Gå til innhold

SNIKTITT: Drømmefall Kapitler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NOOOOOO! Jeg har alltid vært av den ubesluttsome typen i spill :( Hater tanken om at det kan være et riktig valg og et galt valg. Mange spill er det ikke sånn egentlig, men tanken sitter i bakhodet uansett når valg dukker opp.

 

Får meg ikke til å glede meg til spillet mindre da :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes nok neppe et spill jeg har vært mer spent på en dette, Half life 3 kan ta seg en bolle til sammenligning! Har ventet siden 2006 nå, og når kickstarteren til Red Thread games ble kjent, kastet jeg bokstavelitalt penger på skjermen. Ser enormt frem til å få min Complete limited boxed edition, forhåpentligvis i slutten av året :)

 

Tror realistisk sett at det ikke finnes et spill eller en film jeg har vært mer hyped for noensinne , så fallhøyden er stor, men har full troen på at Tørnquist og gjengen leverer varene så det holder!

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke helt jeg..... jeg elsket Dreamfall til tross for at selve spillet var dårlig, og hadde håpet at de skulle fikse selve spillet denne gangen i stedet for å fjerne det, som det virker som de driver med.

 

 


Det er noe nesten illevarslende å bli fortalt at «The Balance has shifted» av spillet når du velger A fremfor B, som om du nettopp har forseglet noens skjebne.

 

Hva er dette for noe rør? Det er noe av det jeg hater mest med Telltale sine siste påfunn. "X will remember that." Hva i alle dager er poenget med det? Det er totalt meningsløst. Spillet trenger vel ikke fortelle meg det. Tror det at jeg er totalt idiot?

 

 


For de som elsker å sitte fast i flere timer av gangen er nok disse gåtene for enkle, men dette er nok til syvende og sist en bedre løsning enn det Den Lengste Reisen bydde på. Der fungerte gåtene som stoppeblokker i historien

 

Jeg blir matt. Tenk å være spill"journalist" og hate mediet sitt så mye som dagens spill"journalister" faktisk gjør. Jeg fatter ikke hva spill"journalister" faktisk liker med spill. Virker mest for meg som de heller vil være filmjournalister.

 

Kjære Ragnar: Hvis du mot formodning leser dette. Vi spillere er ikke idioter, og vi hater ikke spill, som de fleste spill"journalister" gir uttrykk for at de gjør. Gåter er ikke noe som blokkerer historien, men noe som komplementerer den. Det er ikke kamp og sniking som gjør at Dreamfall er satt mindre pris på enn The Longest Journey, men mangelen på gode gåter som får spilleren til å leve seg inn i verdenen sammen med den fantastiske historien og de glimrende karakterene i stedet for å bare observere den. Det er en tabbe å danse etter anmeldernes pipe i stedet for å tekkes de som har drømt om en fortsettelse på denne fantastiske historien i så mange år nå. Så mange flere kopier kommer dere uansett ikke til å selge med å dumme ned et eventyrspill. Dreamfall er for komplekst til at det funker å kopiere Telltale, selv om valg og konsekvens er en god idé. Det potensielle nedslagsfeltet er altfor smalt. Det er ikke zombier og varulver dere prøver å selge til fjortisene, tross alt. Vær så snill, rett spillet mot spillere, spillere som ble forelsket i serien i utgangspunktet. Det er der de virkelige pengene ligger. Så får heller spill"journalister" sutre over grafikk og gammeldags gameplay så mye de vil. Den støyten tåler denne serien.

Endret av radiohodet
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg er for å være helt ærlig fullstendig likegyldig til disse valgene de har skrytt av hele tiden. Styrken til TLJ/Dreamfall-serien er en velskrevet lineær historie og et meget stemningsfullt univers med interessante karakterer. Jeg har ikke behov for å endre på den lineære reisen. Uansett er jeg veldig lettet over at dette blir et tilnærmet tradisjonelt eventyrspill, og ikke et action-eventyr som Dreamfall eller disse Telltale-spillene som Tørnquist snakker så beundrende om hele tiden. Håper han ikke endrer på dette når han skal lage The Longest Journey Home.

 

EDIT: For øvrig; TLJ var vel ikke et spesielt vanskelig eventyrspill? Et par litt ulogiske gåter, men ikke noe som tok veldig lang tid å løse. Blant eventyrspillene som kom ut på den tiden er det vel blant de letteste jeg kan komme på.

Endret av Husam
Lenke til kommentar

 

EDIT: For øvrig; TLJ var vel ikke et spesielt vanskelig eventyrspill? Et par litt ulogiske gåter, men ikke noe som tok veldig lang tid å løse. Blant eventyrspillene som kom ut på den tiden er det vel blant de letteste jeg kan komme på.

 

Rubber ducky er alt jeg har å si. Rev meg i håret noen timer på den.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Vet ikke helt jeg..... jeg elsket Dreamfall til tross for at selve spillet var dårlig, og hadde håpet at de skulle fikse selve spillet denne gangen i stedet for å fjerne det, som det virker som de driver med.

 

 

Det er noe nesten illevarslende å bli fortalt at «The Balance has shifted» av spillet når du velger A fremfor B, som om du nettopp har forseglet noens skjebne.

Hva er dette for noe rør? Det er noe av det jeg hater mest med Telltale sine siste påfunn. "X will remember that." Hva i alle dager er poenget med det? Det er totalt meningsløst. Spillet trenger vel ikke fortelle meg det. Tror det at jeg er totalt idiot?

 

For de som elsker å sitte fast i flere timer av gangen er nok disse gåtene for enkle, men dette er nok til syvende og sist en bedre løsning enn det Den Lengste Reisen bydde på. Der fungerte gåtene som stoppeblokker i historien

Jeg blir matt. Tenk å være spill"journalist" og hate mediet sitt så mye som dagens spill"journalister" faktisk gjør. Jeg fatter ikke hva spill"journalister" faktisk liker med spill. Virker mest for meg som de heller vil være filmjournalister.

 

Kjære Ragnar: Hvis du mot formodning leser dette. Vi spillere er ikke idioter, og vi hater ikke spill, som de fleste spill"journalister" gir uttrykk for at de gjør. Gåter er ikke noe som blokkerer historien, men noe som komplementerer den. Det er ikke kamp og sniking som gjør at Dreamfall er satt mindre pris på enn The Longest Journey, men mangelen på gode gåter som får spilleren til å leve seg inn i verdenen sammen med den fantastiske historien og de glimrende karakterene i stedet for å bare observere den. Det er en tabbe å danse etter anmeldernes pipe i stedet for å tekkes de som har drømt om en fortsettelse på denne fantastiske historien i så mange år nå. Så mange flere kopier kommer dere uansett ikke til å selge med å dumme ned et eventyrspill. Dreamfall er for komplekst til at det funker å kopiere Telltale, selv om valg og konsekvens er en god idé. Det potensielle nedslagsfeltet er altfor smalt. Det er ikke zombier og varulver dere prøver å selge til fjortisene, tross alt. Vær så snill, rett spillet mot spillere, spillere som ble forelsket i serien i utgangspunktet. Det er der de virkelige pengene ligger. Så får heller spill"journalister" sutre over grafikk og gammeldags gameplay så mye de vil. Den støyten tåler denne serien.

Tja, jeg vet ikke helt jeg, radiohodet. Jeg vil heller påstå at du har uttrykt mye mer hat og indignasjon for spillmediet og dets ulike retninger her på Gamer.no enn det jeg har gjort. ;) Jeg har forstått poenget ditt etter å ha lest tilbakemeldingene de siste par årene, men jeg er ikke helt enig.

 

Nå gjør heller ikke Drømmefall: Kapitler en blåkopi av Telltale på valgområdene, men har en litt annen vri på det. Om det blir slik jeg tror, tror jeg faktisk dette er en bedre måte å løse det på. Ragnar, Dag og Martin påpekte i en annen prat at også Drømmefall hadde noen av disse valgene implementert. Samtidig argumenterte de også for øvrig for hvorfor Drømmefall: Kapitler setter fokus på hvilke valg som vil få konsekvenser (for jeg er nemlig enig med deg i at jeg ser en verdi i det å ikke fortelle spilleren dette, tro det eller ei).

 

Og jeg hadde satt pris på om du ikke satte ordet 'journalist' i klammer for å signalisere at du synes arbeidet vi gjør ikke fortjener den tittelen. Har sett den samme tendensen på diverse nettfora, og synes ikke det tar seg ut. Jeg forstår at du er uenig i mange av meningene som fremmes i feltet for tiden, men det er ingen grunn til å rakke ned på yrket. Den slags surner resten av argumentet ditt, og gjør antageligvis heller at folk er mindre villige til å svare på innleggene dine. Fortell oss heller at du er uenig og hvorfor uten å ty til slikt.

Endret av Arodem
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

EDIT: For øvrig; TLJ var vel ikke et spesielt vanskelig eventyrspill? Et par litt ulogiske gåter, men ikke noe som tok veldig lang tid å løse. Blant eventyrspillene som kom ut på den tiden er det vel blant de letteste jeg kan komme på.

 

Rubber ducky er alt jeg har å si. Rev meg i håret noen timer på den.

 

 

He he, mulig jeg hadde en del flaks på den (veldig ulogiske) gåten, men den gikk veldig fort for meg. Den eneste oppgaven jeg virkelig husker jeg slet med var krystall-bordet under vann. Jeg tenkte helt feil ganske lenge.

 

Jeg slet mye mer med f.eks Grim Fandango, som vel er fra omtrent samme tidsperiode, og som jeg har hørt flere har beskrevet som et enkelt spill. Det har nok mye å gjøre med individuelle måter å tenke på, og hvilke gåter som dermed passer deg best.

Lenke til kommentar

 

Zip

 

 

Zip

Zip

 

Zip

Zip

Tja, jeg vet ikke helt jeg, radiohodet. Jeg vil heller påstå at du har uttrykt mye mer hat og indignasjon for spillmediet og dets ulike retninger her på Gamer.no enn det jeg har gjort. ;) Jeg har forstått poenget ditt etter å ha lest tilbakemeldingene de siste par årene, men jeg er ikke helt enig.

 

Nå gjør heller ikke Drømmefall: Kapitler en blåkopi av Telltale på valgområdene, men har en litt annen vri på det. Om det blir slik jeg tror, tror jeg faktisk dette er en bedre måte å løse det på. Ragnar, Dag og Martin påpekte i en annen prat at også Drømmefall hadde noen av disse valgene implementert. Samtidig argumenterte de også for øvrig for hvorfor Drømmefall: Kapitler setter fokus på hvilke valg som vil få konsekvenser (for jeg er nemlig enig med deg i at jeg ser en verdi i det å ikke fortelle spilleren dette, tro det eller ei).

 

Og jeg hadde satt pris på om du ikke satte ordet 'journalist' i klammer for å signalisere at du synes arbeidet vi gjør ikke fortjener den tittelen. Har sett den samme tendensen på diverse nettfora, og synes ikke det tar seg ut. Jeg forstår at du er uenig i mange av meningene som fremmes i feltet for tiden, men det er ingen grunn til å rakke ned på yrket. Den slags surner resten av argumentet ditt, og gjør antageligvis heller at folk er mindre villige til å svare på innleggene dine. Fortell oss heller at du er uenig og hvorfor uten å ty til slikt.

 

Liker når dere svarer til fansen :)

Vil kalle Radiohodet for en litt sånn gammeldags gamer, men husk at det er ingen i hele Diskusjon. no

som kan mer en Radiohodet når det gjelder point and click/ adventure spill , slik den Lengste Reisen startet.

Tar ikke noen sider her, men du snakket med en expert av sjangeren, og synes du var litt nedverdigende mot han. :p

 

Visst du sjekker noen av top 10 gaming listene hans hvert år, så lover jeg deg du finner et bra spill som du ikke visste fantes :)

 

Ha en fin dag kveld :)

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Tar ikke noen sider her, men du snakket med en expert av sjangeren, og synes du var litt nedverdigende mot han. :p

Vi setter stor pris på lesere som øser av sin kunnskap, men jeg skjønner at Audun synes dette og lang rekke andre nedlatende innlegg av Radiohodet går over streken for hva vi kan finne oss i.

 

På et tidspunkt må vi si fra. Jeg skjønner om du ikke vil ta noens side, men da kan du ikke samtidig mene at det bare er min kollega som fornærmet noen her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tar ikke noen sider her, men du snakket med en expert av sjangeren, og synes du var litt nedverdigende mot han. :p

Vi setter stor pris på lesere som øser av sin kunnskap, men jeg skjønner at Audun synes dette og lang rekke andre nedlatende innlegg av Radiohodet går over streken for hva vi kan finne oss i.

 

På et tidspunkt må vi si fra. Jeg skjønner om du ikke vil ta noens side, men da kan du ikke samtidig mene at det bare er min kollega som fornærmet noen her.

Jeg vet jo at kommentaren kommer til og bli slaktet derfor skriver jeg i forsvar at, personen har peiling og , faktisk skriver mye positivt.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...