke i salg lenger på grunn av at det ble rapportert om at noen fikk utslett av armbåndet. Det norske PR-byrået deres visste ikke når den evt. kom i salg igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke slik at fitbit force ble fjernet fra markedet grunnet allergiske reaksjoner?

Stemmer. Den ble trukket tilbake av Fitbit på grunn av rapporter om ikke diagnostiserbart utslett.Hva det skyldes vet ingen men når de første rapportene kom inn regner jeg med at hypokonderne rapporterte for harde livet.

 

Uansett er sjansen minimal for at denne modellen blir mulig å oppdrive gjennom en forhandler.

 

Ellers lurer jeg på nøyaktigheten av søvnmålingene. Har en Jawbone UP24 i dag som gjør en heller dårlig jobb. Når jeg sover urolig tror den at jeg er våken - og hvis jeg sover for rolig kicker "featuren" som "skrur av søvnmålingen etter 5 timer i ro" inn og avslutter hele målinga før jeg våkner. Så det er ikke sjelden at den registrerer at våken første halvdelen av natta for så å skru av registreringa for tidlig i løpet av en og samme natt.

 

Det er heller ikke mulig å gå inn å endre på resultatene av en søvnregistrering. Man kan bare "overkjøre" den fullstendig (dvs. manuelt legge inn at du sov fra tidspunkt X til tidspunkt Y) og da legger det seg over målingene.

 

At appen er lite intuitiv og en del essensielle funksjonene lite tydeliggjort gjør at savnet etter en webside å se resultatet på/endre resultater er relativt stort.

 

Jawbone UP24 som skulle være så fantastisk på søvnregisteringen er vel til og med dyrere enn dette armbåndet her.

 

På grunn av erfaringene mine med UP24 lurer jeg på hvordan korrektheten (og eventuelle irritasjonsmomenter) oppleves med O2.

 

Og om noen har noen erfaringer med Fitbit sine søvnmålinger.

Endret av MartinGM
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...