Gå til innhold

Nå kommer det lydløse knøttehovedkortet fra ASRock til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er jo akkurat det som mangler Thombr86. En må tenke litt på fremtiden også.....

Så har jo såklart kortet egen strømforsyning da HW. Strømforsyningen er integrert slik at en ikke trenger en komplett ATX forsyning til å fordele på kortet. En klarer seg med en batterieliminator som har en passende plugg, for eksempel fra en kassert Laptop.

Genialt og absolutt ikke noe aber.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje dette blir min nye stue-pc! Klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal gå for en chromecast/AppleTV-løsning eller en ren pc. Liker løsningen med innebygd strømforsyning.

Finnes det små kabinetter til denne typen hovedkort, dvs kabinett uten plass til ekstern strømforsyning og plass til feks en liten harddisk?

Og dette bør vel fungere perfekt for Steam In-Home streaming? Kjekt å få spillene på tv-skjermen.

 

Edit:

Har tydeligvis ikke fulgt så mye med på kabinett-fronten skjønner jeg, fant flere hos komplett...

 

Så da tror jeg kanskje at det blir ny stue-pc på meg.

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar

 

Hm, greit for nettverksrouter :s

 

Hva tjener jeg på å bruke en slik som router kontra en litt high-end "ferdig router"

 

AtW

 

For det første: kortet hadde ikke pcie x16 så blir vel 1Gbit hastighet tenker jeg :p

 

 

Vel, tenker mer på high-end nettverksrouter for LAN-parties hvor hastigheten er opp mot 1Gbitps. Da vil man gjerne ha litt mer kontroll, og med f.eks pfsense på en boks med minimum 2 nettverksporter så får man nettopp det ^^

Lenke til kommentar

 

 

Hm, greit for nettverksrouter :s

 

Hva tjener jeg på å bruke en slik som router kontra en litt high-end "ferdig router"

 

AtW

 

For det første: kortet hadde ikke pcie x16 så blir vel 1Gbit hastighet tenker jeg :p

 

 

Vel, tenker mer på high-end nettverksrouter for LAN-parties hvor hastigheten er opp mot 1Gbitps. Da vil man gjerne ha litt mer kontroll, og med f.eks pfsense på en boks med minimum 2 nettverksporter så får man nettopp det ^^

 

Altså, jeg spør ikke for være vond, bare for å klargjøre det, er genuint nysgjerrig, la oss ta en slik:

 

http://www.ubnt.com/edgemax

 

Hva konkret kan man gjøre med en sånn PC-basert sak med pfsense som man ikke kan med en slik type router?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Hm, greit for nettverksrouter :s

 

Hva tjener jeg på å bruke en slik som router kontra en litt high-end "ferdig router"

 

AtW

 

For det første: kortet hadde ikke pcie x16 så blir vel 1Gbit hastighet tenker jeg :p

 

 

Vel, tenker mer på high-end nettverksrouter for LAN-parties hvor hastigheten er opp mot 1Gbitps. Da vil man gjerne ha litt mer kontroll, og med f.eks pfsense på en boks med minimum 2 nettverksporter så får man nettopp det ^^

 

Altså, jeg spør ikke for være vond, bare for å klargjøre det, er genuint nysgjerrig, la oss ta en slik:

 

http://www.ubnt.com/edgemax

 

Hva konkret kan man gjøre med en sånn PC-basert sak med pfsense som man ikke kan med en slik type router?

 

AtW

 

Først og fremst så er det flere som sier at EdgeMax er litt knotete å sette opp og få til å kjøre kontinuerlig, og at pfsense er mer stabilt :)

 

Dessuten så kan du bruke pfsense på alle pcer. Eneste kravet er at de har 2 nettverksporter, ellers så må hw'en konfigureres utifra antall brukere og netspeed.

 

Selvsagt, for små lan-parties kan EdgeMax være en fin løsning, men personlig foretrekker jeg pfsense fordi det er så rykende enklere..

 

Dessuten så er det utrolig mye mer morro å sette sammen en pc for slikt selv! Man kan i tillegg enkelt oppgradere en pc til å takle flere brukere :)

Lenke til kommentar

Kanskje dette blir min nye stue-pc! Klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal gå for en chromecast/AppleTV-løsning eller en ren pc. Liker løsningen med innebygd strømforsyning.

 

Finnes det små kabinetter til denne typen hovedkort, dvs kabinett uten plass til ekstern strømforsyning og plass til feks en liten harddisk?

 

Og dette bør vel fungere perfekt for Steam In-Home streaming? Kjekt å få spillene på tv-skjermen.

 

Edit:

Har tydeligvis ikke fulgt så mye med på kabinett-fronten skjønner jeg, fant flere hos komplett...

 

Så da tror jeg kanskje at det blir ny stue-pc på meg.

 

PC er overlegen når det gjelder lokale filer og lokal streaming mens streaming bokser som ATV er overlegen på netflix o.l.

Har du en router med vpn, en lokal server og penger er beste løsningen roku 3 (evt fire tv) + pc med XBMC. Uten vpn må du nøye deg med atv som er den beste streaming boksen på det norske markedet - helt ok men ikke perfekt.

Kjører selv 3ulike XBMC, ATV 3, roku 3, wd tv live, boxee og chromecast i diverse rom. Av streaming løsningene er det kun roku 3 jeg fult og helt kan anbefale. Dette med forbehold om at du som meg kun er ute etter amerikansk netflix.

Lenke til kommentar

Kjører selv Win8.1 på en ASRock (Overkill i mitt tilfelle, men pc har kortere oppstartstid enn TV :)). Bruker TV2Sumo app, Netflix app og Plex app, fungerer knall og har et flott strømlinjeformet GUI. Men jeg bruker også ett Logitech TK820 siden jeg liker å sofasurfe litt også. Tror ikke Win8.1 appene er fjernkontrollvennlige...

Lenke til kommentar

Detta kort kan KANSKE användas i industri, förutsatt att det inte är för varmt, men jag kan inte se varför detta skall vara under en tv kontra normala itx där du kan stoppa i vilken cpu du vill.

Ja, man måste använda en fläkt, men det var flera år sedan jag sist kunde höra fläkten som kyler cpu.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hm, greit for nettverksrouter :s

 

Hva tjener jeg på å bruke en slik som router kontra en litt high-end "ferdig router"

 

AtW

 

For det første: kortet hadde ikke pcie x16 så blir vel 1Gbit hastighet tenker jeg :p

 

 

Vel, tenker mer på high-end nettverksrouter for LAN-parties hvor hastigheten er opp mot 1Gbitps. Da vil man gjerne ha litt mer kontroll, og med f.eks pfsense på en boks med minimum 2 nettverksporter så får man nettopp det ^^

 

Altså, jeg spør ikke for være vond, bare for å klargjøre det, er genuint nysgjerrig, la oss ta en slik:

 

http://www.ubnt.com/edgemax

 

Hva konkret kan man gjøre med en sånn PC-basert sak med pfsense som man ikke kan med en slik type router?

 

AtW

 

Først og fremst så er det flere som sier at EdgeMax er litt knotete å sette opp og få til å kjøre kontinuerlig, og at pfsense er mer stabilt :)

 

Dessuten så kan du bruke pfsense på alle pcer. Eneste kravet er at de har 2 nettverksporter, ellers så må hw'en konfigureres utifra antall brukere og netspeed.

 

Selvsagt, for små lan-parties kan EdgeMax være en fin løsning, men personlig foretrekker jeg pfsense fordi det er så rykende enklere..

 

Dessuten så er det utrolig mye mer morro å sette sammen en pc for slikt selv! Man kan i tillegg enkelt oppgradere en pc til å takle flere brukere :)

 

 

Kjenner ikke Edgemax så godt, men kan jo godt velge en annen ruter, er ikke noe problem å finne en i den klassen som er stabil, og de er også godt overdimensjonert for det antallet brukere man har i ett hjem, til LAN bruker man vel gjerne ikke en egen ruter i det hele tatt?

Men essensen er at det er lettere å sette opp, eller at man liker å fikle med en PC?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...