Gå til innhold

Fremtidens undervannsby


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Løsningen på overbefolkning er ikke å befolke havet, men å stoppe befolkningsveksten inntil vi har bærekraftig teknologi.

 

Kan ikke bare ese ut til evig tid.

 

Å flytte større ansamlinger av mennesker til habitater under havets overflate vil potensielt gi befolkningsreduksjon fra tid til annen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette kan bli et reelt politisk problem, da de kan slenge en slik langt uti kinahavet, kanskje tilknyttet et allerede omdiskutert rev, og dermed forsterke argumentene om at de skal ha utvidet territorialgrense.

 

Jeg brukte den strategien i Civilization og Alpha Centauri, men da over havflaten.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

 

Løsningen på overbefolkning er ikke å befolke havet, men å stoppe befolkningsveksten inntil vi har bærekraftig teknologi.

 

Kan ikke bare ese ut til evig tid.

 

Å flytte større ansamlinger av mennesker til habitater under havets overflate vil potensielt gi befolkningsreduksjon fra tid til annen.

Bahahaha.

Lenke til kommentar

Samson: Befolkningstall er ikke noe mål på bærekraft. Målet må være så og så mye bærekraft, ikke sånn og sånn folketall.

 

tommyb: Slik jeg forstår det er det bare å heise ankeret og flytte flåta, veldig forenklet forklart. Skip og oljeplattformer er ikke definert som fast land og denne vil nok havne i samme kategori.

 

Ellers så forstår jeg ikke hvorfor den på død og liv må være bygninger og glassfasader langt under vannspeilet. Det gir bare unødvendig store problemer med å finne en havn til den, gjøre utvendige reparasjoner, konstruksjonsmessig osv.

 

Kult konsept men det virker som mer myntet på barnebøker enn på det virkelige liv. Og hvis det blir bygget så blir det nok ekstrem luksus a la undervannsrestauraten Al Mahara og langt unna selvberget med tanke på mat og faste materialer som inventar, papir, forbruksartikler, søppel etc. De kan jo ikke ha en fabrikk for all verdens materialer og gjenstander om bord.

Lenke til kommentar

tommyb: Slik jeg forstår det er det bare å heise ankeret og flytte flåta, veldig forenklet forklart. Skip og oljeplattformer er ikke definert som fast land og denne vil nok havne i samme kategori.

 

 

Ja, det er konseptet.

 

Men tar man det der, og fester fast til det her:

978x.jpg

 

så har man plutselig en kinesisk modulbasert by på et omstridt rev, som gjør det vanskeligere å si at det ikke er kinesisk territorium.

 

+ Olje- og mineralrettigheter i havbunnen = Profit.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...