Gå til innhold

– Samsung skal kunngjøre VR-briller i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har veldig liten tro på at spilling med VR briller til mobiltelefon blir særlig populært. De aller fleste spiller helt enkle spill alla Angry Birds når de sitter på buss, tog osv. Tror ikke jeg ville ha drasset på et sett med VR briller for en busstur på 30 minutter. Det at de skal utkonkurrere Oculus tror jeg de bare skal glemme siden det tross alt er to helt ulike plattformer de utvikles til. PC grafikk sammens med Oculus vs Samsung med mobil grafikk. Jeg vet nå hvilken jeg ville gått for.

Endret av KimWhinesAlot
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På den andre siden, hvor ergonomisk praktisk er Oculus Rift sin tilnærming der man må ha "navlestreng" til en stasjonær PC? Jeg tror det vil føles mye friere å ha spillmaskinen på kroppen når man beveger seg rundt i det virtuelle landskapet.

 

Det er heller ikke umulig å lage et kombinert VR/AR-sett med kamera montert på settet. Da kan man slå av og på visning av den virkelige verden etter behov, eller velge en mellomting med AR.

 

Merk, jeg sier ikke noe om jeg liker Samsungs konsept eller hvorvidt det er et godt kjøp. Det vet vi alt for lite om for å konkludere om ennå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung sin approach kan lett bli den neste store trenden innen gaming. Den største grunnen til at seriøs gaming ikke klarer å slå an på mobiltelefon er jo mangel på skikkelig skjerm pga størrelsebegrensningen. Denne faktoren blir ubetydelig når skjermen sitter i brillene, og mobiltelefonene begynner å ta igjen PC'en på datakraft.

 

Selv om det ypperste innen ytelse fortsatt vil være forbeholdt større maskiner med mye effekt og god kjøling, kan det fort danne seg en klasse med "gode nok"-mobile enheter som tar en del av kaka.

 

Trådløse kontrollere i form av Bluetooth-devicer representerer nok ingen teknisk utfordring, så dette kan bli virkelighet. Men det tar nok tid å flytte markedet over på en ny platform, med alt det innebærer av endringer ifm utvikling og utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...