Gå til innhold

– iPhone er et statussymbol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Statussymbol??? Har noen røyka sokkene sine?

 

Jeg reiser daglig med lokaltog og T- bane i Oslo-området, og både Gud og hvermann sitter og peller på en iPhone. Uansett lønnstrinn, religion, hudfarge eller seksuell legning: ALLE har iPhone. Populær, javisst, men verken statussymbol eller eksklusiv.

 

Det som er eksklusivt er å ikke ha verken Samsung eller iPhone.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg vil nå heller si at iPhone signaliserer enten prinsippløshet eller kunnskapsløshet.

Hva er egentlig galt med å ha en iPhone? Er det fordi DU og andre ikke har brukt en, og derfor er det "dårlig"? iPhone er en god mobil, og bare fordi dere ikke har brukt en, betyr det ikke at det er en dårlig mobil, akkurat som at en mobil fra Samsung ikke er dårlig bare fordi jeg ikke har brukt en.

 

Fanboyisme er bare tull, oppfør dere som voksne mennesker..

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Jeg vil nå heller si at iPhone signaliserer enten prinsippløshet eller kunnskapsløshet.


Hva er egentlig galt med å ha en iPhone? Er det fordi DU og andre ikke har brukt en, og derfor er det "dårlig"? iPhone er en god mobil, og bare fordi dere ikke har brukt en, betyr det ikke at det er en dårlig mobil, akkurat som at en mobil fra Samsung ikke er dårlig bare fordi jeg ikke har brukt en.

 

Fanboyisme er bare tull, oppfør dere som voksne mennesker..

 

Nå snakker vi ikke noe om at det er galt å ha en iPhone, for det er det ikke. Vi snakker om hva som setter statussymbol i dag.

 

Kan du forklare på hva som egentlig gir et statussymbol med en iPhone når så mange bruker den og alle ser likens ut og har samme kjedelige designet som før, omtrent?

Endret av Vindicator
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg vil nå heller si at iPhone signaliserer enten prinsippløshet eller kunnskapsløshet.

Hva er egentlig galt med å ha en iPhone? Er det fordi DU og andre ikke har brukt en, og derfor er det "dårlig"? iPhone er en god mobil, og bare fordi dere ikke har brukt en, betyr det ikke at det er en dårlig mobil, akkurat som at en mobil fra Samsung ikke er dårlig bare fordi jeg ikke har brukt en.

 

Fanboyisme er bare tull, oppfør dere som voksne mennesker..

 

 

For de av oss som er godt inne i Apple symbiosen (ATV,Macbook,iPad) er det helt topp med iPhone.

 

Vil ikke si jeg er verken prinsippløs eller kunnskapsløs av den grunn, heller tvert i mot ettersom jeg har vært veldig aktiv på å bytte mellom både iOS og Android telefoner.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

 

Jeg vil nå heller si at iPhone signaliserer enten prinsippløshet eller kunnskapsløshet.

 

Hva er egentlig galt med å ha en iPhone? Er det fordi DU og andre ikke har brukt en, og derfor er det "dårlig"? iPhone er en god mobil, og bare fordi dere ikke har brukt en, betyr det ikke at det er en dårlig mobil, akkurat som at en mobil fra Samsung ikke er dårlig bare fordi jeg ikke har brukt en.

 

Fanboyisme er bare tull, oppfør dere som voksne mennesker..

Nå snakker vi ikke noe om at det er galt å ha en iPhone, for det er det ikke. Vi snakker om hva som setter statussymbol i dag.

 

Kan du forklare på hva som egentlig gir et statussymbol med en iPhone når så mange bruker den og alle ser likens ut og har samme kjedelige designet som før, omtrent?

Nemlig. IPhone er verken dårlig eller feil å eie, men den er bare blitt så vanlig at den er blitt kjedelig.
Lenke til kommentar

 

Nemlig. IPhone er verken dårlig eller feil å eie, men den er bare blitt så vanlig at den er blitt kjedelig.

 

 

Kjedelig er jo helt topp! Jeg ser ingenting galt med å levere en litt tynnere, litt kraftigere og litt forbedret telefon med et litt bedre OS hvert år. Heller det enn å endre for endringens skyld.

 

Tror forøvrig iPhone er mer status i andre land enn her, og at den er det i styrke av å være både dyr og gjennkjennbar. De andre toppmodellene blir ikke kjent igjen som dyre av "folk flest", men de blir iPhone. Litt som at rike folk som vil vise det for almuen heller går med Rolex enn Patek, og heller med Luis Vutton enn Hermes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan egentlig noe så trivielt som en mobiltelefon ha noe som helst med statussymbol å gjøre? Dagens ungdom og dagens samfunn sier jeg bare.. :confused:


 

Det som er eksklusivt er å ikke ha verken Samsung eller iPhone.

 

Man får faktisk MYE mere statussymbol med å bruke en Oppo Find 7a / Find 7 og OnePlus One telefon enn det man får med Samsung og iPhone tilsammen :green: .

 

 

Hva får deg til å si det? En mobiltelefon har null og niks med symbol å gjøre, om den så kommer fra Apple, Oppo, Samsung eller Gud.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er da ikke noe rarere det enn andre statussymboler som er oppnåelige for "folk flest".

 

Generelt er alle statussymboler som kan kjøpes ubrukelige i mine øyne, bortsett fra ting som Vertu-telefoner, som viser for all verden at eieren er en idiot.

Endret av kvasbo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg vil nå heller si at iPhone signaliserer enten prinsippløshet eller kunnskapsløshet.

Hva er egentlig galt med å ha en iPhone? Er det fordi DU og andre ikke har brukt en, og derfor er det "dårlig"? iPhone er en god mobil, og bare fordi dere ikke har brukt en, betyr det ikke at det er en dårlig mobil, akkurat som at en mobil fra Samsung ikke er dårlig bare fordi jeg ikke har brukt en.

 

Fanboyisme er bare tull, oppfør dere som voksne mennesker..

Nå snakker vi ikke noe om at det er galt å ha en iPhone, for det er det ikke. Vi snakker om hva som setter statussymbol i dag.

 

Kan du forklare på hva som egentlig gir et statussymbol med en iPhone når så mange bruker den og alle ser likens ut og har samme kjedelige designet som før, omtrent?

Nemlig. IPhone er verken dårlig eller feil å eie, men den er bare blitt så vanlig at den er blitt kjedelig.

 

 

 

Anskaffer du virkelig produkter som mobiltelefon basert på hvor utbredt og "kjedelig" eller ikke det måtte være? Vi har alle våre merkelige prioriteringer, men dette blir veldig spesielt.. Man kjøper vel det produktet som passer deg best og som du blir mest fornøyd med og ikke basert på hva andre har og ikke har?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg vil nå heller si at iPhone signaliserer enten prinsippløshet eller kunnskapsløshet.

Hva er egentlig galt med å ha en iPhone? Er det fordi DU og andre ikke har brukt en, og derfor er det "dårlig"? iPhone er en god mobil, og bare fordi dere ikke har brukt en, betyr det ikke at det er en dårlig mobil, akkurat som at en mobil fra Samsung ikke er dårlig bare fordi jeg ikke har brukt en.

 

Fanboyisme er bare tull, oppfør dere som voksne mennesker..

 

Den kan jo ikke måle seg med en Samsung Galaxy S5 som koster det samme. Vil si man er rimelig uvitende når du kjøper en Iphone 5 som gjør alt dårligere enn Samsungen.

 

IPhone: Prossesorhastighet 1,3GHz, Antall kjerner 2, Ram minne 1GB, Internminne 16GB, Maksimal minne 16Gb, Skjermstørrelse 4", Oppløsning 640x1136, Kamera 8 megapiksler, Taletid 10 timer.

 

Samsung Galaxy S5: Prossesorhastighet 2,5GHz, Antall kjerner 4, Ram minne 2GB, Internminne 16GB, Maksimal minne 64Gb, Skjermstørrelse 5,1", Oppløsning 1920x1080, Kamera 16 megapiksler, Taletid 21 timer.

 

Konklusjonen er at du betaler 5000 for en telefon som er dobbelt så dårlig til alt. Rettferdig pris på IPhone hadde vært maks 2500kr, men her går folk å kjøper den kun fordi det er Apple. Idioti mener nå jeg.

Endret av KimWhinesAlot
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil nå heller si at iPhone signaliserer enten prinsippløshet eller kunnskapsløshet.

Hva er egentlig galt med å ha en iPhone? Er det fordi DU og andre ikke har brukt en, og derfor er det "dårlig"? iPhone er en god mobil, og bare fordi dere ikke har brukt en, betyr det ikke at det er en dårlig mobil, akkurat som at en mobil fra Samsung ikke er dårlig bare fordi jeg ikke har brukt en.

 

Fanboyisme er bare tull, oppfør dere som voksne mennesker..

 

Nå snakker vi ikke noe om at det er galt å ha en iPhone, for det er det ikke. Vi snakker om hva som setter statussymbol i dag.

 

Kan du forklare på hva som egentlig gir et statussymbol med en iPhone når så mange bruker den og alle ser likens ut og har samme kjedelige designet som før, omtrent?

 

 

 

Utseende har vel sjeldent hatt så fryktelig mye med status og symbolikk å gjøre? Det går jo stortsett utelukkende på merkenavn og merkegjengkjennelse. Tror nok folk i Louis Vuitton sfæren hadde anskaffet nesten hva det måtte være med Louis Vuitton merke fremfor alt annet uansett hvordan produktet måtte ha sett ut i forhold til andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil nå heller si at iPhone signaliserer enten prinsippløshet eller kunnskapsløshet.

Hva er egentlig galt med å ha en iPhone? Er det fordi DU og andre ikke har brukt en, og derfor er det "dårlig"? iPhone er en god mobil, og bare fordi dere ikke har brukt en, betyr det ikke at det er en dårlig mobil, akkurat som at en mobil fra Samsung ikke er dårlig bare fordi jeg ikke har brukt en.

 

Fanboyisme er bare tull, oppfør dere som voksne mennesker..

 

Den kan jo ikke måle seg med en Samsung Galaxy S5 som koster det samme. Vil si man er rimelig uvitende når du kjøper en Iphone 5 som gjør alt dårligere enn Samsungen.

 

IPhone: Prossesorhastighet 1,3GHz, Antall kjerner 2, Ram minne 1GB, Internminne 16GB, Maksimal minne 16Gb, Skjermstørrelse 4", Oppløsning 640x1136, Kamera 8 megapiksler, Taletid 10 timer.

 

Samsung Galaxy S5: Prossesorhastighet 2,5GHz, Antall kjerner 4, Ram minne 2GB, Internminne 16GB, Maksimal minne 64Gb, Skjermstørrelse 5,1", Oppløsning 1920x1080, Kamera 16 megapiksler, Taletid 21 timer.

 

Konklusjonen er at du betaler 5000 for en telefon som er dobbelt så dårlig til alt.

 

 

 

Ikke dra inn spesifikasjoner du åpenbart ikke har noe opplegg for å vurdere, denne artikkelen handler heller ikke om "hvilken modell jeg syntes er best" så det er bare tull å dra dette inn her og gjøre dette om til en "iPhone vs XXX" som vi allerede har tusenvis av på forumet fra før av.

 

 

EDIT:

 

Vil du diskutere dette videre så vil jeg anbefale deg å ta det på PM, eventuelt opprette en egen tråd hvor det kan diskuteres. Det hører så definitivt ikke hjemme i en "hva er, og hvorfor ser ungdom på iPhone som et statussymbol" tråd å gjøre.

Endret av RamGuy
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Å dra inn spesifikasjoner på "bilkort-måten" (min er større enn din) viser iallfall at man ikke har forstått noe som helst.

 

Alle moderne toppmodeller gjør det de skal på en god nok måte, og spesifikasjoner er meningsløse (med unntak av ting som skjermstørrelse, de har noe å si for bruken).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

@RamGuy: når jeg sier at iPhone er kjedelig så uttrykker jeg bare min personlig mening etter å ha prøvd alle de fire store OS'ene. Det er ikke noen vurdering av andres meninger eller valg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...